Carros Baja 5b PinkRazer!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
Re: Kim´s 1:a Baja bygge.
killer bee kan du ju skaffa så fort som möjligt, det är en viktig grej.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Om allt går som planerat så ska förmodligen frugan ta över denna när min andra Baja kommer ifrån dave. Om allt går som planerat ska dave bygga och modda en bil till mighuSSe wrote:kanske uttryckte mig fel. menar bytt ut det som pajjar när det
pajjar, du behöver inte byta ut nåt egentligen just nu...
innan du börjar byta ut till värre grejer så prova på först
hur det är att köra bla.
Men jag trodde att integy gjorde skapligt bra saker men det va fel då alltså :S
Söker eventuellt bra baja 5b chassi.
frågar du amerikanarna så är integy bara junk, jag har integy övre bärarmar bak på min och dom fungerar utan problem, det finns säkert fler på detta forum som har integy på sina bilarkim.h wrote: Om allt går som planerat så ska förmodligen frugan ta över denna när min andra Baja kommer ifrån dave. Om allt går som planerat ska dave bygga och modda en bil till mig![]()
Men jag trodde att integy gjorde skapligt bra saker men det va fel då alltså :S
Bil: HPI Baja 5b/T SS(Bash and Trash)
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
Bil: HPI Baja 5b (The Leftover)
Båt: Faluga 120 26cc Zenoah
Radio: Futaba 4pl
Quadcopter:Hobbyking SK450
- huSSe
- Hedersmedlem
nej jag har inte kritiserat integy.
kör på grejerna du har skrev jag.
allt kan gå sönder..
byt eftersom.
fattar inte varför dom på hbf forumet kritiserar integy.
på andra forum tex rcmonster där tycker dom integy är bra grejer.
ska ha det på min flux.
kör på grejerna du har skrev jag.
allt kan gå sönder..
byt eftersom.
fattar inte varför dom på hbf forumet kritiserar integy.
på andra forum tex rcmonster där tycker dom integy är bra grejer.
ska ha det på min flux.
Ser bra ut kim 
Nu måste ja med införskaffa mig en bensinare bara så kan vi leka sen.
Nu måste ja med införskaffa mig en bensinare bara så kan vi leka sen.
Losi 5ive-T Grafil Bodies. G-Raptor
Nu kommer lite update här efter ett antal timmar byggande
börjar se riktigt fint ut, tyvärr saknades det lite små saker så jag inte kunde fortsätta, så jag får väl lägga en beställning nu i dagarna.
alla C clips va istort sätt borta sen saknade jag också en distans till motor fästet som ska sitta under kopplingen och sen va ett hjullager som va borta sen va det nog bara lite små brickor och skruv som man fick fantisera ihop något eget
vi kan juh leka finn fem fel på mitt bygge eller om jag har lyckats
alla C clips va istort sätt borta sen saknade jag också en distans till motor fästet som ska sitta under kopplingen och sen va ett hjullager som va borta sen va det nog bara lite små brickor och skruv som man fick fantisera ihop något eget
vi kan juh leka finn fem fel på mitt bygge eller om jag har lyckats
Du saknar en distans på övre bärarmarna fram.Men lägg gärna in fler bilder så vi får se om det finns nått mer....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- huSSe
- Hedersmedlem
passa på att spray på lite wd-40 eller 5-56 på
plasten och torka av. plasten blir som ny. riligare
att sætta ihop den igen
att sætta ihop den igen
Jasså gör jag det ? :S okey det ska jag titta på. ska fortsätta och pilla lite idag men måste beställa några små saker också så tyvärr kan jag inte göra den komplett idagLusse wrote:Du saknar en distans på övre bärarmarna fram.Men lägg gärna in fler bilder så vi får se om det finns nått mer....
så det blir fler foton
Jo jag har Wd40 hemma som jag hade tänkt använda. plasten sitter inte fast än så länge eftersom jag inte får dit motorn. men tack för tipsen för det ska jag köra påhuSSe wrote:passa på att spray på lite wd-40 eller 5-56 på
att sætta ihop den igen
Fint med lite andra delar än orginal svart. Har själv tänkt köpa dom vita rpm bärarmarna då jag tycker om vitt väldigt mycket.. Sen hur länge dom förblir vita är en annan femma
Bygg på ser bra ut
Bygg på ser bra ut
Jo visst
alltid trevligt med något mer färg glatt
Tyvärr så saknar jag massa skruvar och kullager osv så det får nog bli att beställa lite saker nu
hade gärna köpt ett komplett skruv kit men det finns inte i sverige? kollade på rc maffia och det va rätt dyrt att köpa skruv märkte jag om man skulle köpa 2 i taget =/ 45 kr för 2 skruv känns lite överpris så får nästan söka vidare om man hittar något bättre.
Tyvärr så saknar jag massa skruvar och kullager osv så det får nog bli att beställa lite saker nu
hade gärna köpt ett komplett skruv kit men det finns inte i sverige? kollade på rc maffia och det va rätt dyrt att köpa skruv märkte jag om man skulle köpa 2 i taget =/ 45 kr för 2 skruv känns lite överpris så får nästan söka vidare om man hittar något bättre.
Kullagergrossisten har skruvsats till baja, eller han har haft i varje fall. Kolla om han kan plocka hem, tror han tog 260 kr för en komplett satskim.h wrote:Jo visstalltid trevligt med något mer färg glatt
![]()
Tyvärr så saknar jag massa skruvar och kullager osv så det får nog bli att beställa lite saker nu![]()
ringde honom och han sa att han hade inget hemma och det va istort sätt aldrig någon som köpte till baja 5 så han kommer nog inte ta hem några nya heller. =/zatangai wrote:Kullagergrossisten har skruvsats till baja, eller han har haft i varje fall. Kolla om han kan plocka hem, tror han tog 260 kr för en komplett satskim.h wrote:Jo visstalltid trevligt med något mer färg glatt
![]()
Tyvärr så saknar jag massa skruvar och kullager osv så det får nog bli att beställa lite saker nu![]()
Aj då, det var tråkigt att höra...för han är skitbra att ha och göra med jukim.h wrote:ringde honom och han sa att han hade inget hemma och det va istort sätt aldrig någon som köpte till baja 5 så han kommer nog inte ta hem några nya heller. =/zatangai wrote:Kullagergrossisten har skruvsats till baja, eller han har haft i varje fall. Kolla om han kan plocka hem, tror han tog 260 kr för en komplett satskim.h wrote:Jo visstalltid trevligt med något mer färg glatt
![]()