El Bjuggo rapido 5B
Re: El Bjuggo rapido 5B
Jag skull nog vill ja säga att jag har nog en motor som kan spöa skiten av det mesta i den storleken på motor.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Jag fixar konor som vi skickar upp valfri bikinibrud att gräva ner i högen !
Robban ?
Har fått fram HELA min 5T ur grushögen från Karlskoga och testkört den ikväll.....mestadels på grannens gräsmatta eftersom han hade klippt sin....

Robban ?
Har fått fram HELA min 5T ur grushögen från Karlskoga och testkört den ikväll.....mestadels på grannens gräsmatta eftersom han hade klippt sin....
Glatt överraskad av motorn igår.. En gammal Zenoah 2 bult med +2 vev och hemgrottad 35 mm CY..
Ihop med Rovan Dominatorn så fick den en grym botten och mellan men ingen direkt varvraket.. Kändes som den varvat färdigt vid ca 15000-16000 rpm.
Överlägsen i dragracet uppför stora högen
Sen finns det ju alltid nackdelar!!
Statistikt sett borde den ju inte hålla mer än 5 liter soppa
Hoppas David fick lite film vid högen
Ihop med Rovan Dominatorn så fick den en grym botten och mellan men ingen direkt varvraket.. Kändes som den varvat färdigt vid ca 15000-16000 rpm.
Överlägsen i dragracet uppför stora högen
Sen finns det ju alltid nackdelar!!
Statistikt sett borde den ju inte hålla mer än 5 liter soppa
Hoppas David fick lite film vid högen
Billös expertkommentator..
Låter ju som motorn hade rätt karaktär för ändamålet!
- Rallyfinnen
Hörde att den gick bra! Nu gäller det bara att David får upp lite film också!
Ja jag väntar oxå ivrigt på film, det var väl i alla fall någon som filmade de sista uppförsracen i högen?Rallyfinnen wrote:Hörde att den gick bra! Nu gäller det bara att David får upp lite film också!
Lite starter och annat smått o gott, kanske Skrotbajan finns med någonstans i ett hörn
Skrotbajan gick inte av för hackor.. Vi hade några tajta race upp för backen.. Undrar om Lusse kom med när han var på väg i sjön 
Hehe jo de gick rätt hyffsat för mig kan jag tycka, och jo jag såg att han hade näsan ställd mot vattnet ett tag däruppe på krönet, det ska inte många gashäng till för att få ett magplask där inteBjuggen wrote:Skrotbajan gick inte av för hackor.. Vi hade några tajta race upp för backen.. Undrar om Lusse kom med när han var på väg i sjön
* Efterlysning: En kepskamera verkar inte dumt även om det kanske inte blir den hetaste upplösningen! *
Bjuggen, vad ser du som receptet för att göra 5B'n till banbil?
Efter att införskaffat ett stycke beg 5B är jag själv i tankarna att anpassa den för buggybana, ideer och tips?
Efter att införskaffat ett stycke beg 5B är jag själv i tankarna att anpassa den för buggybana, ideer och tips?
Till att börja med så försöker jag hålla nere vikten ( på bilen alltsånho1 wrote:Bjuggen, vad ser du som receptet för att göra 5B'n till banbil?
Välj sen ett rejält styrservo tex. Hitech 5755 eller liknande. Bromsarna funkar helt okej som dom är men orginalservot är skit!! Smäll i ett Savöx SC-0251 16 kg så stannar den!!! Det blev en rejäl uppsats detta men en bil med dessa inte allt för dyra uppgraderingar borde ha både hyffsad hållbarhet och inte kosta skjortan vid en lite häftigare krasch..
Höll på att glömma den kanske viktigaste prylen som alla borde skaffa.. EN KILLSWITCH. 15 kg radiobil som skenar kör av både armar och ben på den som är i vägen.. Vågar inte tänka på om ett nyfiket barn råkar korsa dess väg!!!
Kommer inte på nåt mer just nu men det är bara att fylla på med de grejjer jag missat
Hur fungerade GRP däcken? 
Har bara provat dem en gång och det var i Karlskoga.. Då var underlaget både löst och vått så de funkade inget vidare där. Däremot tror jag att de kommer bli kanon i Trollhättan. Slät, hård lera med inslag av jord och sand.. Kommer bli kanon!!nho1 wrote:Hur fungerade GRP däcken?
Lite update!!
Fått dit min slipperclutch.. Funkade fint under KMet i helgen.. Liten aning för hårt ställd men inga haverier på varken spurre eller övriga drivlinan.. Rejält skitig blev den dock då det regnat ordentligt tidigare i veckan.

Åsså min lilla pokal !! Hoppas på lite mer motstånd på nästa KM!!

Fått dit min slipperclutch.. Funkade fint under KMet i helgen.. Liten aning för hårt ställd men inga haverier på varken spurre eller övriga drivlinan.. Rejält skitig blev den dock då det regnat ordentligt tidigare i veckan.

Åsså min lilla pokal !! Hoppas på lite mer motstånd på nästa KM!!

- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
hur många kugg äre på spuren?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!