Gängorna på undersidan av fästet var kassa också, så det blir ett nytt fäste helt och hållet istället. Det var Hobbytheks egna.
Rebuild av Johns FG MT
Re: Rebuild av Johns FG MT
Hade jag vetat bättre tidigare så hade jag köpt Elcon-delarna också. Men men vi alla gör misstag...
Gängorna på undersidan av fästet var kassa också, så det blir ett nytt fäste helt och hållet istället. Det var Hobbytheks egna.
Köp Elcon nu då! Du lär ju inte ångra dig!
Får se.
Jag har ju redan köpt FGs drevhållare + 97 bromar mm. VIsst går det att använda Elcons drevhållare med FGs axlar, kugghjul och diff med lite meckande?
Diff och drivaxlar funkar perfekt till Elcons drevhållare. Det är bärarmarna du måste ha från Elcon med.
http://www.elcon-models.com/products/ma ... drivetrain
http://www.elcon-models.com/products/ma ... drivetrain
Hur går det, något nytt? 
Blood, guts, and Rock ´n´ Roll
Losi 5ive T - Ballbreaker
HPI Baja 5b - Bajamajan
Losi 5ive T - Ballbreaker
HPI Baja 5b - Bajamajan
Liten uppdatering då.
Jo, ett nytt motorfäste har införskaffats och ersatt det tidigare som det inte gick att få ordning på trots försök. Men denna gång så är det FGs orginal-fäste och det är inget snack om att kvalitén är bättre.
Drevhållaren (gearcarriern) är på plats också med layshaft och drev.
Sedan planerar jag att skippa diffhållarna i plast som jag, utan tänker beställa ett par i aluminium från Elcon tillsammans med ett bakre stötdämpartorn.
Så jag inväntar dom delarna innan jag fortsätter.
Jo, ett nytt motorfäste har införskaffats och ersatt det tidigare som det inte gick att få ordning på trots försök. Men denna gång så är det FGs orginal-fäste och det är inget snack om att kvalitén är bättre.
Drevhållaren (gearcarriern) är på plats också med layshaft och drev.
Sedan planerar jag att skippa diffhållarna i plast som jag, utan tänker beställa ett par i aluminium från Elcon tillsammans med ett bakre stötdämpartorn.
Så jag inväntar dom delarna innan jag fortsätter.
Du vet hur det funkar här BILDER!!! 
Har lagt beställningar på lite prylar nu, så nu ska det väl bli något av det här... 
Elcon:
[18501] Dif mount R, divisible
[18502] Dif mount L, divisible
[18533] Shock absorber plate - XL
[14501] Shocker mount rear (2st)
[18690] Gear carrier FG (Kanske ersätter den nuvarande med stål framöver...)
[18526] Conical spring (drive shaft)
[18816] Wishbone pins 64.5mm
Hobbythek:
4493 Alloy servo saver 04 complete - 1pce.
6478 Alloy uprights raised for 1:6 Off-Road models - set (För bakdelen, har redan fram sen tidigare.)
6700 Screw set for 1:6 Off-Road models
6109/01 Screw set for all FG-models
Sen passade jag även på att shoppa lite bilväskor och överdrag...
y0552 HT Car Cover for all cars, 1/5 and 1/6, 1 pce. Offer 03/11 (4st, billiga och praktiska
)
y0551 HT Car Bag for 1/6 scale cars (Fits FG, Carson a.s.o.), 1 pce.
y0550 HT Car Bag for 1/5 scale cars (Fits FG, HPI, Carson a.s.o.), 1 pce.
y0518 Hobbythek service bag, 1 pce. (2st)
Blir lite att göra sen, kul!!
Elcon:
[18501] Dif mount R, divisible
[18502] Dif mount L, divisible
[18533] Shock absorber plate - XL
[14501] Shocker mount rear (2st)
[18690] Gear carrier FG (Kanske ersätter den nuvarande med stål framöver...)
[18526] Conical spring (drive shaft)
[18816] Wishbone pins 64.5mm
Hobbythek:
4493 Alloy servo saver 04 complete - 1pce.
6478 Alloy uprights raised for 1:6 Off-Road models - set (För bakdelen, har redan fram sen tidigare.)
6700 Screw set for 1:6 Off-Road models
6109/01 Screw set for all FG-models
Sen passade jag även på att shoppa lite bilväskor och överdrag...
y0552 HT Car Cover for all cars, 1/5 and 1/6, 1 pce. Offer 03/11 (4st, billiga och praktiska
y0551 HT Car Bag for 1/6 scale cars (Fits FG, Carson a.s.o.), 1 pce.
y0550 HT Car Bag for 1/5 scale cars (Fits FG, HPI, Carson a.s.o.), 1 pce.
y0518 Hobbythek service bag, 1 pce. (2st)
Blir lite att göra sen, kul!!
Så där ja... blev en trevlig beställning!
Har inte kommit så långt som hade hoppats på vid det här laget.
Det som återstår är att montera bärarmarna i fronten, montera servoräddaren/tanken och slänga in motorn...
Det som återstår är att montera bärarmarna i fronten, montera servoräddaren/tanken och slänga in motorn...
Vafan John? Har du kontoret inne i badrummet? 
Japp, när det är dax att sova brukar jag bara lägga en madrass badkaret. 
Belysningen var bäst där inne för stunden + inte heller så förbaskad dammigt...
Alla andra delar till bilen som servoräddare, stötdämpare, främre bärarmar (med hubbar och skivbromsar) är genomgångna och rengjorda, så det är bara att skruva på när jag kommer dit.
FGs servroräddare var ett riktigt ordentligt bygge. Tog den mjuka orginalfjädern och monterade den istället, den nya var nämligen stenhård och troligen gjort för onroad-bruk.
Belysningen var bäst där inne för stunden + inte heller så förbaskad dammigt...
Alla andra delar till bilen som servoräddare, stötdämpare, främre bärarmar (med hubbar och skivbromsar) är genomgångna och rengjorda, så det är bara att skruva på när jag kommer dit.
FGs servroräddare var ett riktigt ordentligt bygge. Tog den mjuka orginalfjädern och monterade den istället, den nya var nämligen stenhård och troligen gjort för onroad-bruk.
Elcon "drivetrain" beställt nu så att jag äntligen ska kunna bli klar med bygget...