SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Re: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Det står inte vad det är för material,är det plast slang så kommer den att bli lika hård efter ett tag.Ta de här istället. Om du är snabb så kanske dom kan skicka det med hubbarna...http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.4420/.f
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Tror faktiskt att KG slangen blir för tunn och mjuk.
Bränsleslangen ska nog vara runt 3mm i innerdiameter....
Okej, gör så. Köper nogfrån Abbotsrc.co.uk då de verkade ha de gummiplupparna jag saknar också.Lusse wrote:Det står inte vad det är för material,är det plast slang så kommer den att bli lika hård efter ett tag.Ta de här istället. Om du är snabb så kanske dom kan skicka det med hubbarna...http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.4420/.f
http://abbotsrc.co.uk/RC-Fuel-line-Tran ... 76291.aspx
DDM har redan skickat paketet så det är för sent tyvärr.
Tackar för er input, kör på ovanstående slang istället.Dave wrote:Tror faktiskt att KG slangen blir för tunn och mjuk.
Stampede 4x4
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Hört nåt om buren än? Är den på väg? 
Nope, snackade med säljaren för några dagar sedan o då sa han/hon 10 dagar så nån gång på påsklovet får jag nog den. 
Trackingsidan e på kinesiska aå jag fattar inte ett piss.
Trackingsidan e på kinesiska aå jag fattar inte ett piss.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Då väntar jag bara på att hubbarna DDM skickat ska komma så kan jag köra in motorn. Har monterat limiters i fram, ny returslang för soppan då den gamla knäcktes när man försökte böja den samt m6 muttrar på "skruven" som sitter på övre länkarmen i bak efter tips av Lusse.
Vad säger ni om loctite på skruven som kopplar samman gasspjället och gaslänkaget? Är det något man ska ha eller är det big no? Märkte att den satt lite löst nämlige...
Vad säger ni om loctite på skruven som kopplar samman gasspjället och gaslänkaget? Är det något man ska ha eller är det big no? Märkte att den satt lite löst nämlige...
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Du kan ha den blåa locktiten där.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Thank you Lusse! Anade det.
Försökte sätta på den gummibiten jag fick av dig men får nog klippa till den då det blir lite tajt så gaslänkaget fastnar när man släpper gasen.
Försökte sätta på den gummibiten jag fick av dig men får nog klippa till den då det blir lite tajt så gaslänkaget fastnar när man släpper gasen.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Har fått mina hubbar av DDM nu. Hade tänkt montera dem idag och köra in motorn imorgon men insåg att några kullager var kassa så har beställt nya från KG som jag bör få på fredag.

Har även beställt ett fan cover brace, "gummupluppar" för gearplaten och en extra uppsättning drivaxel damaskar från DDM.

Har även beställt ett fan cover brace, "gummupluppar" för gearplaten och en extra uppsättning drivaxel damaskar från DDM.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Hubbar på plats, imorgon ska killswitch monteras o sen är den redo för start.
Eller man kanske bör provstarta utan killswitch för att utesluta problem med tändningen ifall den ej startar?

Ett stycke hub med nya lager.

Monterad o klar!
Eller man kanske bör provstarta utan killswitch för att utesluta problem med tändningen ifall den ej startar?

Ett stycke hub med nya lager.

Monterad o klar!
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Jahopp, säg den glädje som varar. Monterade minn killswitch som funkar galant, sedan bar det av ner till en stor gräsplan för inkörning och när jag och Baja brummade hemåt igen valde jag att köra i gräset på sidan av vägen för att spara däcken.
Men i det höga gräset gömde sig en fara jag räknat bort, ett avsågat träd som stack upp knappt 5cm ur marken. Jag körde rakt på det i knappt 15-20km/h men ändå sprack bulkheaden, jag tappade en nedre hinge pinen och "skafthuvudet" på ena dämpare blev kaputt.
Insåg att det skulle bli en dyr historia men Robban o Pepi trodde att de kanske hade några av sakerna jag körde sönder så jag håller tummarna.
Jag var lite osäker på hur jag skulle köra in den då jag läst så mycket olika saker men jag lät den stå på tomgång några minuter, sedan låste jag gasen till max 50% på sändaren och körde 15minuter, därfeter lät jag den kallna o höjde till 75% och än så länge har det gått bra. Tycker den är riktigt snabb trots att jag bara kört 75% gas som max och den har originalburken på.
En kort film på uppstarten, man kan höra mamma som inte är så jätteglad att jag startar den hemma.
[youtube][/youtube]
Men i det höga gräset gömde sig en fara jag räknat bort, ett avsågat träd som stack upp knappt 5cm ur marken. Jag körde rakt på det i knappt 15-20km/h men ändå sprack bulkheaden, jag tappade en nedre hinge pinen och "skafthuvudet" på ena dämpare blev kaputt.
Insåg att det skulle bli en dyr historia men Robban o Pepi trodde att de kanske hade några av sakerna jag körde sönder så jag håller tummarna.
Jag var lite osäker på hur jag skulle köra in den då jag läst så mycket olika saker men jag lät den stå på tomgång några minuter, sedan låste jag gasen till max 50% på sändaren och körde 15minuter, därfeter lät jag den kallna o höjde till 75% och än så länge har det gått bra. Tycker den är riktigt snabb trots att jag bara kört 75% gas som max och den har originalburken på.
En kort film på uppstarten, man kan höra mamma som inte är så jätteglad att jag startar den hemma.
[youtube][/youtube]
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
- Doorcracker
- Phone Number: 0707102103
Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Hur går det med buren?
Den är på väg, fastnade några dagar i tullen men de har skickat avi står det så den kommer på måndag eller tisdag.
Fyller även år på tisdag så då ska jag köpa de sista delarna för att få ihop den (igen)...
Fyller även år på tisdag så då ska jag köpa de sista delarna för att få ihop den (igen)...
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Buren, buren, buren? Var är den? 
DEN ÄR HEMMA!
Efter en dryg vecka hos tullen fick jag den i måndags och har satt på den provisoriskt, kommer få ta av den för att byta bulkheaden osv när jag fått ihop pengar till den ordern.
Kan fixa bilder senare ikväll, måste ladda kameran. Det verkar inte omöjligt att få på en sidmonterad pipa som en Bartolone Torpedo men det blir tight.
En fråga, är det värt att pröjsa nästan 900:- för Uber RC fram- pch bakbumpers? HAde tänkt köra på RPM annars men min Dom pipa blir lite utsatt ksk...
Efter en dryg vecka hos tullen fick jag den i måndags och har satt på den provisoriskt, kommer få ta av den för att byta bulkheaden osv när jag fått ihop pengar till den ordern.
Kan fixa bilder senare ikväll, måste ladda kameran. Det verkar inte omöjligt att få på en sidmonterad pipa som en Bartolone Torpedo men det blir tight.
En fråga, är det värt att pröjsa nästan 900:- för Uber RC fram- pch bakbumpers? HAde tänkt köra på RPM annars men min Dom pipa blir lite utsatt ksk...
Stampede 4x4
Rustler
Rustler