SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Alla Offroad-projekt
Locked
MrSvahn

Re: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Post by MrSvahn » 19 Mar 2013, 18:51

Comer wrote:Har haft den kopplingen i 2 säsonger till min Zen 290, inte mycket slitage på den inte. Vet inte om jag haft tur med min men jag har aldrig märkt att den har ändrat sig något nämnvärt men många har sagt att det är vanligt. Dock kräver den slutet kopplingshus, teflonbackarna är känsligare mot grus än original.
Super att "hitta" en sådan koppling i bilen. Tror priset är strax över en tusing för den.

Har ett slutet kopplingshus som ska på så det är inga problem det. :thumbsup:

Jo säger då det, att jag bara pröjsade 2700:- för bilen inkl alla tillbehör gör det inte sämre. Priset för kopplingen ligger väl på runt 800:- på DDM :sunglasses:

Lite märkligt att den hade en koppling för 800:- men fortfarande orignalpipa och motor. :lol2:
Robban wrote:Tror rally visade nåt dylikt i bänktråden om jag inte missminner mej helt.
Hmm har inte hittat nån annan med samma problem men det kanske stämmer? :hmm:
Lusse wrote: Jag har med mig kolv stoper.
Kanoners Lusse! :thumbsup:
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

Sponsor

Sponsor

Dave
Site Admin
Phone Number: 0706318394

Post by Dave » 19 Mar 2013, 23:37

Låt bli att skruva på för mycket prylar innan lördag.....bättre att vi skruvar ihop det mesta vi kan på plats !
En kolvstopp är bra att ha senare.....köp en sån !
:thumbsup:

MrSvahn

Post by MrSvahn » 20 Mar 2013, 00:28

Dave wrote:Låt bli att skruva på för mycket prylar innan lördag.....bättre att vi skruvar ihop det mesta vi kan på plats !
Anade det, ska försöka mig på att byta ut länkarmarna mot RPM imorrn iaf. Måste komma på hur man får ut pinsen som sitter i de bakre hexarna bara. Skruvar på v-stack o killswitch på motorn men låter den vara på sidan om tills vidare. :)

Jo jag vet, hade tänkt beställa en tidigare men glömde det. Så om jag kan klara mig tills nästa order vore det great. :thumbsup:
Stampede 4x4
Rustler

Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...

Dave
Site Admin

Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Post by Dave » 20 Mar 2013, 06:31

MrSvahn wrote:
Dave wrote:Låt bli att skruva på för mycket prylar innan lördag.....bättre att vi skruvar ihop det mesta vi kan på plats !
Anade det, ska försöka mig på att byta ut länkarmarna mot RPM imorrn iaf. Måste komma på hur man får ut pinsen som sitter i de bakre hexarna bara. Skruvar på v-stack o killswitch på motorn men låter den vara på sidan om tills vidare. :)

Jo jag vet, hade tänkt beställa en tidigare men glömde det. Så om jag kan klara mig tills nästa order vore det great. :thumbsup:
Ta ett kik inne i hjulaxeln....från utsidan.
Det sitter en skruv där som låser pinnen.
;)

MrSvahn

Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail

Post by MrSvahn » 20 Mar 2013, 12:32

Dave wrote:
MrSvahn wrote:

Ta ett kik inne i hjulaxeln....från utsidan.
Det sitter en skruv där som låser pinnen.
;)
Se på fan, hade väl märkt det förr eller senare men jag trodde att den bara satt med gänglås i hexen. :sunglasses:

Ska snart dra mig ut till garaget för att byta länkarmar, hoppas det går smärtfritt. :thumbsup:
Stampede 4x4
Rustler

MrSvahn

Post by MrSvahn » 21 Mar 2013, 21:52

Då vart bilen rullande igen, behöver byta diffkopparna och skaffa två spårryttare till länkarmspinsen så är den redo att köra in F270'n. Om allt går som planerat får jag med lite hjälp ihop den nu i helgen.

Har monterat RPM-armar, dämparstrumpor, Hostile MXT kopior (får se hur länge de håller), Dominator v1 klon med tveksam passform samt de yttre drivkopparna. Har även satt på stacken, HPI filter och outerwears på motorn men den står på sidan om Dave sa det att jag skulle montera så få saker som möjligt då vi ska fixa med diffen på söndag. :thumbsup:

Image

Här kan man även se lite av RPM-armarna. :sunglasses:

Image
Stampede 4x4
Rustler

MrSvahn

Post by MrSvahn » 21 Mar 2013, 22:02

Tackar! :thumbsup:

Jo håller med, kommer dock att få banka till fästet till pipan tror jag. Snackade med en jobbarkompis o vi har några olika modeller och storlekar på ryttarna så jag ska dit efter skolan imorgon o se om någon är rätt. :)
Stampede 4x4
Rustler

Dave
Site Admin

Post by Dave » 21 Mar 2013, 22:09

MrSvahn wrote:Hostile MXT kopior (får se hur länge de håller),
En bagatell i sammanhanget, men MXT är samma däck som MX med skillnaden att MXT är för 5T/SC och MX passar 5B

Greven
Phone Number: 0707682543

Post by Greven » 24 Mar 2013, 15:34

Kör med Rovan kopior av det däcket med cold cutters utan problem denna vinter..
FG MT Mega Blue 29CC "såld"
HPI BAJA 5T 29cc SVARTEN

I stora garaget
Nissan Skyline R32 GT-R

MrSvahn

Post by MrSvahn » 24 Mar 2013, 17:26

Greven wrote:Kör med Rovan kopior av det däcket med cold cutters utan problem denna vinter..
Låter lovande! :thumbsup:

Med hjälp av Dave o Lusse är bilen ihop igen. Tyvärr hade FLM fel beskrivning på sina varor så drivkopparna passar inte i mina hubbar om jag ska ha boots på dem då de är i samma storlek som 5SCs koppar. Det stod att det var en "direct fit" på alla Bajor men det stämmer inte. Måste därför köpa nya hubbar innan jag kan köra, antingen Hostile eller 5sc original. :hammer:

Hoppas man kan få nån form av ersättning från FLM för detta men det är inget jag förväntar mig. :roll:

Om jag får bytt hubbarna o bränsle returslangen kan jag börja köra in "monstret" :clap:
Stampede 4x4
Rustler

MrSvahn

Post by MrSvahn » 25 Mar 2013, 18:01

Precis kommit hem från skolan, lite deppig över kemiprov på onsdag o Bajan som suger pengar som något jag aldrig tidigare skådat, ser jag att DDM svarat på mitt mail där jag påpekade att beskrivningen på deras hemsida var felaktig. Som tack för att jag märkte det eller som plåster på såren kanske, har de skickat en uppsättning 5sc originalhubbar gratis till mig! :happy: :clap:

Så om 5-14 dagar har jag dem, nu behöver jag bara en snutt bränsleslang samt några gummipluppar som ska sitta på gearplaten så är bajan redo att plågas. :thumbsup:
Stampede 4x4
Rustler

Dave
Site Admin

Post by Dave » 25 Mar 2013, 18:13

Riktigt schysst av DDM !
Hoppas du slipper tullen på dem också !
:rock2:

Robban
Phone Number: 0732300322

Post by Robban » 25 Mar 2013, 18:21

När jag har reklamerat via DDM och dom har skickat ersättnings prylar så står dom alltid som gift. Så där blir det ingen tull och moms! :thumbsup: :happy:

MrSvahn

Post by MrSvahn » 25 Mar 2013, 18:25

Gott å höra! Då slipper jag tänka på tullen osv. :thumbsup:

Ska byta ut returslangen då den är stenhård (jag skojar inte), finns det någon anledning till varför det inte skulle funka med sådan här slang? Läste att innerdiametern ska vara 1/8" dvs 2.5mm men läste även att ytterdiameter kan skilja sig lite mellan hårda o mjuka slangar... :hmm: http://www.kullagergrossisten.se/produc ... ts_id=4191
Stampede 4x4
Rustler

Locked