DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Alla Offroad-projekt
Locked
User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by S 500 R » 29 Aug 2010, 11:31

sorken wrote:och om man ej har kosing?
Då väntar man tills man har det ;)
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Sponsor

Sponsor
 

sorken
Posts: 698
Joined: 31 Jan 2010, 11:02
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by sorken » 29 Aug 2010, 19:02

S 500 R wrote:
sorken wrote:och om man ej har kosing?
Då väntar man tills man har det ;)
Om det tar för lång tid att vänta då?

sorken
Posts: 698
Joined: 31 Jan 2010, 11:02
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by sorken » 29 Aug 2010, 19:06

Det sa du också, men du sa också att jag kunde få den å den färgen av dig... Slingra dig inte nu... :toung:

User avatar
Is@k
Posts: 16
Joined: 08 Aug 2010, 21:38
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by Is@k » 29 Aug 2010, 19:51

sorken wrote:Det sa du också, men du sa också att jag kunde få den å den färgen av dig... Slingra dig inte nu... :toung:
ogge, för att vara ärlig har jag faktiskt inte råd att ge bort färg...
du behöver minst 2 flaskor vilket kostar 145kr

sorken
Posts: 698
Joined: 31 Jan 2010, 11:02
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by sorken » 29 Aug 2010, 20:10

hade ändå inte tänkt lacka den, men det skulle väll inte behövas2 flaskor???, kanske på en 5t,

User avatar
Is@k
Posts: 16
Joined: 08 Aug 2010, 21:38
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by Is@k » 29 Aug 2010, 20:15

sorken wrote:hade ändå inte tänkt lacka den, men det skulle väll inte behövas2 flaskor???, kanske på en 5t,
:shock: :shock: :shock:
en 5t kanske behöver 5-6 st!!

sorken
Posts: 698
Joined: 31 Jan 2010, 11:02
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by sorken » 29 Aug 2010, 20:30

naj nu överdriver du seriöst, kan någon skriva hur många burkar man behöver för att lacka en enfärgad 5t kaross samt en 5b kaross. 5-6st är rent skitsnack säger jag!

Jimmy
Posts: 3058
Joined: 30 Oct 2009, 21:59
Location: Karlskoga

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by Jimmy » 29 Aug 2010, 20:32

Jag lackade en 5b kaross med en liten burk.
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by J.A racing » 29 Aug 2010, 20:40

När jag lackade min Porsche så gick det åt 5 sprayburkar så 5-6 till en 5T är nog inte helt omöjligt. Det beror ju mycket på vilken kulör och hur bra den täcker, för att få så bra fäste som möjligt på lexan plasten så ska man ju lägga på extremt tunna lager och många. Man brukar säga att efter 3´e lagret ska man fortfarande kunna se igenom den. Låt mig gissa på 1-2 sprayburkar till en 5B kaross. Och kör man med Faskolor och airbrush så går det inte åt alls mycket, tror man kan räkna med hälften ungefär.

Tex vit och svart täcker väldigt bra i jämförelse med tex gult eller orange, så det är ju lite avgörande också.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
Is@k
Posts: 16
Joined: 08 Aug 2010, 21:38
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by Is@k » 29 Aug 2010, 20:41

sorken wrote:naj nu överdriver du seriöst, kan någon skriva hur många burkar man behöver för att lacka en enfärgad 5t kaross samt en 5b kaross. 5-6st är rent skitsnack säger jag!
http://www.remoted.se/arena/archive/ind ... 35862.html" onclick="window.open(this.href);return false; titta 8:de inlägget...
catat: "Hur många hinkar med färg har du skaffat????" "2 burkar blue, 1 burk white, 1 black, 1 silver, 1 red"

sorken
Posts: 698
Joined: 31 Jan 2010, 11:02
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by sorken » 29 Aug 2010, 20:49

J.A racing wrote:När jag lackade min Porsche så gick det åt 5 sprayburkar så 5-6 till en 5T är nog inte helt omöjligt. Det beror ju mycket på vilken kulör och hur bra den täcker, för att få så bra fäste som möjligt på lexan plasten så ska man ju lägga på extremt tunna lager och många. Man brukar säga att efter 3´e lagret ska man fortfarande kunna se igenom den. Låt mig gissa på 1-2 sprayburkar till en 5B kaross. Och kör man med Faskolor och airbrush så går det inte åt alls mycket, tror man kan räkna med hälften ungefär.

Tex vit och svart täcker väldigt bra i jämförelse med tex gult eller orange, så det är ju lite avgörande också.
Men du lackade bäll olika färger eller?

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by J.A racing » 29 Aug 2010, 20:52

Nej första Porsche´n var RS-blå och den andra orange.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
Is@k
Posts: 16
Joined: 08 Aug 2010, 21:38
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by Is@k » 29 Aug 2010, 21:14

vad va det jag sa...

sorken
Posts: 698
Joined: 31 Jan 2010, 11:02
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by sorken » 29 Aug 2010, 21:37

jag tror att man skulleklarat att lackat en 5t kaross som är helt svart med max 2-3st färgburkar, det är min hypotes kan man säga :sunglasses: Men värkligheten kanske är annorlunda...
Kanske skall ut till tylösand i morn om paketet kommer och om vädret tillåter, hänger du med?

User avatar
Is@k
Posts: 16
Joined: 08 Aug 2010, 21:38
Phone Number: 0709998877
Location: Halmstad

Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!

Post by Is@k » 29 Aug 2010, 21:55

sorken wrote:jag tror att man skulleklarat att lackat en 5t kaross som är helt svart med max 2-3st färgburkar, det är min hypotes kan man säga :sunglasses: Men värkligheten kanske är annorlunda...
Kanske skall ut till tylösand i morn om paketet kommer och om vädret tillåter, hänger du med?
får se men jag tror inte det

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests