Då väntar man tills man har detsorken wrote:och om man ej har kosing?
DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!
Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!
Om det tar för lång tid att vänta då?S 500 R wrote:Då väntar man tills man har detsorken wrote:och om man ej har kosing?
Det sa du också, men du sa också att jag kunde få den å den färgen av dig... Slingra dig inte nu... 
ogge, för att vara ärlig har jag faktiskt inte råd att ge bort färg...sorken wrote:Det sa du också, men du sa också att jag kunde få den å den färgen av dig... Slingra dig inte nu...
du behöver minst 2 flaskor vilket kostar 145kr
hade ändå inte tänkt lacka den, men det skulle väll inte behövas2 flaskor???, kanske på en 5t,
sorken wrote:hade ändå inte tänkt lacka den, men det skulle väll inte behövas2 flaskor???, kanske på en 5t,
en 5t kanske behöver 5-6 st!!
naj nu överdriver du seriöst, kan någon skriva hur många burkar man behöver för att lacka en enfärgad 5t kaross samt en 5b kaross. 5-6st är rent skitsnack säger jag!
Jag lackade en 5b kaross med en liten burk.
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
- J.A racing
När jag lackade min Porsche så gick det åt 5 sprayburkar så 5-6 till en 5T är nog inte helt omöjligt. Det beror ju mycket på vilken kulör och hur bra den täcker, för att få så bra fäste som möjligt på lexan plasten så ska man ju lägga på extremt tunna lager och många. Man brukar säga att efter 3´e lagret ska man fortfarande kunna se igenom den. Låt mig gissa på 1-2 sprayburkar till en 5B kaross. Och kör man med Faskolor och airbrush så går det inte åt alls mycket, tror man kan räkna med hälften ungefär.
Tex vit och svart täcker väldigt bra i jämförelse med tex gult eller orange, så det är ju lite avgörande också.
Tex vit och svart täcker väldigt bra i jämförelse med tex gult eller orange, så det är ju lite avgörande också.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
http://www.remoted.se/arena/archive/ind ... 35862.html" onclick="window.open(this.href);return false; titta 8:de inlägget...sorken wrote:naj nu överdriver du seriöst, kan någon skriva hur många burkar man behöver för att lacka en enfärgad 5t kaross samt en 5b kaross. 5-6st är rent skitsnack säger jag!
catat: "Hur många hinkar med färg har du skaffat????" "2 burkar blue, 1 burk white, 1 black, 1 silver, 1 red"
Men du lackade bäll olika färger eller?J.A racing wrote:När jag lackade min Porsche så gick det åt 5 sprayburkar så 5-6 till en 5T är nog inte helt omöjligt. Det beror ju mycket på vilken kulör och hur bra den täcker, för att få så bra fäste som möjligt på lexan plasten så ska man ju lägga på extremt tunna lager och många. Man brukar säga att efter 3´e lagret ska man fortfarande kunna se igenom den. Låt mig gissa på 1-2 sprayburkar till en 5B kaross. Och kör man med Faskolor och airbrush så går det inte åt alls mycket, tror man kan räkna med hälften ungefär.
- J.A racing
Nej första Porsche´n var RS-blå och den andra orange.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
vad va det jag sa...
jag tror att man skulleklarat att lackat en 5t kaross som är helt svart med max 2-3st färgburkar, det är min hypotes kan man säga
Men värkligheten kanske är annorlunda...
Kanske skall ut till tylösand i morn om paketet kommer och om vädret tillåter, hänger du med?
Kanske skall ut till tylösand i morn om paketet kommer och om vädret tillåter, hänger du med?
får se men jag tror inte detsorken wrote:jag tror att man skulleklarat att lackat en 5t kaross som är helt svart med max 2-3st färgburkar, det är min hypotes kan man sägaMen värkligheten kanske är annorlunda...