Inte gjort jättemkt på bilen egentligen.
Mest lite finjustering av hjulinställningar och monterat mcd hjul.
Intressant nog är den faktiskt inte märkbart smalare än min rr5 trots samma hjul och sc extenders. Det handlar max om 1 cm.
Jämför man denna med rr5 har den lägre tyngdpunkt än rr5an med samma markfrigång (även om den ser lägre ut på fotot) och är 2.5 kg lättare med batterier. Buren ser stor och skrymmande ut jämfört med rr5 karossen men faktum är att buren är ganska lätt och den höga delen är rätt liten.
Går losin rentav snabbare än mcdn på bana? Jag tror faktiskt den har all möjlighet till det även om det också är lite fusk då jag åker med mindre batterier och lättare el ombord då jag struntar helt i t.ex speedrun, 20 minuters heat, och 12S körning med denna till skillnad från rr5-En som ju är en kompromiss på många sätt för att klara just de grejerna.
Losin kommer köras med drevning för 60 knyck , måttlig el och därmed komma undan med bara 2 batterier. Räknar ändå med 10+ min körtid och snabbt byte. Vilket räcker gott för träffarna.
En ytterligare anledning att tro på denna bil vs mcd på bana är att den har vanliga diffar.
Jag är nämligen ingen believer när det kommer till LSD diffarna och svenska gropiga banor med lågt grepp. Tycker alltid att mcd med lsd diffar lätt blir onödigt nervösa i såna fören t.ex jämfört med de 1/8 bilar med vanliga oljediffar jag kör annars.
Även om jag ibland fått till körningen med rr5-e så har jag aldrig riktigt lyckats förstå mig på den bilen setup eller körmässigt på samma sätt som jag t.ex gjort med flera andra bilar både i 1/5 och 1/8.
Men nu åter till losin,
Vi får väl se hur detta funkar att mata varv med på träffarna. Det jag är mest orolig för körmässigt är att den ska understyra som bensinaren är känd för att göra. Men jag har inte fått känsla av att den skulle vara alls så illa. Så det återstår att se.
Väntar på våren med spänning!
Skickat från min SM-A715F via Tapatalk