Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
-
- Posts: 502
- Joined: 03 Jun 2013, 20:11
- Phone Number: 0735304079
- Location: Alingsås
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
jamabuggy? 

Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Finns en marder ute för 2000 kr.. . Lägg lite tid och kärlek på den så har du nästa års vinnare:-)
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
-
- Posts: 428
- Joined: 13 Nov 2009, 22:02
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Marder för 2000kr ? Vart? Har kollat på blocket men jag har inte hittat nått
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Låg på rc köp och sälj på fb. Hittar inte nu. Kanske såld men finns ett par andra billiga ls bilar där nu
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
MCD RR5-E Petrol KILLER 2.0 !
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
MCD RR5 2wd
Drakhammarn!
Pocket Losin
+ En massa annan "Mini RC", B.la Arrma Nero Bigrock, Mugen 1/8 truggy o buggy, Traxxas summit, Slash 4x4, Xray buggy, + några till!
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
FG Mardern är till salu på largescale sidan på FB den finns i Norrköping nära och bra panagiotis
MCD RR5 XL ULTIMATE TEAM EDITION.
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
MCD XR5 MAX PRO
FG GT 2017
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.


HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Lite tidigt att spekulera för mycket oavsett....
2:

Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Ändrar mig till Kraken Vekta 5Mats B wrote:Hörde jag en ....
Losi 5B....???
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Nej, nu är det väl dags att den här får sig lite TLC innan säsongen är här....
Den ska få sig en liten facelift i form av nytt chassi, och lite andra godisbitar.
Blir en genomgång av stötdämparna och rezzarna också!

Den ska få sig en liten facelift i form av nytt chassi, och lite andra godisbitar.
Blir en genomgång av stötdämparna och rezzarna också!

- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Händer inte mycket med den här förutom att den fungerar ypperligt fortfarande.
På Bashland igår rätade jag ut fjädern till servoräddaren och ställde undan bilen och körde twin istället.
Nu är den fixad igen och går som tåget en stund till!
På Bashland igår rätade jag ut fjädern till servoräddaren och ställde undan bilen och körde twin istället.
Nu är den fixad igen och går som tåget en stund till!
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11676
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Nu förtjänar den en update...
Har inte rört bilen alls egentligen sedan cupvinsten 2016, och förutom ett spur eller två har den bara rullat sporadiskt på lite träffar.
Till helgens event Östgötakampen där lördagen tillbringades på Sviestad i Linköping, och söndagen på Peking Ring i Norrköping hade jag planerat att köra båda dagarna, men då Sviestad och jag har haft vissa "kompabilitetsproblem" ville jag helt byta strategi och byta ut mina BRP mot supermjuka Baja 5T bakdäck med 5B framfoam för att testa hur något supermjukt skulle funka.
Hade egentligen ingen större tilltro till att dom skulle hålla ihop ens ett heat, men jag hade delarna med mig och skruvade beadlocks igen för första gången på år känns det som.
Tyvärr lyckades jag inte efter en timmas värmande och dorndrivande med hammare få loss BRP adapterns genomgående låssprint.
Därav blev det ingen körning på Sviestad.
Till söndagen på Peking Ring monterade jag på BRP däcken igen och rullade ut på Emanuels bana för första gången.
Ska erkännas att det kändes konstigt att stå i förartornet igen efter 3 års frånvaro från tävlandet och detta på en helt ny bana för min del.
Kände direkt hur bilen sögs fast i underlaget och det gick att pressa den i böjarna.
Svinkul!
Sen började heaten.
Startade givetvis sist i fältet utan kvalificering från Sviestad.
Med turen och maximalt flyt på min sida lyckades jag sno åt mig första platsen i första heatet men jizez vad kul det var att köra igen!
I semin hade jag rejäla fighter med Fredrik som var riktigt snabb runt banan men jag lyckades inte hålla nerverna i styr och gjorde misstag på misstag och var väl som bäst uppe och nosade på ett bakdäck innan jag klotade igen.
Fick dock starta på andra position i finalen och det kändes riktigt bra när man snabbt fick tag på ledningen och kände hur avståndet till fältet ökade ordentligt varje varv.
Dock varade inte lyckan längre än 7 varv när diffen låste sig, troligtvis sprack den och racedagen var över.
Snodde åt mig snabbaste varv i 2wd med helt osannolika 1.7 sekunders marginal vilket på varvtider runt 29s visade sig bilen extremt potent och kul att köra!
Man fick passa sig lite när man gav full gas för med det greppet ville den gå på bakhjulen på mattan, men extremt tillfredsställande att se.
Fick nöja mig med sista plats i 2wd, men det kändes ändå som en vinst i sig att bara få känna känslan av att rejsa igen!
Nu blir det nog en liten genomgång av den i vinter...
Stort tack till Wahla och Emanuel för sköna arrangemang!
Film från Pjerre i finalen i 2wd
Har inte rört bilen alls egentligen sedan cupvinsten 2016, och förutom ett spur eller två har den bara rullat sporadiskt på lite träffar.
Till helgens event Östgötakampen där lördagen tillbringades på Sviestad i Linköping, och söndagen på Peking Ring i Norrköping hade jag planerat att köra båda dagarna, men då Sviestad och jag har haft vissa "kompabilitetsproblem" ville jag helt byta strategi och byta ut mina BRP mot supermjuka Baja 5T bakdäck med 5B framfoam för att testa hur något supermjukt skulle funka.
Hade egentligen ingen större tilltro till att dom skulle hålla ihop ens ett heat, men jag hade delarna med mig och skruvade beadlocks igen för första gången på år känns det som.
Tyvärr lyckades jag inte efter en timmas värmande och dorndrivande med hammare få loss BRP adapterns genomgående låssprint.
Därav blev det ingen körning på Sviestad.
Till söndagen på Peking Ring monterade jag på BRP däcken igen och rullade ut på Emanuels bana för första gången.
Ska erkännas att det kändes konstigt att stå i förartornet igen efter 3 års frånvaro från tävlandet och detta på en helt ny bana för min del.
Kände direkt hur bilen sögs fast i underlaget och det gick att pressa den i böjarna.
Svinkul!
Sen började heaten.
Startade givetvis sist i fältet utan kvalificering från Sviestad.
Med turen och maximalt flyt på min sida lyckades jag sno åt mig första platsen i första heatet men jizez vad kul det var att köra igen!
I semin hade jag rejäla fighter med Fredrik som var riktigt snabb runt banan men jag lyckades inte hålla nerverna i styr och gjorde misstag på misstag och var väl som bäst uppe och nosade på ett bakdäck innan jag klotade igen.
Fick dock starta på andra position i finalen och det kändes riktigt bra när man snabbt fick tag på ledningen och kände hur avståndet till fältet ökade ordentligt varje varv.
Dock varade inte lyckan längre än 7 varv när diffen låste sig, troligtvis sprack den och racedagen var över.
Snodde åt mig snabbaste varv i 2wd med helt osannolika 1.7 sekunders marginal vilket på varvtider runt 29s visade sig bilen extremt potent och kul att köra!
Man fick passa sig lite när man gav full gas för med det greppet ville den gå på bakhjulen på mattan, men extremt tillfredsställande att se.
Fick nöja mig med sista plats i 2wd, men det kändes ändå som en vinst i sig att bara få känna känslan av att rejsa igen!
Nu blir det nog en liten genomgång av den i vinter...
Stort tack till Wahla och Emanuel för sköna arrangemang!
Film från Pjerre i finalen i 2wd
Re: Dave's SlideFinder ☆SX5☆ WE.
Var sjukt roligt att ha dig på banan.
Gjorde allt jag kunde för att hålla erat tempo men måste känna mig besegrad över att en standard 26cc inte räcker till på konstgräset.
Gjorde allt jag kunde för att hålla erat tempo men måste känna mig besegrad över att en standard 26cc inte räcker till på konstgräset.
Fg GT Bmw M3
Elcon Traxx
Elcon Traxx
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests