Min projekttråd skall som "topicen" skvallrar om handla om min Losi 5ive som jag tänkt konvertera för bankörning, låter säkert helt kocko i mångas öron men jag tror det kan bli en kul bil.
Bilen som sådan köpte jag i höstas och har inte gått mer än en sväng i snön sedan la gas och bromsservot av och sedan dess har den stått i väntan på nytt servo.
Efter ett besök hos rallyfinnen i hans garage och ett hos malte i hans garage så blev man jäkligt sugen på att bygga en riktig motor och gick i planerna att handla lite prylar på DDM till en 30.5cc puffra, sedan gled tankarna in på en CY twin på 52cc, sedan in på bortslöskonvertering med dubbla mamba monster kit, en fram och en bak var tänkt bla bla bla bla .......till slut så var det ödet (eller min dator) som avgjorde.
Efter att ha lagt planerna på Trevor simpson block/topp, stroker vev, long rod etc etc på hyllan efter att ha insett att det drar iväg ordentligt i kostnad så lutade det åt ett egetkomponerat twin projekt. Sagt och gjort, varukorgen på DDM's webshop fylldes på med diverse bra ha grejjer för projektet, när det sedan var dags för betalning så fylldes kortuppgifter i osv och sedan tryckte jag på "proceed transaction"........sneglade lite ner åt höger när jag tryckt på knappen och insåg snart att mina 1400USD hade plötsligt blivit 3100USD....Gaahhhhhhhhhh.......på något konstigt sätt hade dom prylar jag lagt i varukorgen flera veckor innan hoppa in i den nya varukorgen i sista sekund lagom till betalning..... Tänkte först att det ordnar sig, får väl skicka ett mail och förklara misstaget.....men nä, coolt med TS knota i losin tänkte jag och så fick det bli. Knäskebröd och vatten i några månader kan inte vara så farligt
Hur som helst så blir det TS block/topp/cylinder combo, stroker vev +2, longrod +3 eller +5 (inte bestämt ännu), 990 förgasare, "rallyfinnen edition pipa", Mecatech hydraulbromsar, Mecatech Justerbara touring stötdämpare, egenhändigt frästa stötdämpartorn, Hostile slicks + massa annat småkrafs.
Slänger ut lite bilder när TS delar och bromsar kommit hem från staterna i slutet på veckan.
/Pelle