Ok, jag ska väl sluta vara så lat och fixa motorn nu Tänkte ta isär den och kolla alla packningar. Något annat ni rekommenderar att man kollar upp samtidigt, eller kanske till och med byter när man ändå har isär den?
Sen undrar jag hur,vad och vart man mäter för att få reda på cc m.m på motorn. Kul och se om det verkligen är en 30.5cc jag fått
Och så hittade jag en liten filmsnutt jag hade på mobilen på hur dåligt motorn går nu...
[youtube][/youtube]
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
Den där går alldeles för snålt......vrid ut L skruven till att börja med.....när du får respons på att den vill accelerera kan du justera H skruven beroende på om den fyrtaktar eller "tjôver" sig på högre varv....
För att få reda på cylindervolymen måste du mäta kolvens diameter och slaglängden.
Slaglängden är ju inget problem, mäts genom tändstiftshålet, men diametern på kolven kan vara klurigare.....
Enklast måste vara att mäta den genom avgasporten......
Dave: Det spelar ingen roll hur skruven är justerad. Längst in, längst ut, i mitten... Den vill inte ändå... Ska testa med gammla förgasaren och se om det hjälper...
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...