Page 1 of 1

Elstart via radion

Posted: 26 Jul 2013, 17:38
by Robban
Fina grejjer! Malte? Du som blir svett bara du böjer dej? Måste vara lämpligt åt dej! :lol2:

http://www.largescalerc.com/046-remotee ... 8.facebook

Image


https://www.youtube.com/watch?feature=p ... pV8#at=431

Re: Elstart via radion

Posted: 26 Jul 2013, 17:52
by pepi
Smidigt kanske men är det så "bashvänligt"? Lite sand och damm och elmotorn lär vara körd :-/

Re: Elstart via radion

Posted: 26 Jul 2013, 18:03
by Robban
Hur gör dom som kör med Elbilar då?

Re: Elstart via radion

Posted: 26 Jul 2013, 19:50
by pepi
Det där ordet "elbilar" har jag hört nån gång men vet ej vad det är :-P
Alla revos(en sån där metanoldriven) jag haft har elstarten hållt max 10 körningar, sen har elmotorn varit antingen kortsluten eller pall... Vet inte hur det skulle hålla bättre för en baja eller Losi men nån får gärna berätta annars för mig, hade varit rätt smidigt :-)

Re: Elstart via radion

Posted: 26 Jul 2013, 19:59
by Robban
Jag tror inte på det heller. Sen om den nu skulle paja så ser det besvärligt ut att få dit en vanlig dragstart igen

Re: Elstart via radion

Posted: 26 Jul 2013, 22:15
by pepi
Och hur mycket ström drar den? Hur många starter räcker ett.6000 mah mottagaracc tro...

Re: Elstart via radion

Posted: 07 Aug 2013, 06:52
by jebogren
Till min på båten är det 12v o minimum 1500 mAh
Min motor är inkapslad så om båten "sjunker" så klarar sig el motorn kolla på bilden
http://www.mhz-powerboats.com/V---Motor ... 6fce603d7c