Page 1 of 2

Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 10 Dec 2009, 21:16
by waqr
Detta har ju varit på gång länge men nu äntligen verkar Zenoah närma sig. Kolla deras produktkatalog för 2010 (sidan 4 längst ner till höger)

http://www.zenoah.net/php/FC/document/c ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 10 Dec 2009, 21:20
by John
Kewl, men dom har inget komplett motor?

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 10 Dec 2009, 21:22
by waqr
John wrote:Kewl, men dom har inget komplett motor?
Nix...men det är ju inte så svårt att byta cylinder själv ;) Sen dröjer det nog inte förrens ONB och ESP (ESP/TS) släpper portade 30,5cc Zenoah motorer.

DDM hade redan lagt en beställning på dessa cylindrar och väntade in första leveransen runt den 30:e denna månad. De lär ta slut hyfsat fort :)

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 10 Dec 2009, 21:27
by John
Ah ballt, blir kul att se hur det tar form när portnings-nissarna kommer över dem.
Snygg signatur jag skaffat annars? ;)

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 10 Dec 2009, 21:48
by waqr
Jo, den är fin fin. Man kan nästan tor att du är sponsrad av Zenoah ;)

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 11 Dec 2009, 12:29
by huSSe
fy fan va balt med lite større zenoah!
jo tænk nær det kommer en pro-mod
big bore med reed case.....
snacka om att utveckilingen går med fart
på dessa bensin motorer. just nu!!!!!
mera kraft, mera fart och ænnu roligare :mrgreen:

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 11 Dec 2009, 12:32
by waqr
huSSe wrote:fy fan va balt med lite større zenoah!
jo tænk nær det kommer en pro-mod
big bore med reed case.....
snacka om att utveckilingen går med fart
på dessa bensin motorer. just nu!!!!!
mera kraft, mera fart och ænnu roligare :mrgreen:
Japp....tänk dig den ihop med VRC TS Big Bore Pipe :mrgreen:

viewtopic.php?f=12&t=365" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 11 Dec 2009, 14:11
by S 500 R
Trevligt!!!

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 11 Dec 2009, 14:24
by waqr
Enligt uppgifter från DDM ska de landa på runt 80-90 USD i pris. Inte så farligt tycker jag.

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 16 Dec 2009, 21:58
by waqr
Nu finns den utlagd för förbeställning hos DDM. 89 USD är inte så farligt tycker jag om man jämför med vad CY tar för sin 36mm cylinder.

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6892/.f" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 18 Dec 2009, 08:31
by S 500 R
Nice!! Nu skulle man bara ha en 4-bultad motor...

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 18 Dec 2009, 09:08
by waqr
Jo, det är lite surt att de inte kommer släppa nåt 36mm kit till den två bultade varianten.

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 18 Dec 2009, 09:18
by S 500 R
Man ska inte åka 2-bultat helt enkelt...

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 18 Dec 2009, 09:27
by waqr
Nej, det verkar inte bättre :(

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!

Posted: 18 Dec 2009, 09:29
by Lusse
Ett fyr-bultat block kostar inte så mycke...En vettig investering!