Page 1 of 2
Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 10 Dec 2009, 21:16
by waqr
Detta har ju varit på gång länge men nu äntligen verkar Zenoah närma sig. Kolla deras produktkatalog för 2010 (sidan 4 längst ner till höger)
http://www.zenoah.net/php/FC/document/c ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 10 Dec 2009, 21:20
by John
Kewl, men dom har inget komplett motor?
Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 10 Dec 2009, 21:22
by waqr
John wrote:Kewl, men dom har inget komplett motor?
Nix...men det är ju inte så svårt att byta cylinder själv

Sen dröjer det nog inte förrens ONB och ESP (ESP/TS) släpper portade 30,5cc Zenoah motorer.
DDM hade redan lagt en beställning på dessa cylindrar och väntade in första leveransen runt den 30:e denna månad. De lär ta slut hyfsat fort

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 10 Dec 2009, 21:27
by John
Ah ballt, blir kul att se hur det tar form när portnings-nissarna kommer över dem.
Snygg signatur jag skaffat annars?

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 10 Dec 2009, 21:48
by waqr
Jo, den är fin fin. Man kan nästan tor att du är sponsrad av Zenoah

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 11 Dec 2009, 12:29
by huSSe
fy fan va balt med lite større zenoah!
jo tænk nær det kommer en pro-mod
big bore med reed case.....
snacka om att utveckilingen går med fart
på dessa bensin motorer. just nu!!!!!
mera kraft, mera fart och ænnu roligare

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 11 Dec 2009, 12:32
by waqr
huSSe wrote:fy fan va balt med lite større zenoah!
jo tænk nær det kommer en pro-mod
big bore med reed case.....
snacka om att utveckilingen går med fart
på dessa bensin motorer. just nu!!!!!
mera kraft, mera fart och ænnu roligare

Japp....tänk dig den ihop med VRC TS Big Bore Pipe
viewtopic.php?f=12&t=365" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 11 Dec 2009, 14:11
by S 500 R
Trevligt!!!
Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 11 Dec 2009, 14:24
by waqr
Enligt uppgifter från DDM ska de landa på runt 80-90 USD i pris. Inte så farligt tycker jag.
Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 16 Dec 2009, 21:58
by waqr
Nu finns den utlagd för förbeställning hos DDM. 89 USD är inte så farligt tycker jag om man jämför med vad CY tar för sin 36mm cylinder.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6892/.f" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 18 Dec 2009, 08:31
by S 500 R
Nice!! Nu skulle man bara ha en 4-bultad motor...
Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 18 Dec 2009, 09:08
by waqr
Jo, det är lite surt att de inte kommer släppa nåt 36mm kit till den två bultade varianten.
Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 18 Dec 2009, 09:18
by S 500 R
Man ska inte åka 2-bultat helt enkelt...
Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 18 Dec 2009, 09:27
by waqr
Nej, det verkar inte bättre

Re: Äntligen - 36mm bore från Zenoah!
Posted: 18 Dec 2009, 09:29
by Lusse
Ett fyr-bultat block kostar inte så mycke...En vettig investering!