nyheter och Hop ups till hpi baja

Nya och gamla produkter
User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by waqr » 06 Jan 2011, 17:16

Carbon-Dave wrote:Ser ut att vara väldigt lik GBE-pipan......eller ?
:hmm:
Jo, det enda som skiljer lite ser ut att vara första böjen som ser lite grövre ut :hmm:
Letar Baja 5B

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by huSSe » 09 Jan 2011, 19:49

phat dad har tagit fram nya bakre bärarmar och fram är visst oxå på g.
läste i en annan tråd att dom funderar även att ta fram en breddad version?
alltså detta är i plast.
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... hp?t=99539
Image
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by huSSe » 15 Jan 2011, 16:26

9500 kopplings fjäder.
synd man han beställa igår annars hade den följt med i beställningen.
http://www.horizonhobby.co.uk/autoonlin ... ain_01.jpg
Image
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by waqr » 15 Jan 2011, 17:17

Beställde just den Husse! Bra pris på den också. 50% mot vad TMR tar för sin 9.500 fjäder :sunglasses:
Letar Baja 5B

User avatar
waqr
Posts: 10328
Joined: 30 Oct 2009, 21:07
Phone Number: 0709998877
Location: Karlskoga

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by waqr » 16 Jan 2011, 09:12

Letar Baja 5B

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by S 500 R » 16 Jan 2011, 09:40

Den låter nog alldeles jätte mycket!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

jebogren
Posts: 3572
Joined: 30 Oct 2009, 21:27
Location: Göteborg

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by jebogren » 16 Jan 2011, 20:39


User avatar
Malte
Posts: 2242
Joined: 02 Sep 2010, 22:20

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by Malte » 18 Jan 2011, 06:05

Läste att HPI har släppt en slipperclutch till Baja 5B/5T/5SC. Var nog ett tag sedan man såg HPI själva släppa något innovativt faktiskt när jag tänker efter.

Image

Image

Image

Vad tror ni om detta? Är det en måstehagrej eller?

Länk till HPI : http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=85474

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by J.A racing » 18 Jan 2011, 07:00

De var som fasiken, jag hade det på mina Traxxas Revo bilar. Det kan nog vara bra för dom som hoppar mycket och inte kan ge fan i att hålla gas vid landningen. :lol:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
sideburn80
Posts: 2518
Joined: 31 Oct 2009, 01:44
Location: Kilafors/Bollnäs

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by sideburn80 » 18 Jan 2011, 07:40

Fasen, det ska bli spännande å se vad den får för recentioner :thumbsup:

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by S 500 R » 18 Jan 2011, 08:17

Jag är inte riktigt med på hur denna funkar :hmm: Någon som kan förklara??
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11711
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by Dave » 18 Jan 2011, 08:40

Det är en justerbar slirkoppling för spuret.....

Jämför den med lamellerna på 1:1 bilen, du kan ställa den helt låst eller så att den slirar hysteriskt.
Tanken är väl att den ska rädda drivlinan om du hoppar och landar med full gas.....istället för att rensa spurdrevet, slirar den till lite ......

En kanongrej om man kör på halt underlag också !

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by S 500 R » 18 Jan 2011, 08:45

Så den är inte fel i Hawaii-hålan då skulle man kunna säga. Den är ju som en pukelpist efter ett tag!
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by huSSe » 18 Jan 2011, 09:42

undra hur den trivs ihop med en el motor?
tänk att hpi skulle komma ut med nåt, det
var ju helt otippat. dom har säkert mer på gång??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
markusb
Posts: 1183
Joined: 27 Jul 2010, 16:03
Phone Number: 0739239772
Location: Kalmar/Öland

Re: nyheter och Hop ups till hpi baja

Post by markusb » 18 Jan 2011, 14:57

Borstlös är det första som slår mig. Detta är ju det ultimata tillbehöret för elkonverteringar.
Då blir det en sån på listan oxå, ihop med esc, motor, fäste, lipon samt en extra baja att konvertera :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests