Jo, det enda som skiljer lite ser ut att vara första böjen som ser lite grövre utCarbon-Dave wrote:Ser ut att vara väldigt lik GBE-pipan......eller ?
nyheter och Hop ups till hpi baja
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Letar Baja 5B
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
phat dad har tagit fram nya bakre bärarmar och fram är visst oxå på g.
läste i en annan tråd att dom funderar även att ta fram en breddad version?
alltså detta är i plast.
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... hp?t=99539

läste i en annan tråd att dom funderar även att ta fram en breddad version?
alltså detta är i plast.
http://www.hpibajaforum.com/forum/showt ... hp?t=99539

Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
9500 kopplings fjäder.
synd man han beställa igår annars hade den följt med i beställningen.
http://www.horizonhobby.co.uk/autoonlin ... ain_01.jpg

synd man han beställa igår annars hade den följt med i beställningen.
http://www.horizonhobby.co.uk/autoonlin ... ain_01.jpg
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Beställde just den Husse! Bra pris på den också. 50% mot vad TMR tar för sin 9.500 fjäder 
Letar Baja 5B
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Letar Baja 5B
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Den låter nog alldeles jätte mycket!
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
kanske har varit uppe innan
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.7217/.f
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.7217/.f
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Läste att HPI har släppt en slipperclutch till Baja 5B/5T/5SC. Var nog ett tag sedan man såg HPI själva släppa något innovativt faktiskt när jag tänker efter.



Vad tror ni om detta? Är det en måstehagrej eller?
Länk till HPI : http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=85474



Vad tror ni om detta? Är det en måstehagrej eller?
Länk till HPI : http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=85474
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
De var som fasiken, jag hade det på mina Traxxas Revo bilar. Det kan nog vara bra för dom som hoppar mycket och inte kan ge fan i att hålla gas vid landningen. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- sideburn80
- Posts: 2518
- Joined: 31 Oct 2009, 01:44
- Location: Kilafors/Bollnäs
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Fasen, det ska bli spännande å se vad den får för recentioner 
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Jag är inte riktigt med på hur denna funkar
Någon som kan förklara??
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Det är en justerbar slirkoppling för spuret.....
Jämför den med lamellerna på 1:1 bilen, du kan ställa den helt låst eller så att den slirar hysteriskt.
Tanken är väl att den ska rädda drivlinan om du hoppar och landar med full gas.....istället för att rensa spurdrevet, slirar den till lite ......
En kanongrej om man kör på halt underlag också !
Jämför den med lamellerna på 1:1 bilen, du kan ställa den helt låst eller så att den slirar hysteriskt.
Tanken är väl att den ska rädda drivlinan om du hoppar och landar med full gas.....istället för att rensa spurdrevet, slirar den till lite ......
En kanongrej om man kör på halt underlag också !
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Så den är inte fel i Hawaii-hålan då skulle man kunna säga. Den är ju som en pukelpist efter ett tag!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
undra hur den trivs ihop med en el motor?
tänk att hpi skulle komma ut med nåt, det
var ju helt otippat. dom har säkert mer på gång??
tänk att hpi skulle komma ut med nåt, det
var ju helt otippat. dom har säkert mer på gång??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Re: nyheter och Hop ups till hpi baja
Borstlös är det första som slår mig. Detta är ju det ultimata tillbehöret för elkonverteringar.
Då blir det en sån på listan oxå, ihop med esc, motor, fäste, lipon samt en extra baja att konvertera
Då blir det en sån på listan oxå, ihop med esc, motor, fäste, lipon samt en extra baja att konvertera
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests



