Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Nya och gamla produkter
User avatar
Burnout
Posts: 6889
Joined: 16 Aug 2010, 21:41
Location: Kungsbacka

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Burnout » 26 Sep 2011, 09:52

jebogren wrote:oki kan ju säga att till min pro mod 27.2 funkar den kanon men det är ju rätt lite komp i den motorn....
jämfört med 30,5cc
Ja, värre på min twin mycket komp... :doh:

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Robban » 28 Dec 2011, 16:32

Det närmar sej......

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Robban on 28 Dec 2011, 16:37, edited 1 time in total.

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by S 500 R » 28 Dec 2011, 16:35

Hoppas denna funkar..
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
Mats B
Posts: 5251
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Mats B » 28 Dec 2011, 16:44

Nu börjar det likna nå´t :thumbsup:

Återstår att se hur den klarar de hårda förhållanden den utsätts för... :wip: :wip: :sunglasses:
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by huSSe » 28 Dec 2011, 16:47

den ser ju fin ut iallafall :sunglasses:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Ntch in da dirt
Posts: 1655
Joined: 01 Nov 2009, 12:09
Location: En liten by i Katrineholms komun

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Ntch in da dirt » 28 Dec 2011, 17:35

Nu börjar det likna konstruktionen som sitter i motorsågarna! och eftersom de startena knappt aldrig krånglar så kanske det där fungerar så man kan köpa en :thumbsup:
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by huSSe » 28 Dec 2011, 17:39

motorsågs starterna blir ju inte aggressivt angripen av
sand och damm.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Ntch in da dirt
Posts: 1655
Joined: 01 Nov 2009, 12:09
Location: En liten by i Katrineholms komun

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Ntch in da dirt » 28 Dec 2011, 17:44

Nä men o andra sidan så blir de angripna av annat smuts såsom sågspån mm. Mitt problem har varit att de starter jag har haft på rc motorerna har ju slirat fast de har varit rena invändigt!.
Jag tror i allafall att de där fjäder belastade hakarna är en hjälpande hand på problemet.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by huSSe » 28 Dec 2011, 17:46

hoppas verkligen det här blir bra. kommer inte köpa nån
innan den är väl provad. den första modellen skulle ju vara så bra den oxå?
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by S 500 R » 28 Dec 2011, 18:00

Jag tror dom är på helt rätt väg. Så jag hoppas dessa kommer funka.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Ntch in da dirt
Posts: 1655
Joined: 01 Nov 2009, 12:09
Location: En liten by i Katrineholms komun

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Ntch in da dirt » 28 Dec 2011, 18:07

huSSe wrote:hoppas verkligen det här blir bra. kommer inte köpa nån
innan den är väl provad. den första modellen skulle ju vara så bra den oxå?
Tittar man på deras förra så var ju det en blingad version av en helt vanlig start!
bara ett upphottat alu hölje på utsidan ju. Jag komer köpa en i a f och testa !
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by huSSe » 28 Dec 2011, 18:19

gör det thomas så vet jag sen hur den
fungerar! :thumbsup:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Robban » 28 Dec 2011, 18:21

Detva väl tal om attdet skulle bli nån bytes historia med den gamla starten..

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by huSSe » 28 Dec 2011, 18:26

snacka om bakslag i affärerna isåfall.
men hoppas ni får byta ut dom.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Lusse
Posts: 9387
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Phone Number: 0739951152
Location: Göteborg

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Lusse » 28 Dec 2011, 19:44

Jag byter med en gång.Tycker att den nya är mycket vettigare än den gamla,det är som T-powa säger det är en bling version av drag starten.Vi får väll se vad det kommer att kosta? Tror inte det blir ett bytte rakt av. Det skall nog vara pengar i mellan,tror jag...
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests