Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Nya och gamla produkter
målaren
Posts: 537
Joined: 21 Feb 2010, 15:24
Phone Number: 0705647264
Location: Jönköping

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by målaren » 24 Mar 2012, 15:38

Mailade honom och berättade vad som hänt.
Dom har aldrig haft några lager ras.
Han tror att jag fått Måndagsexemplaret(lagret).
Ska sätta in nya lager och testa igen.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by S 500 R » 24 Mar 2012, 16:26

Hoppas det löser problemet då... inte kul att lägga så mycket pengar och så skiter det sig direkt.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

målaren
Posts: 537
Joined: 21 Feb 2010, 15:24
Phone Number: 0705647264
Location: Jönköping

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by målaren » 31 Mar 2012, 08:59


User avatar
Hippen
Posts: 167
Joined: 14 May 2011, 19:11
Phone Number: 0708118009
Location: Halmstad

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Hippen » 31 Mar 2012, 11:50

Hej.
Är det någon som vet om denna funkar ihop med startern?
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6840/.f
mvh
Lennart
Losi 5ive T
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Robban » 31 Mar 2012, 11:54

Det skulle jag tro att den gör!

User avatar
Hippen
Posts: 167
Joined: 14 May 2011, 19:11
Phone Number: 0708118009
Location: Halmstad

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Hippen » 03 Apr 2012, 06:11

Hippen wrote:Hej.
Är det någon som vet om denna funkar ihop med startern?
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6840/.f
mvh
Lennart
Hej igen.
Efter att mejlat DDM, har jag fått till svar att det INTE passar.
Så nu vet vi det.
mvh
Lennart
Losi 5ive T
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.

målaren
Posts: 537
Joined: 21 Feb 2010, 15:24
Phone Number: 0705647264
Location: Jönköping

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by målaren » 04 Apr 2012, 17:27

Hur funkar era Turtle dragstarter?Jag är inte nöjd med min.
Kör med outwear och ändå tjärvar fjädrarna till "bogbone".
Inte så farligt kanske men man måste ta bort den och blåsa rent,returfjädern är för svag,orkar inte dra tillbaka vajern i bland.Om motorn startar så åker den tillbaka men om den inte startar får man lirka lite.
Nej jag skulle inte rekomendera denna dragstart om man kör bland sand,kör man på asfalt eller gräs så kanske den funkar bättre.
Skriv gärna om era erfarenheter med den.
Ha det gott

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by J.A racing » 04 Apr 2012, 17:54

Det låter ju inget vidare, ta kontakt med David (Turle dave). Han vill nog mer än gärna få in feedback och lär med all säkerhet erbjuda någon lösning på problemet.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by huSSe » 28 Apr 2012, 16:32

hur fungerar dom nurå?
nu har ni ju haft dom en stund, dax
før recension och utværdering????
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
Robban
Posts: 4403
Joined: 09 Jun 2010, 16:12
Phone Number: 0732300322
Location: Hallsberg

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Robban » 28 Apr 2012, 16:36

Jag har testat min litegrann. Kört gräs och på kalleskogabanan. Inga problem än iaf. Och jag kör utan outwear.

Ntch in da dirt
Posts: 1655
Joined: 01 Nov 2009, 12:09
Location: En liten by i Katrineholms komun

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by Ntch in da dirt » 28 Apr 2012, 19:34

Min resentation kommer framöver !jag har dessutom köpt det outer wear som är gjort för just turtle starten!
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

målaren
Posts: 537
Joined: 21 Feb 2010, 15:24
Phone Number: 0705647264
Location: Jönköping

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by målaren » 12 Jun 2012, 18:45

målaren wrote:Hur funkar era Turtle dragstarter?Jag är inte nöjd med min.
Kör med outwear och ändå tjärvar fjädrarna till "bogbone".
Inte så farligt kanske men man måste ta bort den och blåsa rent,returfjädern är för svag,orkar inte dra tillbaka vajern i bland.Om motorn startar så åker den tillbaka men om den inte startar får man lirka lite.
Nej jag skulle inte rekomendera denna dragstart om man kör bland sand,kör man på asfalt eller gräs så kanske den funkar bättre.
Skriv gärna om era erfarenheter med den.
Ha det gott
Får vät citera mig själv :rock2:
Har nu köpt en OBR motor så jag tog mig i kragen och beställde en ny fjäder till dragstarten och monterade ett nytt outwear.
Har funkat i tre tankar nu,verkar som om den nya fjädern gjorde att det blev lite bättre.
Ska upp till Sandhem nu i helgen och ska då testa den lite längre och under lite dammigare förhållanden.
Får väl återkomma med en utvärderning senare.

målaren
Posts: 537
Joined: 21 Feb 2010, 15:24
Phone Number: 0705647264
Location: Jönköping

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by målaren » 16 Jun 2012, 19:04

Ja efter 2,5 liter i Sandhem så funkar den än :thumbsup:
Å andra sidan funkade min andra bil med org dragstart hela dagen också :hmm:
Var väldigt bra förhållande,lite regn på natten och sol på dan.
Inget damm att prata om,men hoppas på att den funkar fint i fortsättningen.
Har gjort den rent nu och är klar för nästa träff snart.
Ha det gott

målaren
Posts: 537
Joined: 21 Feb 2010, 15:24
Phone Number: 0705647264
Location: Jönköping

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by målaren » 23 Jul 2012, 19:01

Fortsätter väl min test av dragstarten.
Funkade halva träffen i Sandhem sen hängde sig dogboneen sig så man fick plocka isär :hmm:
Har köpt en ny dragstart till grabbens bil,kunde inte låta bli när det var dagens deal på DDM.
På den nya jag fick är det stämplat 2 på dogbone,den verkar funka mycket bättre än den gamla.
Skickade ett mail till turtle och dom skulle skicka nya till mig.
Fick dessa i dag:
Image
Är tre olika modeler,1,2 och 3.
Får väl testa mig fram vilka som funkar bäst i sandhålan.Tror inte att det är några problem om man håller sig på asfalt/gräs utan det är sanden som ställer till det.Turtle är väl medvetna om detta och jobbar på en lösning.
Tycker att det var bra att få alla olika modeler att testa med.

målaren
Posts: 537
Joined: 21 Feb 2010, 15:24
Phone Number: 0705647264
Location: Jönköping

Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.

Post by målaren » 09 Sep 2012, 15:19

Nu har dom kommit med kullagrade grejor,ska väl försöka få hem några sådana och testa.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... d.10030/.f

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests