Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Mailade honom och berättade vad som hänt.
Dom har aldrig haft några lager ras.
Han tror att jag fått Måndagsexemplaret(lagret).
Ska sätta in nya lager och testa igen.
Dom har aldrig haft några lager ras.
Han tror att jag fått Måndagsexemplaret(lagret).
Ska sätta in nya lager och testa igen.
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Hoppas det löser problemet då... inte kul att lägga så mycket pengar och så skiter det sig direkt.
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Nu finns outwear till dragstarten.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.9320/.f
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.9320/.f
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Hej.
Är det någon som vet om denna funkar ihop med startern?
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6840/.f
mvh
Lennart
Är det någon som vet om denna funkar ihop med startern?
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6840/.f
mvh
Lennart
Losi 5ive T
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Det skulle jag tro att den gör!
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Hej igen.Hippen wrote:Hej.
Är det någon som vet om denna funkar ihop med startern?
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.6840/.f
mvh
Lennart
Efter att mejlat DDM, har jag fått till svar att det INTE passar.
Så nu vet vi det.
mvh
Lennart
Losi 5ive T
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.
FG Baja, OBR Race mod.
Axial Trial Honcho
Axial Wraith
Hyper 8 pro.
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Hur funkar era Turtle dragstarter?Jag är inte nöjd med min.
Kör med outwear och ändå tjärvar fjädrarna till "bogbone".
Inte så farligt kanske men man måste ta bort den och blåsa rent,returfjädern är för svag,orkar inte dra tillbaka vajern i bland.Om motorn startar så åker den tillbaka men om den inte startar får man lirka lite.
Nej jag skulle inte rekomendera denna dragstart om man kör bland sand,kör man på asfalt eller gräs så kanske den funkar bättre.
Skriv gärna om era erfarenheter med den.
Ha det gott
Kör med outwear och ändå tjärvar fjädrarna till "bogbone".
Inte så farligt kanske men man måste ta bort den och blåsa rent,returfjädern är för svag,orkar inte dra tillbaka vajern i bland.Om motorn startar så åker den tillbaka men om den inte startar får man lirka lite.
Nej jag skulle inte rekomendera denna dragstart om man kör bland sand,kör man på asfalt eller gräs så kanske den funkar bättre.
Skriv gärna om era erfarenheter med den.
Ha det gott
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Det låter ju inget vidare, ta kontakt med David (Turle dave). Han vill nog mer än gärna få in feedback och lär med all säkerhet erbjuda någon lösning på problemet.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
hur fungerar dom nurå?
nu har ni ju haft dom en stund, dax
før recension och utværdering????
nu har ni ju haft dom en stund, dax
før recension och utværdering????
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Jag har testat min litegrann. Kört gräs och på kalleskogabanan. Inga problem än iaf. Och jag kör utan outwear.
-
Ntch in da dirt
- Posts: 1655
- Joined: 01 Nov 2009, 12:09
- Location: En liten by i Katrineholms komun
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Min resentation kommer framöver !jag har dessutom köpt det outer wear som är gjort för just turtle starten!
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Får vät citera mig självmålaren wrote:Hur funkar era Turtle dragstarter?Jag är inte nöjd med min.
Kör med outwear och ändå tjärvar fjädrarna till "bogbone".
Inte så farligt kanske men man måste ta bort den och blåsa rent,returfjädern är för svag,orkar inte dra tillbaka vajern i bland.Om motorn startar så åker den tillbaka men om den inte startar får man lirka lite.
Nej jag skulle inte rekomendera denna dragstart om man kör bland sand,kör man på asfalt eller gräs så kanske den funkar bättre.
Skriv gärna om era erfarenheter med den.
Ha det gott
Har nu köpt en OBR motor så jag tog mig i kragen och beställde en ny fjäder till dragstarten och monterade ett nytt outwear.
Har funkat i tre tankar nu,verkar som om den nya fjädern gjorde att det blev lite bättre.
Ska upp till Sandhem nu i helgen och ska då testa den lite längre och under lite dammigare förhållanden.
Får väl återkomma med en utvärderning senare.
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Ja efter 2,5 liter i Sandhem så funkar den än
Å andra sidan funkade min andra bil med org dragstart hela dagen också
Var väldigt bra förhållande,lite regn på natten och sol på dan.
Inget damm att prata om,men hoppas på att den funkar fint i fortsättningen.
Har gjort den rent nu och är klar för nästa träff snart.
Ha det gott
Å andra sidan funkade min andra bil med org dragstart hela dagen också
Var väldigt bra förhållande,lite regn på natten och sol på dan.
Inget damm att prata om,men hoppas på att den funkar fint i fortsättningen.
Har gjort den rent nu och är klar för nästa träff snart.
Ha det gott
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Fortsätter väl min test av dragstarten.
Funkade halva träffen i Sandhem sen hängde sig dogboneen sig så man fick plocka isär
Har köpt en ny dragstart till grabbens bil,kunde inte låta bli när det var dagens deal på DDM.
På den nya jag fick är det stämplat 2 på dogbone,den verkar funka mycket bättre än den gamla.
Skickade ett mail till turtle och dom skulle skicka nya till mig.
Fick dessa i dag:

Är tre olika modeler,1,2 och 3.
Får väl testa mig fram vilka som funkar bäst i sandhålan.Tror inte att det är några problem om man håller sig på asfalt/gräs utan det är sanden som ställer till det.Turtle är väl medvetna om detta och jobbar på en lösning.
Tycker att det var bra att få alla olika modeler att testa med.
Funkade halva träffen i Sandhem sen hängde sig dogboneen sig så man fick plocka isär
Har köpt en ny dragstart till grabbens bil,kunde inte låta bli när det var dagens deal på DDM.
På den nya jag fick är det stämplat 2 på dogbone,den verkar funka mycket bättre än den gamla.
Skickade ett mail till turtle och dom skulle skicka nya till mig.
Fick dessa i dag:

Är tre olika modeler,1,2 och 3.
Får väl testa mig fram vilka som funkar bäst i sandhålan.Tror inte att det är några problem om man håller sig på asfalt/gräs utan det är sanden som ställer till det.Turtle är väl medvetna om detta och jobbar på en lösning.
Tycker att det var bra att få alla olika modeler att testa med.
Re: Ny dragstart ifrån Turtle Racing IGEN.
Nu har dom kommit med kullagrade grejor,ska väl försöka få hem några sådana och testa.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... d.10030/.f
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... d.10030/.f
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests



