Nya och gamla produkter
-
huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Post
by huSSe » 14 Mar 2011, 20:58
http://www.redrc.net/2011/03/f-v-s-s-electronic-glove/
det hær må ju testas, vatten tæta servon bla.
blir som ett extra skal på servot motagaren.
citat:
Electronic Glove is the new product from F.V.S.S. for the protection of your car’s electronics. Applied using a paint brush or by immersing the item in the substance, it creates a rubber type coating around the product which protects it from dirt and moisture. It takes about an hour to dry at room temperature or it can be sped up with a heater. To remove the coating is easy and just needs to be peeled from the device leaving no substance or residue behind (see below).
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
-
MrKnopfler
- Posts: 7997
- Joined: 30 Oct 2009, 22:18
- Phone Number: 0705919847
- Location: Erikslund/Ånge
-
Contact:
Post
by MrKnopfler » 14 Mar 2011, 21:01
Fräsigt

"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
-
huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Post
by huSSe » 14 Mar 2011, 21:02
kanske dumt att kleta på sånt på servot.
??
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
-
S 500 R
- Hedersmedlem
- Posts: 20696
- Joined: 30 Oct 2009, 19:21
- Location: Mölndal
Post
by S 500 R » 14 Mar 2011, 21:33
Känns som det kan funka.
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå,
RcBash.se
-
Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Post
by Dave » 14 Mar 2011, 21:46
Undrar hur slitstarkt det är.....
Kan ju bli ett problem om det går hål på gummit som släpper in vatten, men inte ut.....
-
Lusse
- Posts: 9387
- Joined: 30 Oct 2009, 21:10
- Phone Number: 0739951152
- Location: Göteborg
Post
by Lusse » 14 Mar 2011, 21:48
Det värkar vara en bra grej för motagan..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
Mats B
- Posts: 5251
- Joined: 30 Oct 2009, 21:53
- Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)
Post
by Mats B » 14 Mar 2011, 22:44
Påminner om PlastiDip tycker jag...
Funderar på om inte Parmas FasMask skulle funka lika fint den blir ju som silicone gummi när den torkat...

MCD UltimateCarbon K600 TWIN
-
markusb
- Posts: 1183
- Joined: 27 Jul 2010, 16:03
- Phone Number: 0739239772
- Location: Kalmar/Öland
Post
by markusb » 15 Mar 2011, 02:21
Täta inte själva skalet på er elektronik. Det blir kondens inuti som inte tar sig ut.
Bästa är att lacka kretskorten med plastlack och sen ett lager sånt här kladd eller plastidip utanpå plastlacken. Efter det kan man täta skalet oxå om man vill..
Har lärt mig detta efter att ha dödat flera esc pga kondens. Lacken funkar!
-
huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Post
by huSSe » 15 Mar 2011, 06:17
Mats B wrote:Påminner om PlastiDip tycker jag...
Funderar på om inte Parmas FasMask skulle funka lika fint den blir ju som silicone gummi när den torkat...

blir sækert billigare oxå.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
-
Dave
- Site Admin
- Posts: 11711
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Post
by Dave » 15 Mar 2011, 08:58
markusb wrote:Täta inte själva skalet på er elektronik. Det blir kondens inuti som inte tar sig ut.
Bästa är att lacka kretskorten med plastlack och sen ett lager sånt här kladd eller plastidip utanpå plastlacken. Efter det kan man täta skalet oxå om man vill..
Har lärt mig detta efter att ha dödat flera esc pga kondens. Lacken funkar!
Brukar du limma kylflänsar på transistorer och effektkretsar innan du lackar, eller funkar det utan extra kylning ?
-
markusb
- Posts: 1183
- Joined: 27 Jul 2010, 16:03
- Phone Number: 0739239772
- Location: Kalmar/Öland
Post
by markusb » 15 Mar 2011, 12:00
Det funkar ändå, så tjockt och varmt blir det inte.
Däremot på esc så lägger jag aldrig plastidip eller lack på kylflänsarna, bara en sträng runt som tätar mot kretskortet.
-
Mats B
- Posts: 5251
- Joined: 30 Oct 2009, 21:53
- Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)
Post
by Mats B » 15 Mar 2011, 16:34
markusb wrote:Täta inte själva skalet på er elektronik. Det blir kondens inuti som inte tar sig ut.
Bästa är att lacka kretskorten med plastlack och sen ett lager sånt här kladd eller plastidip utanpå plastlacken. Efter det kan man täta skalet oxå om man vill..
Har lärt mig detta efter att ha dödat flera esc pga kondens. Lacken funkar!
AMEN!!!
Kunde inte ha sagt det bättre själv

MCD UltimateCarbon K600 TWIN
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests