vad tror ni om pappers filter
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: vad tror ni om pappers filter
skit samma ska testa det iallafall.
kommer ju köra på asfalt bara med
rallyn.
kommer ju köra på asfalt bara med
rallyn.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11652
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: vad tror ni om pappers filter
Man ska väl aldrig tro på nåt man läser ?huSSe wrote:oki då ska man inte tro på allt som skrivs på
hbf forumet?
men om motorn får mer luft måste det ju betyda nånting eller?
Om motorn får mer luft eller inte återstår väl att se
Minns inte om Rally bänkade med och utan filter nån gång, men tror inte det gjorde nån skillnad alls.....men är lite osäker.....
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: vad tror ni om pappers filter
det var ju snack ett tag här på forumet att ju
bättre luft filter desto mer effekt?
mer luft mer effekt?
annars får man en strypnings effekt??
just därför testar jag hehheheh!
bättre luft filter desto mer effekt?
mer luft mer effekt?
annars får man en strypnings effekt??
Man ska väl aldrig tro på nåt man läser ?Dave wrote:huSSe wrote:oki då ska man inte tro på allt som skrivs på
hbf forumet?
men om motorn får mer luft måste det ju betyda nånting eller?
just därför testar jag hehheheh!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: vad tror ni om pappers filter
Nja det var väl just till Promod´s, den är portad så att den suger i sig mycket luft och i och med det så kan man ge på mer soppa och därmed mer effekt.
Huruvida det är sant eller inte vet inte jag, men jag kan bara tala för mig själv och vad jag har upplevt. Min motor krävde väldigt täta intervaller på filterbyte (1-2) tankar vid tuff körning i dammiga förhållanden. Efter att ha bytt till UNI/TGN så kan jag köra tills jag blir trött utan att motorn börjar tveka eller böa vid gaspådrag. Det tyder ju på någonting i alla fall.
Huruvida det är sant eller inte vet inte jag, men jag kan bara tala för mig själv och vad jag har upplevt. Min motor krävde väldigt täta intervaller på filterbyte (1-2) tankar vid tuff körning i dammiga förhållanden. Efter att ha bytt till UNI/TGN så kan jag köra tills jag blir trött utan att motorn börjar tveka eller böa vid gaspådrag. Det tyder ju på någonting i alla fall.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Re: vad tror ni om pappers filter
Det kan betyda att smutsen är inne i motorn i stället.Om det är ett bra filter så samlas smutsen i filtret.Om du har kört i lika dammig miljö så tror jag att dammet är inne i motorn.Om du kan köra tills du tröttnar med ett UNI filter,så undrar jag var dammet hamnar? För filtret sätts ju inte igen..J.A racing wrote:Nja det var väl just till Promod´s, den är portad så att den suger i sig mycket luft och i och med det så kan man ge på mer soppa och därmed mer effekt.
Huruvida det är sant eller inte vet inte jag, men jag kan bara tala för mig själv och vad jag har upplevt. Min motor krävde väldigt täta intervaller på filterbyte (1-2) tankar vid tuff körning i dammiga förhållanden. Efter att ha bytt till UNI/TGN så kan jag köra tills jag blir trött utan att motorn börjar tveka eller böa vid gaspådrag. Det tyder ju på någonting i alla fall.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Re: vad tror ni om pappers filter
Finns nog en tanke med att alla crosscyklar har skumfilter.. Finns inte en cykel som har pappersfilter ens som tillbehör.. Tror helt enkelt inte de är tillräckligt bra. Pappersfiltren tätnar nog fortare på nåt sätt
Billös expertkommentator..
- huSSe
- Hedersmedlem
- Posts: 13568
- Joined: 30 Oct 2009, 19:20
- Phone Number: 0706663366
- Location: nollsexnoll
Re: vad tror ni om pappers filter
nu ska jag ju ha den på min onroad bil.
bra med olika synppunkter.
bra med olika synppunkter.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Re: vad tror ni om pappers filter
Då har man nog bättre förutsättningar. Inte samma typ av "skit"huSSe wrote:nu ska jag ju ha den på min onroad bil.
bra med olika synppunkter.
Billös expertkommentator..
- J.A racing
- Posts: 10307
- Joined: 30 Oct 2009, 20:36
- Location: Trosa
Re: vad tror ni om pappers filter
Jag har då inte sett någe tecken till att den suger i sig skiten, det hamnar i Outerwear, TGN redneck och på utsidan av TGN/UNI filtret. Det har mycket större filterarea och volym inuti filtret än orginal. Sen att man inte ser någon skillnad vid bänkning beror nog på att man inte kör speciellt länge och troligtvis med ett rent filter orginal som eftermarknads filter. Man mäter ju bara effekt och inte gasrespons vad jag förstått.Lusse wrote:Det kan betyda att smutsen är inne i motorn i stället.Om det är ett bra filter så samlas smutsen i filtret.Om du har kört i lika dammig miljö så tror jag att dammet är inne i motorn.Om du kan köra tills du tröttnar med ett UNI filter,så undrar jag var dammet hamnar? För filtret sätts ju inte igen..J.A racing wrote:Nja det var väl just till Promod´s, den är portad så att den suger i sig mycket luft och i och med det så kan man ge på mer soppa och därmed mer effekt.
Huruvida det är sant eller inte vet inte jag, men jag kan bara tala för mig själv och vad jag har upplevt. Min motor krävde väldigt täta intervaller på filterbyte (1-2) tankar vid tuff körning i dammiga förhållanden. Efter att ha bytt till UNI/TGN så kan jag köra tills jag blir trött utan att motorn börjar tveka eller böa vid gaspådrag. Det tyder ju på någonting i alla fall.
Jag skulle nog nästan påstå att det är minst lika viktigt eller viktigare med ett bra filter i en onroad. Allt fint damm som finns på banan virvlar upp i den heltäckande karossen där oftast luftboxen tar in sin luft.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests