JA´s HPI racing 5B baja SS

Alla Offroad-projekt
Locked
huSSe
Hedersmedlem
Phone Number: 0706663366

Re: Johans HPI Baja 5B SS

Post by huSSe » 04 Aug 2010, 09:39

precis vad jag också håller på med.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

Sponsor

Sponsor

Jimmy

Post by Jimmy » 04 Aug 2010, 13:43

J.A racing wrote:Enda nackdelen med A747 oljan är att de man blandar ska användas inom 24 timmar och en öppnad flaska ska för brukas inom en månad. Detta pga att vegetabilisk olja till skillnad mot helsyntet drar till sig fukt och skiktar sig i bensinen.

Panolin finns hos Swedrc och RC-racing så den vet man funkar och är inte alls så känslig med blandningen. :thumbsup:
Eftersom jag aldrig har hört talas om detta, så ringde jag en labb tekniker på Castrol,och han sa att detta var helt gripet ur luften.Men man ska vara noga med att stänga locket på bensin dunken annars kan det komma in vatten med syret som är i luften.Han sa även att en öppnad förpackning A747 står sig i flera år om man är noga att försluta flaskan och inte ha den i sol ljus!!!!!
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

J.A racing

Post by J.A racing » 04 Aug 2010, 21:16

Jimmy wrote:
J.A racing wrote:Enda nackdelen med A747 oljan är att de man blandar ska användas inom 24 timmar och en öppnad flaska ska för brukas inom en månad. Detta pga att vegetabilisk olja till skillnad mot helsyntet drar till sig fukt och skiktar sig i bensinen.

Panolin finns hos Swedrc och RC-racing så den vet man funkar och är inte alls så känslig med blandningen. :thumbsup:
Eftersom jag aldrig har hört talas om detta, så ringde jag en labb tekniker på Castrol,och han sa att detta var helt gripet ur luften.Men man ska vara noga med att stänga locket på bensin dunken annars kan det komma in vatten med syret som är i luften.Han sa även att en öppnad förpackning A747 står sig i flera år om man är noga att försluta flaskan och inte ha den i sol ljus!!!!!
Där ser man ska se om jag hittar det igen, men jag tror dig. Är det nån som vet så lär det ju vara Castrol. :thumbsup:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Jimmy

Post by Jimmy » 04 Aug 2010, 21:26

Jag vart så fundersam och nyfiken ,så jag ringde och frågade :sunglasses: men jag hittade samma info på ett annat forum som du förmodligen hade läst.
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

J.A racing

Post by J.A racing » 04 Aug 2010, 21:34

Jimmy wrote:Jag vart så fundersam och nyfiken ,så jag ringde och frågade :sunglasses: men jag hittade samma info på ett annat forum som du förmodligen hade läst.
Ok du gjorde det för jag hittar det inte längre, man ska inte ju inte tro på allt man läser på olika forum överallt! :lol: :lol: :lol: :lol: :sunglasses:

J.A racing

Post by J.A racing » 05 Aug 2010, 00:01

Imorgon verkar det bli bra väder så då fortsätter inställningarna på maskin. :thumbsup: Jag är även lite små sugen på att testa den med 5T hjulen, fast vi får se dom är ju tänkta att vara nya till ombyggnaden av bilen. :hmm:

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 05 Aug 2010, 06:59

J.A racing wrote:Imorgon verkar det bli bra väder så då fortsätter inställningarna på maskin. :thumbsup: Jag är även lite små sugen på att testa den med 5T hjulen, fast vi får se dom är ju tänkta att vara nya till ombyggnaden av bilen. :hmm:
Dom går nog inte sönder om du testar dom innan ombyggnaden ;)
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

J.A racing

Post by J.A racing » 05 Aug 2010, 22:41

S 500 R wrote:
J.A racing wrote:Imorgon verkar det bli bra väder så då fortsätter inställningarna på maskin. :thumbsup: Jag är även lite små sugen på att testa den med 5T hjulen, fast vi får se dom är ju tänkta att vara nya till ombyggnaden av bilen. :hmm:
Dom går nog inte sönder om du testar dom innan ombyggnaden ;)
Nej men de e bara nytt en gång. :sunglasses: Så de vart lite körning idag igen och nu går den jäkligt bra, Hög nålen är nog helt perfekt nu och ska ta ett litet snäpp till på lågen. :thumbsup: Den här Promod 30,5 cc motorn är riktigt grym rejält botten och mellan register och ungefär samma på topp något lägre toppvarv. Jag har diskuterat lite med en gammal cross veteran och det är nog mest troligt att högnålen kanske varit lite snålt ställd på min 27,2 cc cylinder eller kombinationen att oljan inte smörjt ordentligt vid de höga varvtalen. Så kolven hade börjat smeta lite på cylinderväggen men nu tar vi nya tag med den nya cyllen.

Det kommer nog att bytas till en WT-990 förgasare och Iridium stift fram över efter att läst de här:

Forskjellen på en WT-813 og en WT-990 er i hovedsak aks.pumpan som er borte på WT-990. WT-990 er en mycket bedre forgasser å justere, den gir deg mer på midten og på topp.......et absolutt must på disse motorene, de leverer mycket mer power med en WT-990.

I tillegg skal du teste Iridium spark plug (nr 8 om sommeren, nr 7 på vinteren..), disse pluggene forbrenner mye bedre enn stock plug, og PRO MOD 30,5cc / REED Case 30,5cc PRO MOD suger inn myyyyycket bensin, Iridium gir deg betydlig mer power..!

Håper dette hjalp deg litt på vei........ ;))

Testade även att köra med mina Trencher idag och det gick ju bra utan nån omdrevning, men det börjar gå fort som fan då! :drive:
Försökte att filma med mobilen men det vart inget märkte jag nu men en bild med Trencher på blev det.

Image

S 500 R
Hedersmedlem

Post by S 500 R » 05 Aug 2010, 22:50

Nu börjar det verkligen likna något!!! Riktigt cool bil!

Du är inte sugen på ett flm widekitt då ??
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

waqr
Phone Number: 0709998877

Post by waqr » 05 Aug 2010, 23:18

Ser ju grymt ut med Trencher däck på en 5B :) Vad tyckte du om greppet jämfört med Hostile MX däcken?
Letar Baja 5B

J.A racing

Post by J.A racing » 05 Aug 2010, 23:29

Jo tackar ang FLM wide jo kanske på en 5T men jag vet inte om jag gillar det på buggy bilarna? :hmm: Det kanske bara blir Extenders från typ Uberrc.

Jag var på en hoj firma och köpte luftfilter olja på spray, de var bra grejer kan jag säga. :thumbsup:

Han cross snubben jag snackade med är förövrigt morsans granne och har väl hållt på med cross/enduro i ca 30 år nu. Han gillade de han såg av min bil och sa att dom ev skulle ha nått jippo på banan och undrade om man inte kunde komma dit med ett gäng bilar och show´a lite på knattebanan eller nått. Fast inget är spikat än men det kanske vore nått för oss i sörmland/södra sthlm ja ni andra också förståss. Jag får återkomma ev när och om det skulle bli av isåfall. Detta kanske även skulle kunna öppna portarna till att få nyttja knattebanan nån kväll i veckan till körning, då och då de e ju ändå en bana som jag tror håller måttet och som regelbundet sköts och sladdas med traktor.

J.A racing

Post by J.A racing » 05 Aug 2010, 23:35

waqr wrote:Ser ju grymt ut med Trencher däck på en 5B :) Vad tyckte du om greppet jämfört med Hostile MX däcken?
Jag måste nog säga att Hostile är Hostile men jag hade inte räknat med nått annat heller. MX och MXT är nog dom absolut bästa allround däcken man kan köra på, när det gäller offroad körning förståss :thumbsup: Fast dom var ju inte direkt dåliga heller men det vart lite ballongdäcks känsla med det mjuka gummit och foamet. Fast det gjorde sitt på toppfarten och det var kul.

Ntch in da dirt

Post by Ntch in da dirt » 06 Aug 2010, 13:00

och sa att dom ev skulle ha nått jippo på banan och undrade om man inte kunde komma dit med ett gäng bilar och show´a lite på knattebanan eller nått.
blir det nått så kommer jag gärna vid något tillfälle när det passar och kör
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna

J.A racing

Post by J.A racing » 06 Aug 2010, 14:17

Mcd powa wrote:och sa att dom ev skulle ha nått jippo på banan och undrade om man inte kunde komma dit med ett gäng bilar och show´a lite på knattebanan eller nått.
blir det nått så kommer jag gärna vid något tillfälle när det passar och kör

Ja gör det banan ska ligga nånstans runt Gnesta om jag inte är helt ute och vimsar. men blir det nått så säger jag till här på forumet.

J.A racing

Post by J.A racing » 07 Aug 2010, 10:23

Man kanske skulle ta och köra lite med bilen innan det blir regn. :hmm:

Locked