☆ HPI 5T Raging BULL ☆
Re: HPI 5T SM Räsern
Denna..
http://www.baja-land.de/epages/61655287 ... UR%5B91%5D
Står ju att denna är förstärkt och "bashproffad"
Du kommer inte undan dom andra förstärkningarna ändå. Dom måste till även på det chassit..Vist är det fräckt och dyrt.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Nja, alltså detta chassiet är ju redan extra förstärkt fram. Så det främre borde man inte behöva. Inte om man läser texten.
Ja. men du måst förstärka upp stöt dämpar tornet.Det kan inte chassit göra.Men du behöver inte förstärkningen fram i det tunna partiet där vinklen är..
Stötdämpartornet är jag med på... men den tunna delen som viker upp på chassiet är extra förstärkt på detta chassiet... det var det jag menade med att det står i texten!
Ja den delen är förstärkt.Men för dom pengarna.så får man mycket av de andra delarna som man behöver. Jag vet att du gillar kolfiber .Jag tycker nog att du skall ta dom andra delarna först.Och sen om du tycker att det är värt det, så kan du skaffa dig ett kevlar förstärkt kolfiber chassi. Men som sackt va, det är vad jag tycker.och du gör ju som du vill.
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
det var det jag klämde och kände på hos egon. nästan så jag köpte den.S 500 R wrote:Denna..
den är riktigt grov och tjock i kolfibret om man jämnför mot dom andra chassina.
men tycker det är för dyrt, och man blir inge bättre förare för det.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
Jag hör vad du säger... det ligger något i det du säger!Lusse wrote:Ja den delen är förstärkt.Men för dom pengarna.så får man mycket av de andra delarna som man behöver. Jag vet att du gillar kolfiber .Jag tycker nog att du skall ta dom andra delarna först.Och sen om du tycker att det är värt det, så kan du skaffa dig ett kevlar förstärkt kolfiber chassi. Men som sackt va, det är vad jag tycker.och du gör ju som du vill.
Det handlar inte om att bli en bättre förare uatn det handlar om att inte knäcka chassiet som många gjort som kör med breddningskittet.huSSe wrote:det var det jag klämde och kände på hos egon. nästan så jag köpte den.S 500 R wrote:Denna..
den är riktigt grov och tjock i kolfibret om man jämnför mot dom andra chassina.
men tycker det är för dyrt, och man blir inge bättre förare för det.
- huSSe
- Hedersmedlem
egon hade en proline chassi där oxå, och jag kan säga en sak. fy fan vilken skillnad det
var mellan den och blur chassit. bluren var mycket tjockare överlag och den var riktigt grymt
förstärkt i frånten.
jag tor original chassit tål hur bra som hellst om man kör normal bankörning med breddnings kittet.
det är när man börjar basha riktigt med fullgas och lite våldsamma hopp. som det börjar ta stryk
på grejerna.
var mellan den och blur chassit. bluren var mycket tjockare överlag och den var riktigt grymt
förstärkt i frånten.
jag tor original chassit tål hur bra som hellst om man kör normal bankörning med breddnings kittet.
det är när man börjar basha riktigt med fullgas och lite våldsamma hopp. som det börjar ta stryk
på grejerna.
Det om knäckta chassin pga breddning har jag missat.. lust att länka? Antar att det är hbf du läst på?
Är det vanliga hjulhex breddningar eller längre aluarmar som gör att chassit tar stryk?
Är det vanliga hjulhex breddningar eller längre aluarmar som gör att chassit tar stryk?
Okey, ja det kan ju vara som du säger... kanske inte ska bry mig om det så länge... för denna ska inte baschas hårt med... utan mest köras på bana.huSSe wrote:egon hade en proline chassi där oxå, och jag kan säga en sak. fy fan vilken skillnad det
förstärkt i frånten.![]()
på grejerna.
Finns ingen länk... pratat med sådana som har detta FLM kittet... Lusses brorsa t.ex. Han knäckte sitt chassie.markusb wrote:Det om knäckta chassin pga breddning har jag missat.. lust att länka? Antar att det är hbf du läst på?
- huSSe
- Hedersmedlem
vad är det som gör att den knäcks isåfall?
blir det mer belastning eftersom det är längre bärarmar?
Ja, exakt. Det blir ju det... man flyttar ju tyngden längre ut.huSSe wrote:vad är det som gör att den knäcks isåfall?