Webers The Fantastic Four
Re: Webers The Fantastic Four
@ Robban Tack för tipset , jäkla smart variant o nyttja en tredje slang. Ska bli en sån lösning.
@Robban.Z Jo vi får hoppas att det löser sig med di små detaljerna så vi kan gasa lite med.
@Robban.Z Jo vi får hoppas att det löser sig med di små detaljerna så vi kan gasa lite med.
Var o letade i frugans läderförråd
och hittade en håltång för läder så nu ska vi puncha ut det tredje hålet i gummipluppen till tanken.
Ska försöka få tag i den där ventilen med. Hittade den på DDMs sida så det kanske blir en beställning framöver. Finns det nån motsvarande sida för MCD som DDM?
Passade även på o tog upp lite mer lufthål i karossen. Tog upp för luftfiltret fram då det låg i spänn mot karren, tog upp scoopet på taket, bakrutan och en xtra sidoruta på höger sida. Behövs det ännu fler tro? Det blir en try n error-kaross detta så haka inte upp er på de otroligt fula snitten.
Ska försöka matcha till en tunnel från cylindern ut till rutorna så varmluften verkligen kommer ur bilen.
Ska försöka få tag i den där ventilen med. Hittade den på DDMs sida så det kanske blir en beställning framöver. Finns det nån motsvarande sida för MCD som DDM?
Passade även på o tog upp lite mer lufthål i karossen. Tog upp för luftfiltret fram då det låg i spänn mot karren, tog upp scoopet på taket, bakrutan och en xtra sidoruta på höger sida. Behövs det ännu fler tro? Det blir en try n error-kaross detta så haka inte upp er på de otroligt fula snitten.
Ska försöka matcha till en tunnel från cylindern ut till rutorna så varmluften verkligen kommer ur bilen.
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Rören som går genom gummibussningen har ju fördelen att de stryps inte åt när gummit trycker från sidorna som en slang kan göra.....
Fick i någon slang som var liiiiiite tjockare i materialet än vad bussningen är anpassad för, och fick en strypning precis i genomföringen.
Så jag rekommenderar att köra med rör !

Fick i någon slang som var liiiiiite tjockare i materialet än vad bussningen är anpassad för, och fick en strypning precis i genomföringen.
Kolla på vad bror din köpte av mig 
Dom här rören är kapade bara några mm under gummilocket o svårt o få på n slang på dom liksom men ska nog inhandla nya. Gjorde ett tredje hål för avluftning, syns svagt på ena bilden. Ska väl vara bättre än orginalventhålet iaf.Dave wrote:Rören som går genom gummibussningen har ju fördelen att de stryps inte åt när gummit trycker från sidorna som en slang kan göra.....
Roade mig med o fixa värmesköld för cylindern. Inte klart än men på g iaf. fsöka styra ut den varma luften via fönstret.
Den ser inte rena men offroad ska vara skitigt! 
Hur känns med motorn Reedcase och cpi pipa? bra eller dåligt?
Bild/länk hur man ska installera bränsleslangar på MCD? Tänkte så man inte får/har samma probelm på mon.
Har ett FullForce Fuel Kit ligger, ska man eller ska man inte sätta dit det?
Det har ju din bror med ser jag nu...
Ska allt riva ner o rengöra allt efterhand som bygget fortskrider. I promise.. Skulle vara bra med en bruksanvisning dock vid nermonteringen...Burnout wrote:Den ser inte rena men offroad ska vara skitigt!
Jo motorn känns riktigt tajt o go, pipan blir nog utbytt till en ProPipe ist men den funkar rätt så bra.
Hitta en video på DDMs sida ang fuelkittet men den va för bajan.nho1 wrote:Bild/länk hur man ska installera bränsleslangar på MCD? Tänkte så man inte får/har samma probelm på mon.
Ok! men finns manual till denna: http://www.mcdracing.com/support/001300 ... 9-2010.pdfWeber wrote:Ska allt riva ner o rengöra allt efterhand som bygget fortskrider. I promise.. Skulle vara bra med en bruksanvisning dock vid nermonteringen...Burnout wrote:Den ser inte rena men offroad ska vara skitigt!
Hur känns med motorn Reedcase och cpi pipa? bra eller dåligt?![]()
Jo motorn känns riktigt tajt o go, pipan blir nog utbytt till en ProPipe ist men den funkar rätt så bra.
Tack Pontus. Nerladdad o klar.

Varsågod!Weber wrote:Tack Pontus. Nerladdad o klar.
![]()
![]()
Tror du kan ta upp framrutan mer eller borra en massa hål i den, bättre med för mycket än för lite. Måste ju vara rädd om guldklimpen till motor du har. Sen tror jag på att du ska ta bort den plåten du satt dit vid cylindern och istället låta luften flöda igenom karossen, det är mest effektivt..
Mvh Robban
Mvh Robban
Traxxas E-Maxx
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
Team Losi LST2
Team Magig G4
Turnigy Trailblacer BL 1/6
Associated SC10 4x4 Mamba pro
mm mm
- Lotus
- Phone Number: 0709998877
Många som tävlar med MCD bilarna har gjort just som Weber. Tanken är att all luft som gått förbi cylindern ska gå rakt ut genom rutan. Man bygger en hel "tratt" ända emot fönstret.Robban.z wrote:Tror du kan ta upp framrutan mer eller borra en massa hål i den, bättre med för mycket än för lite. Måste ju vara rädd om guldklimpen till motor du har. Sen tror jag på att du ska ta bort den plåten du satt dit vid cylindern och istället låta luften flöda igenom karossen, det är mest effektivt..
Mvh Robban
Håller med om framrutan, det är nog där man får in mest kall o go luft.