Tackarsideburn80 wrote:Stiligt värreBlir ju kanoners det där.
Waqr`s Baja SS
Re: Waqr`s Baja SS
Usch ja....det lät inget roligt. Så länge hoppas jag verkligen inte jag behöver väntaMcd powa wrote:ja det där med säljare som inte kan leverera är trist .Råkade ut för det förra året det var ett verktyg som inte gick att köpa varsomhelst hittade ett ställe i stockholm som hade .
Efter tre påstötningar och gångna 2 mån så beställde jag från ett annat ställe vilket inte heller ledde till något positivt .
Sista försöket på ett tredje ställe ledde till leverans efter 4 dagar tänk om jag hade hitat den försäljar på en gång då hade jag haft min udda hylsa på rekordtid istället för flera månaders fördröjning på mitt motor arbete.
Letar Baja 5B
ser bra ut... hoppas du får dina grejer så du kan ut och köra lite!!
Hur går det med däckfunderingarna, har du köpt några än? Något nytt om TR HD clutch system?
HPI Baja 5b SS med OBR/Zenoah 30,5 och Victory ProPipe. Styr med 3PM-2.4G
Har du fått grejorna än?
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Nix, jag skulle dock kontakta MMR idag sa dom så skulle dock skicka en ny TR koppling så har jag tur så kommer den väl till påsk iallfall
Angående däcken så har jag bestämt att det blir Hostile Nightmare bak och Hostile mini fram. Avvaktar för att se om /när det kommer nån bra deal hos DDM innan jag slår till. Kommer köra dessa på en ny uppsättning original fälgar till en början.
Angående däcken så har jag bestämt att det blir Hostile Nightmare bak och Hostile mini fram. Avvaktar för att se om /när det kommer nån bra deal hos DDM innan jag slår till. Kommer köra dessa på en ny uppsättning original fälgar till en början.
Last edited by waqr on 27 Jan 2010, 09:20, edited 1 time in total.
Letar Baja 5B
Ska du inte ha några bak???waqr wrote:Angående däcken så har jag bestämt att det blir Hostile Nightmare fram och Hostile mini fram.
Nej, kommer köra med dubbla uppsättningar fram istället
EDIT: nu är det ändrat
Letar Baja 5B
Aha.. kör smalare bak för mer fästewaqr wrote:Nej, kommer köra med dubbla uppsättningar fram istället![]()
Hehe.....jo men jag gör ju samma sak jag med när någon skriver fel.....det är ju en del av charmen med detta forum dvs att man kan skämta med varandra utan att nån tar illa upp
Bara så du vet, jag kommer hålla ögonen på allt du skriver Stefan
Letar Baja 5B
Vi andra håller kol på er två.....

HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Hehehe exakt så är det!!waqr wrote:Hehe.....jo men jag gör ju samma sak jag med när någon skriver fel.....det är ju en del av charmen med detta forum dvs att man kan skämta med varandra utan att nån tar illa upp![]()
Jag kör med nåt liknande, det är grymt fäste både fram o bak med den däck kombinationen...waqr wrote:Nix, jag skulle dock kontakta MMR idag sa dom så skulle dock skicka en ny TR koppling så har jag tur så kommer den väl till påsk iallfall![]()
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Då kom äntligen min TR gearplate efter 3 veckors väntan. Det visade sig att posten slarvat bvort avierna. Helt underbart
Nåja, idag monterade jag iallfall ihop TR gearplaten och jag förstår verkligen vad alla menar när de säger att denna ska vara "bashproof". Allt är ju otroligt rejält och skruven som håller det lilla pinjon drevet är hur grov som helst. Lär knappast gå att köra sönder denna. Sen att finishen på grejerna är suverän gör ju inte saken sämre. Passade även på att monterade en gummidamask på gasreglaget (efter tips från Lusse och Stenelux) och montera ihop övriga delar så imorgon blir det uppstart av motorn och provkörning. Bara att hålla tummarna
Lite bilder från dagen:

Nåja, idag monterade jag iallfall ihop TR gearplaten och jag förstår verkligen vad alla menar när de säger att denna ska vara "bashproof". Allt är ju otroligt rejält och skruven som håller det lilla pinjon drevet är hur grov som helst. Lär knappast gå att köra sönder denna. Sen att finishen på grejerna är suverän gör ju inte saken sämre. Passade även på att monterade en gummidamask på gasreglaget (efter tips från Lusse och Stenelux) och montera ihop övriga delar så imorgon blir det uppstart av motorn och provkörning. Bara att hålla tummarna
Lite bilder från dagen:

Letar Baja 5B
- J.A racing
Schysst! tror du kommer vara nöjd med den uppgraderingen trots att den var dyr och försvann ett tag. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".