"The Pacecar" FG Sportsline by nho1
- J.A racing
- J.A racing
Re: "The Pacecar" FG Sportsline by nho1
Här är en bra bild på hur du monterar servona, de är från Rustlers Porsche tråd.
http://i292.photobucket.com/albums/mm16 ... C_0080.jpg
http://i292.photobucket.com/albums/mm16 ... C_0080.jpg
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Lite uppdatering (tagit ett tag då man tillbringat senaste veckan i sommarstugan i skärgården, men hemma igen från onsdags kväll så man hunnit lite i alla fall):
- Installerat servon (2xHitec HS-7985MG och 1xHitec HS-5755MG) samt transponder och mottagare.
- Påbörjat "foam bumper" men insåg snart att jag gjort bort mig i beställning. Beställde bara en 7154/01, skulle ha beställt 2. Får göra en tilläggsbeställning senare, får köra med orginal till en början.
Funderar nu på hur man gör när man ställer in / justerar länkage/servon till gas/broms...
Har köpt andra fjädrar/olja och däck, men tänkte börja med orginal så man ser/märker skillnaden när man sedan byter.

Sedan har jag även lackat karossen, insett nu att jag aldrig kommer bli lackare... Detta var svårt!
Jag hade tänkt lämna karossen till en som hjälpt mig tidigare, men då han bor en bra bit från mig och jag inte vill skicka karossen (omtålig och det blir dyrt) så gav jag mig på det i alla fall. Resultatet:

- Installerat servon (2xHitec HS-7985MG och 1xHitec HS-5755MG) samt transponder och mottagare.
- Påbörjat "foam bumper" men insåg snart att jag gjort bort mig i beställning. Beställde bara en 7154/01, skulle ha beställt 2. Får göra en tilläggsbeställning senare, får köra med orginal till en början.
Funderar nu på hur man gör när man ställer in / justerar länkage/servon till gas/broms...
Har köpt andra fjädrar/olja och däck, men tänkte börja med orginal så man ser/märker skillnaden när man sedan byter.

Sedan har jag även lackat karossen, insett nu att jag aldrig kommer bli lackare... Detta var svårt!
Jag hade tänkt lämna karossen till en som hjälpt mig tidigare, men då han bor en bra bit från mig och jag inte vill skicka karossen (omtålig och det blir dyrt) så gav jag mig på det i alla fall. Resultatet:

Last edited by nho1 on 15 Jul 2011, 20:56, edited 1 time in total.
Det tar sig ser jag, Blev ju inget fel på karossen. Ser mycket bra ut. Se nu till att komma upp till Trosa på tisdag och starta upp din kärra. Kommer bli ett gäng som gasar.

Tror du att någon av er kommer ha tid/lust i så fall att hjälpa mig ställa in och få allt, specillet med hur man ställer in länkage för gas/broms?
Bär nog iväg ut till sommarstugan imorgon igen, är jag hemma igen till tisdag så dyker jag upp om jag kan.
Bär nog iväg ut till sommarstugan imorgon igen, är jag hemma igen till tisdag så dyker jag upp om jag kan.
Om du kommer förbi vid lunchtid på tisdag kan jag och stene hjälpa dig, men när klockar närmar sig 17 snåret är det dag för tidsträningen då gääer det att vi fått ihop din bil så du kan vara med och gasa 
Du skrev att du monterat Responder??? Menar du Transponder?? Så du kan vara med i tidtagningssystemet? =)
Du skrev att du monterat Responder??? Menar du Transponder?? Så du kan vara med i tidtagningssystemet? =)
My motor is stalled but my wheels are still spinning
Menar självklart transponder! Så går det när det går för snabbt....sx3 wrote:Om du kommer förbi vid lunchtid på tisdag kan jag och stene hjälpa dig, men när klockar närmar sig 17 snåret är det dag för tidsträningen då gääer det att vi fått ihop din bil så du kan vara med och gasa
Har en AMB transponder, fungerar de med erat tidtagningssystem?
Yees funkar kanon, Klart vi ser till att få fart i din bil. Komupp så ser vi till att allt lirar...nho1 wrote:Menar självklart transponder! Så går det när det går för snabbt....sx3 wrote:Om du kommer förbi vid lunchtid på tisdag kan jag och stene hjälpa dig, men när klockar närmar sig 17 snåret är det dag för tidsträningen då gääer det att vi fått ihop din bil så du kan vara med och gasa
Har en AMB transponder, fungerar de med erat tidtagningssystem?
- J.A racing
Idag togs oskulden med bilen, så j-kla kul att köra onroad!
Grymt hjälpsamma "gubbar" som hjälpte mig idag, var uppe till Hedeby Ring banan.
Grymt hjälpsamma "gubbar" som hjälpte mig idag, var uppe till Hedeby Ring banan.
Din bil gick riktigt bra..nho1 wrote:Idag togs oskulden med bilen, så j-kla kul att köra onroad!
http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... e-set.html
Om du köper en så glöm inte att köpa ett par xtra filter..
Här hittar du listan med godkända options samt artnr på delar..
http://www.femtedelen.se/index.php?opti ... Itemid=106
http://www.femtedelen.se/index.php?opti ... Itemid=106
Du rekommenderade att byta ut "plastdelarna" för nedre delen av bakre stötdämparna, har du art nr eller länk till de som jag ska köpa? Behöver man byta fram också?Stelunex wrote:Din bil gick riktigt bra..nho1 wrote:Idag togs oskulden med bilen, så j-kla kul att köra onroad!
Grymt hjälpsamma "gubbar" som hjälpte mig idag, var uppe till Hedeby Ring banan.Bara att ladda upp med mer däck, det går åt. Samt byta ut luftburken. Jag beställde denna nu
http://rc-car-online-shop.de/shop/en/pr ... e-set.html
Om du köper en så glöm inte att köpa ett par xtra filter..
Du rekommenderade att byta ut "plastdelarna" för nedre delen av bakre stötdämparna, har du art nr eller länk till de som jag ska köpa? Behöver man byta fram också?[/quote]
Hmmm det har jag inget minne av att vi gjorde.
Var det inte Per eller Manne som gjorde det. Diffen vet jag att vi pratade om.. Artnr till det finner du i listan över godkända art.. 
Hmmm det har jag inget minne av att vi gjorde.