Så fortsätt lätta på lädret!
Markus Baja 5T SS
Re: Markus Baja 5T SS
Precis så är det Markus! Jag slutade räkna vid 22000:- när jag räkna. Just för att det får kosta vad det vill! Ska man fundera på vad allt kostar kan man lika gärna lägga ner!
Tack Stelunex
Dina gamla TR-plattor satt som en smäck på den nu!
Jo det får kosta helt klart, det måste det. Det är ju så förbannat skoj. Blir som ett barn varje gång jag klämer av med fingret
husse, jag hoppas det funkar för dig med gyrot!
Jag tror jag hittade felet på mitt gyroproblem., tror inte jag skrev det sen. Det var acken som var lite hängigt och när styrservot fladdrade så blev spänningen för låg för gyrot så det fick frispel.
Tyckte ändå det var obehagligt när jag var så nära tallen så jag vågar inte ha det på min LS längre.. det får hamna på trikopterbygget istället.
kommer fortsätta bokföra alla inköp mest för skoj. Ska fira med nåt kul när jag passerat 50k vilket borde bli i sommar nån gång
Jo det får kosta helt klart, det måste det. Det är ju så förbannat skoj. Blir som ett barn varje gång jag klämer av med fingret
husse, jag hoppas det funkar för dig med gyrot!
Jag tror jag hittade felet på mitt gyroproblem., tror inte jag skrev det sen. Det var acken som var lite hängigt och när styrservot fladdrade så blev spänningen för låg för gyrot så det fick frispel.
Tyckte ändå det var obehagligt när jag var så nära tallen så jag vågar inte ha det på min LS längre.. det får hamna på trikopterbygget istället.
kommer fortsätta bokföra alla inköp mest för skoj. Ska fira med nåt kul när jag passerat 50k vilket borde bli i sommar nån gång
Kul att det är någon som törs säga vad dom har lagt ut. Jag har inte sparat kvitton så jag har inte koll exakt vad min kostar.. men på ett ungefär vet man ju.
Inget att smyga med. Donnan är helt införstådd i siffrorna oxå, tycker det är bäst så.
Sen har jag ju haft/har slasharna, savage, e-maxx, helikopter, flygplan, bygger trikopter.. massa lipon, laddare, reservdelar..
Ja herre jisses, å så gnäller man över att skinnet är halvtomt ibland
Sen har jag ju haft/har slasharna, savage, e-maxx, helikopter, flygplan, bygger trikopter.. massa lipon, laddare, reservdelar..
markusb wrote:Inget att smyga med. Donnan är helt införstådd i siffrorna oxå, tycker det är bäst så.
Det är min med... jag vet att min inte stannar vid 27K men som sagt... man kan inte sätta ett pris på sin hobby!markusb wrote:Inget att smyga med. Donnan är helt införstådd i siffrorna oxå, tycker det är bäst så.
Nä jag håller med. Hade jag gjort det så skulle jag inte köpt bilarna alls, men nu valde vi alla att ha skoj och det är inget jag ångrar iaf.
Däremot så försöker jag alltid handla så billigt det bara går. Lååångsam frakt, köper begagnat, lägger mig under 50$ per order för att minimera tullrisk från usa (1 extra frakt är billigare än tull där bara posten tar ut 100:-), väntar på dotd (har fortf inte köpt mxt bak, önskat det på dotd i 2mån), tillverkar/lagar mycket själv osv.
Allt för att hålla kostnaden nere. Tror den tekniken har sparat mig 1/4 av kostnaden.
Nu tänker jag mig för lite extra eftersom ekonomin blivit lidande pga arbetslöshet igen. Svårt att hålla en baja igång på det
Däremot så försöker jag alltid handla så billigt det bara går. Lååångsam frakt, köper begagnat, lägger mig under 50$ per order för att minimera tullrisk från usa (1 extra frakt är billigare än tull där bara posten tar ut 100:-), väntar på dotd (har fortf inte köpt mxt bak, önskat det på dotd i 2mån), tillverkar/lagar mycket själv osv.
Allt för att hålla kostnaden nere. Tror den tekniken har sparat mig 1/4 av kostnaden.
Nu tänker jag mig för lite extra eftersom ekonomin blivit lidande pga arbetslöshet igen. Svårt att hålla en baja igång på det
För ett par veckor sen tillverkade jag en ny lower brace för originalet var totalt uppglappat.
3 tankar senare ser det ut som skit och glappar på alla håll. Alut jag gjorde den i var mjukare än original 6075 eller vad den heter.

Så för att kunna åka vidare utan att riskera att tappa hela röven på bilen så fick jag en idé av PhatDad.
Letade upp en gammal bussning från en luftkolv och sågade till mindre bitar av den och slängde dom i svarven.
Nysvarvade brons bussningar ipressade i 10mm hål i original lower brace. Hoppas detta håller en stund!

3 tankar senare ser det ut som skit och glappar på alla håll. Alut jag gjorde den i var mjukare än original 6075 eller vad den heter.

Så för att kunna åka vidare utan att riskera att tappa hela röven på bilen så fick jag en idé av PhatDad.
Letade upp en gammal bussning från en luftkolv och sågade till mindre bitar av den och slängde dom i svarven.
Nysvarvade brons bussningar ipressade i 10mm hål i original lower brace. Hoppas detta håller en stund!

- sideburn80
Ahhh.. lämlpigt sätt att förlänga livet på dom dära
, synd bara man inte har en svarv
.
Ja jag hoppas det iaf. Efter körningen idag är dom fortfarande lika tighta och fina.
Svarven jag har är en sketagammal emco unimat sl, som gjord för rc hobbyn! http://global.ebay.com/UNIMAT_SL1000_MI ... 64734/item
http://global.ebay.com/Emco_Unimat_SL_D ... 15501/item
Svarven jag har är en sketagammal emco unimat sl, som gjord för rc hobbyn! http://global.ebay.com/UNIMAT_SL1000_MI ... 64734/item
http://global.ebay.com/Emco_Unimat_SL_D ... 15501/item
Fan vilken liten smidig svarv! Hur stor är chucken på den där?
Den är bara 50mm! Vändbara tänder har den.

Motorn på 95W räcker förvånansvärt långt. Många olika hastigheter kan ställas via remmarna.

Sen en ganska tuff funktion.. på 2min är den ombyggd till pelarborr/fräsmaskin!

En guldklimp i min lilla trångbodda verkstad.

Motorn på 95W räcker förvånansvärt långt. Många olika hastigheter kan ställas via remmarna.

Sen en ganska tuff funktion.. på 2min är den ombyggd till pelarborr/fräsmaskin!

En guldklimp i min lilla trångbodda verkstad.
- J.A racing
- sideburn80
Instämmer, vill ha en sånJ.A racing wrote:Jäklar vilken cool maskin
Coolt, farsan har en exakt identisk svarv. Praktiskt är den då det går att göra så mycket med den!