Waqr`s Baja SS
Re: Waqr`s Baja SS
Men svårkört!
Jag kör med 30k olja i min diff,Jag tror att det är bra. Jag tycker min bil går bra på den oljan..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Vilken körde du med innan? Jag kör 10K nu och tycker den "spinner" väl mycket med innerhjulet ibland. Skulle vara skönt att bli av med det.Lusse wrote:Jag kör med 30k olja i min diff,Jag tror att det är bra. Jag tycker min bil går bra på den oljan..
Letar Baja 5B
Smaskade i 50000 i min diff, låser fiiint men har dock bara testat snö än så länge 
Jonny Hedström
Mcd RR
Mcd RR
- J.A racing
Tog 10000 nu men hade 30000 innan och tyckte det gick rätt bra, men ville testa lite lättare nu.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Rätt skönt med ett QD hus då om man känner för att lägga i en annan diff lite snabbt sådär..... 
Jo, det får kanske bli ett sånt senare när man ser att TR fått ordning på de problem de verkar ha med QD huset. Har dessutom handlat alltför mycket det senaste tiden till BajanCarbon-Dave wrote:Rätt skönt med ett QD hus då om man känner för att lägga i en annan diff lite snabbt sådär.....
Letar Baja 5B
Jag har provat 5000 och 7000. Jag tyckte inte det var tillräckligt. det behövdes mer för att kunna sladda i kurvorna.waqr wrote:Vilken körde du med innan? Jag kör 10K nu och tycker den "spinner" väl mycket med innerhjulet ibland. Skulle vara skönt att bli av med det.Lusse wrote:Jag kör med 30k olja i min diff,Jag tror att det är bra. Jag tycker min bil går bra på den oljan..
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Idag har det äntligen blivit lite framsteg med 5 B:n. Monterade bakvagn, framvagn och slängde även på TR tornet bak samt RPM bumpern. Mycket jobb återstår med motorn som ska gås igenom, ny kaross etc men nu är man på gång iallafall

Letar Baja 5B
- J.A racing
- sideburn80
Hur går det här då, skruvat nå?
Är du klar med karossen?
Är du klar med karossen?
Jodå, det går sakta men säkert framåt
Monterade främre TR hållaren idag och rev även motorn för en allmän genomgång. Ska försöka få ner squishen lite innan jag monterar Pro Pipen som ligger och väntar på mig i Jimmys nya affär
Karossen har jag inte börjat med än då jag inte är helt säker på vilka färger det blir. Lutar dock åt en röd/vit kaross med vit vinge. Förslag på andra färger mottages tacksamt
Karossen har jag inte börjat med än då jag inte är helt säker på vilka färger det blir. Lutar dock åt en röd/vit kaross med vit vinge. Förslag på andra färger mottages tacksamt
Letar Baja 5B
- sideburn80
Men skruvar du, och inga bilder?
Men det låter väl inte dumt, blir det mönster och grejjer eller ska du tona av från rött till vitt?
Men det låter väl inte dumt, blir det mönster och grejjer eller ska du tona av från rött till vitt?
Hehe...jag vet. Glömde bilder idag
Funderade faktiskt bara att lackera karossen vit fram till motorn ungefär och därefter bryta av med rött. Är knappast nåt proffs på karossmålning så det blir nog en ganska enkel variant. Dessutom ska den ju ändå brukas hårt ute i grustaget framåt våren
Funderade faktiskt bara att lackera karossen vit fram till motorn ungefär och därefter bryta av med rött. Är knappast nåt proffs på karossmålning så det blir nog en ganska enkel variant. Dessutom ska den ju ändå brukas hårt ute i grustaget framåt våren
Letar Baja 5B