H.A.R.M SX-3 - The track sweeper
-
wrep
- Phone Number: 0768033556
Re: H.A.R.M SX-3 - The Street Sweeper
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Yes! Har kontakt dom båda via PM, om transpondern inte är RC4 är det inte av intresse och om futaban är PKS är det inte heller av intresse
Sen är jag lite skeptisk från att handla av en 13/14 åring :S Speciellt när radion ligger i Boden och man själv är bra många mil därifrån
Vad är "okej" pris för en 3PK? Den är ju trots allt 4-5 år gammal.
Är modul+mottagare som du har i din 3PK Per?
Btw, så lyckades jag renovera kopplingsklockan idag
Försvann lite glapp i den efter byte till nya lager.
Glappet i huvuddrevet består fortfarande, såg på låsningen mot drevet att det har suttit en shim där innan, men den verkar jag ha slarvat bort när jag bytt drev! glappet är på 0,8mm, om jag dunkar dit en 0,5 shim blir det godkänt eller jag jag shimsa mer? Vart hittar man shimsbrickor på lösvikt?
Lär ju va gratis om man tar en då haha.
Är modul+mottagare som du har i din 3PK Per?
Btw, så lyckades jag renovera kopplingsklockan idag
Glappet i huvuddrevet består fortfarande, såg på låsningen mot drevet att det har suttit en shim där innan, men den verkar jag ha slarvat bort när jag bytt drev! glappet är på 0,8mm, om jag dunkar dit en 0,5 shim blir det godkänt eller jag jag shimsa mer? Vart hittar man shimsbrickor på lösvikt?
My motor is stalled but my wheels are still spinning
-
wrep
Sant att man kanske vill kolla skicket på plats om det är en ung säljare...
Priset är nog ungefär där omkring som de brukar ligga när man får mottagare och 2,4 modul med på köpet.. kolla utgångna auktioner på tradera?
Modulen är antagligen pro-modellen( den är genomskinlig) min heter nog 1000 tror jag..
den vi labbade med som var Toomuchs mudul är en pro.
varför måste du promt ha en RC4-transponder?
Shims köper man tex på Swerull eller någon av de andra lager-firmorna... typ Rotera., mfl
Priset är nog ungefär där omkring som de brukar ligga när man får mottagare och 2,4 modul med på köpet.. kolla utgångna auktioner på tradera?
Modulen är antagligen pro-modellen( den är genomskinlig) min heter nog 1000 tror jag..
Shims köper man tex på Swerull eller någon av de andra lager-firmorna... typ Rotera., mfl
-
wrep
läste spectrum manualen där.. . lite oklart om det kan funka den hade ju mixar så broms får man nog till utan problem... återstår dock ATL-frågan
som vanligt.. låna en och testa he he
Okej, har försökt kolla avslutade aktioner på tradera, men har faktiskt aldrig hittat dom aktuella auktionerna, d har liksom varit döda länkar från google, så jag har utgått ifrån att man inte har kunnat kolla det.. Men ska forska lite i det!!wrep wrote:Sant att man kanske vill kolla skicket på plats om det är en ung säljare...
varför? Dels för att jag är sugen på lipokonvertera elektroniken i bilen till high-voltage, inte till denna säsong, men kanske till nästa och vill då gärna ha framtidssäkra prylar.. Sen är ju RC4'an mindre och smidigare att placera och väger mindre på en redan tung bil
1. Half the size, half the weight
2. Low voltage operability: 2.8-16 Volt compatible
3. Comes with a separate holder, so you can easily switch transponders between different cars
4. Better quality cable (PTFE) that is racing-fuel resistant
5. 1-4 cell LiPo compatible
6. Fully hybrid:
* 100% compatible with RC2/RC3 Timing Systems (previously AMBrc)
* 100% compatible with RC4, and ready for the future (see below)
7. Attractive pricing
Haha, låna och låna, det gäller att känna någon som har en radio!wrep wrote:läste spectrum manualen där.. . lite oklart om det kan funka den hade ju mixar så broms får man nog till utan problem... återstår dock ATL-frågansom vanligt.. låna en och testa he he
Jag har inga IRL vänner som delar RC intresse öht!
Du får bli min RC-kompis, men du har ju ingen DX3R
Men vafan, du gillar ju att ropa hem saker på tradera
Du drog aldrig iväg något "Hej Futaba, hur tänkte ni när..." ?
Btw, har du LIPO ack i din radio?
H*lvete vad sugen man blir på en onroad bil igen nu när man går igenom din tråd. Har sagt det förut men säger det igen, du har en riktigt grym bil

Letar Baja 5B
- J.A racing
Hojjar nej jag ligger i soffanwrep wrote:Nja.... Nu är du nog ute och cyklar lite J.A
Om vi tar det omvänt fast med samma resonemang som ditt..... Tex: det börjar regna och banan blir hal... -> jag vill snabbt dra ner bromskraften för att inte låsa upp hjulen i onödan... Men fungerande ATL drar du då bara ner kraften och behåller balansen.... har man två separata måste man först dra ner frambromsen och sen försöka meka in balansen så att bilen inte snurrar i kurvorna.... jag lovar dig att det är inget du vill hålla på med under pågående heat..
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
-
wrep
Bra att det är fler som blir sugna 
här har du en KO du kan åka och kolla på?
http://rsb.se/arena/showthread.php?p=531603#post531603
Nej jag har ingen lipo i sändaren... har en hedenhös nimh-ack i den
tror inte lipo går in i batteriluckan...
Har inte mailat futaba det tänkte jag att det var ditt jobb?
Nej jag har ingen lipo i sändaren... har en hedenhös nimh-ack i den
- J.A racing
Jag har lösningen på problemet med en 4PK
Man kan programmera 2 olika setuper per modellminne som ändras med den tryck knappen tex vid antennen. Ett dry läge och ett wet tex 
haha, ja vi får se om jag orkar åka och kolla! Men när jag var inne på wentzells o hämtade karossen så snackade vi lite radio och då fick jag berättat att Sanwa och KO inte var optimala för touring pga mixningen, sanwan har vi redan rett ut!wrep wrote:Bra att det är fler som blir sugna
Nej jag har ingen lipo i sändaren... har en hedenhös nimh-ack i dentror inte lipo går in i batteriluckan...
Killen jag köpte bilen av hade köpt en ny radio, en KO (att inte poletten trillade ner när jag stod där) och han sa att den saknade mixfunktoner passande touring också, vet dock inte vilken KO han hade!
Men enligt sammie vare 3PK, 4PK DX3R som folk använder där DX3R är plastic fantastic, 3PK tung som ett as och om man ska köpa en radio idag är det 4PK som gäller.. hmm... hmmm... undra om jag inte ska åka in till wentzells imorn och snacka lite..
http://www.maxamps.com/Lipo-2500-111-FUTX-Flat-Pack.htm
där har du LIPO till 3PK, så blir den några gram lättare iaf
MITT JOBB??
- J.A racing
-
wrep
J.A racing wrote:Jag har lösningen på problemet med en 4PKMan kan programmera 2 olika setuper per modellminne som ändras med den tryck knappen tex vid antennen. Ett dry läge och ett wet tex
aha
- J.A racing
Japp det är ju rätt bra funktion, du kan ju dessutom lägga in en annan expo på tex gasen om det är halt mm. 
-
wrep
Men enligt sammie vare 3PK, 4PK DX3R som folk använder där DX3R är plastic fantastic, 3PK tung som ett as och om man ska köpa en radio idag är det 4PK som gäller.. hmm... hmmm... undra om jag inte ska åka in till wentzells imorn och snacka lite..
http://www.maxamps.com/Lipo-2500-111-FUTX-Flat-Pack.htm
där har du LIPO till 3PK, så blir den några gram lättare iaf
MITT JOBB??Du har ju en 3VC som du vill använda har jag för mig?
![]()
![]()
Jag tror nog Sammie har rätt.... 4pks is da shit om du ska köpa ny. Vill/törs du köpa beg kan man tänka på en gammal 3pk med allt vad det innebär tex slitage osv...
ett sådant lipo kanske man skulle spekulera på
Ok ok jag får väl mejla dårå...