Men det funkar ju att ha flera uppsättningar hjul och skifta mellan. T är ju bra om man behöver extra frigång och B(mx) om man ska riva dynga utan att välta
Markus Baja 5T SS
Re: Från kartong till full fjong! En Baja 5B SS föds. Nu 5T!
Det är nog så som du säger, mtx har mindre nabbar.
Men det funkar ju att ha flera uppsättningar hjul och skifta mellan. T är ju bra om man behöver extra frigång och B(mx) om man ska riva dynga utan att välta
Det är ungefär lika danna dubb men tätare.markusb wrote:Om mxt är som mx så kommer du bli nöjd! Trencher var väldigt hala faktiskt.
Är det samma storlek på nabbarna på mxt och mx, nån som vet?
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Bra!
Last edited by markusb on 30 Oct 2010, 18:16, edited 1 time in total.
Okej, nyss hemkommen från stenbrottet. Provkörde mina trenchers ordentligt idag och visst tusan funkar dom om det är rätt underlag!
Som Stefan sa, det går att få till riktigt goa ställ med bilen. Körde inte på plattan idag utan höll mig nere i själva brottet och hoppade runt i grushögarna och driftade hej vilt
Inget synligt slitage på däcken på två tankar WOT bland sten och skit..
Ena booten pajjade ganska omgående så snart ska jag riva ner och spana läget. I förebyggande syfte slog jag till på dagens deal, FLM drivkoppar samt ett rebuildkit till åt mina FLM axlar.
Som Stefan sa, det går att få till riktigt goa ställ med bilen. Körde inte på plattan idag utan höll mig nere i själva brottet och hoppade runt i grushögarna och driftade hej vilt
Inget synligt slitage på däcken på två tankar WOT bland sten och skit..
Ena booten pajjade ganska omgående så snart ska jag riva ner och spana läget. I förebyggande syfte slog jag till på dagens deal, FLM drivkoppar samt ett rebuildkit till åt mina FLM axlar.
Tack tack
Inte lika fett...

Igår smiskade jag skiten ur bilen. Körde tills det var så mörkt att jag inte såg längre.
Idag gick det mindre bra. Körde i ca 2min sen såg jag att bakhjulet skevade. Det var ett E-clips längst ut som hade lossnat och pinnen dragit sig ur så hubben hängde på vippen.
Hem igen och speka fram ett clips, monterade det och sen ner till brottet igen. Första draget och det sa knaaak i min dragstart. Skit! Har inga reservdelar..
Jaja, slängde i ett ack i Slashen och gasade runt i ca 5min. Gjorde en hård landning och bilen var tvärdöd.
Hem och slaktade fartreglaget och visst, brunnet. Sitter och löder FETar nu, hoppas jag får igång det igen.
waqr bjussar på en plastring till dragstarten, tusen tack!!!!
Inte lika fett...

Igår smiskade jag skiten ur bilen. Körde tills det var så mörkt att jag inte såg längre.
Idag gick det mindre bra. Körde i ca 2min sen såg jag att bakhjulet skevade. Det var ett E-clips längst ut som hade lossnat och pinnen dragit sig ur så hubben hängde på vippen.
Hem igen och speka fram ett clips, monterade det och sen ner till brottet igen. Första draget och det sa knaaak i min dragstart. Skit! Har inga reservdelar..
Jaja, slängde i ett ack i Slashen och gasade runt i ca 5min. Gjorde en hård landning och bilen var tvärdöd.
Hem och slaktade fartreglaget och visst, brunnet. Sitter och löder FETar nu, hoppas jag får igång det igen.
waqr bjussar på en plastring till dragstarten, tusen tack!!!!
- J.A racing
Ja den ser jäkligt rå ut med Trencher däcken, riktigt grymma då de används på rätt underlag. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Tack J.A
Ja dom var inte så dumma faktiskt. Jag blev bara lite negativ efter första körningen på gräs då jag jämförde helt mot mina MX. I brottet är dom underbara.
Vart hittar man dom där stängerna som armarna är upphängda i, det ska finnas gängade har jag läst.
Funderar på det så man slipper dom där jäkla E-clipsen. Hade bara tur att jag såg felet innan jag gjorde nåt jättehopp för då hade jag knäckt antingen hubben eller bärarmen.
Ja dom var inte så dumma faktiskt. Jag blev bara lite negativ efter första körningen på gräs då jag jämförde helt mot mina MX. I brottet är dom underbara.
Vart hittar man dom där stängerna som armarna är upphängda i, det ska finnas gängade har jag läst.
Funderar på det så man slipper dom där jäkla E-clipsen. Hade bara tur att jag såg felet innan jag gjorde nåt jättehopp för då hade jag knäckt antingen hubben eller bärarmen.
markusb wrote:Tack J.A
Tror det är hemmabygge med Lussepatent
Billös expertkommentator..
- J.A racing
Phatdad och Skunkworks har sånna Hingepins med muttrar. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Tnx!
Populära grejjer, båda är slut hos Dave.
Populära grejjer, båda är slut hos Dave.
Dom här värkar det som om dom har hemma.
http://boutique.modelconcept.fr/product ... ts_id=1021
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Dom ska jag köpa!Lusse wrote:Dom här värkar det som om dom har hemma.
Oj, nu vaknade snålänningen i mig 
Ska invänta Daves lager och under testa att göra egna. Dyra pinnar det där.
Ska invänta Daves lager och under testa att göra egna. Dyra pinnar det där.