Om du köper Hostile boots så läs beskrivningen noga.Jag tycker dom är bra.J.A racing wrote:Ja de var Glenn som hade hemiboots va? Annars blir det bootless i fortsättningen medMen jag ska nog testa Hostile en gång i alla fall först.
JA´s HPI racing 5B baja SS
Re: Johans HPI Baja 5B SS
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Har haft orginal, darksoul, hostile boots och efter körning så var det alltid någon av bootsen som var sönder.
Nu har jag kört ca 10-15 tankar med hemibootsen och dom är fortfarande som nya (och även drivaxlar mm när man inte får in någon sand) och ett plus är ju att det inte kommer in sand i yttre lagrena i diffhuset.
Mycket nöjd ett problem mindre
Nu har jag kört ca 10-15 tankar med hemibootsen och dom är fortfarande som nya (och även drivaxlar mm när man inte får in någon sand) och ett plus är ju att det inte kommer in sand i yttre lagrena i diffhuset.
-
RC Maffian
- Phone Number: 0735063122
och de ska inte användas tillsammans med mineralbaserade fetter.Lusse wrote:Om du köper Hostile boots så läs beskrivningen noga.Jag tycker dom är bra.J.A racing wrote:Ja de var Glenn som hade hemiboots va? Annars blir det bootless i fortsättningen medMen jag ska nog testa Hostile en gång i alla fall först.
Det har kommit nya Hostile boots nu som är grå. Använder du dem så kan du använda vilket fett som.
De är dock inte riktigt lika elastiska.
- J.A racing
Precis när jag bytt och haft hela boots så har dom varit hela ca en tank ungefär, lite jobbiga gummi grunkor som pajar hela tiden. Vilka outdrives/drivecups har du samt axlar ?bajan wrote:Har haft orginal, darksoul, hostile boots och efter körning så var det alltid någon av bootsen som var sönder.
Bllir nog lite klurigt för hemiboots passar nog inte till mina Hostile hubbar
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
- J.A racing
Kommer dom nya grå att ersätta dom svarta eller?RC Maffian wrote:och de ska inte användas tillsammans med mineralbaserade fetter.Lusse wrote:Om du köper Hostile boots så läs beskrivningen noga.Jag tycker dom är bra.J.A racing wrote:Ja de var Glenn som hade hemiboots va? Annars blir det bootless i fortsättningen medMen jag ska nog testa Hostile en gång i alla fall först.
Det har kommit nya Hostile boots nu som är grå. Använder du dem så kan du använda vilket fett som.
De är dock inte riktigt lika elastiska.
-
RC Maffian
- Phone Number: 0735063122
Nej, det gör de inte.J.A racing wrote: Kommer dom nya grå att ersätta dom svarta eller?
Båda kommer att finnas.
De tillverkade dem i grå färg för att man lätt skulle kunna skilja dem åt.
- J.A racing
Jag tog en liten sväng med SS´n idag med, men det vart bara en halv tank. Sen for en hjulmutter all världens väg och så var det färdigt för idag!
Jag har letat och letat men den finns nog inte kvar på Jorden längre.
Så det blir att investera i nya.
- J.A racing
Egon är dessa muttrar bra jämfört mot orginal eller är det bara Bling?
http://www.rc-racing.no/image.php?objec ... ndow=popup
http://www.rc-racing.no/image.php?objec ... ndow=popup
- J.A racing
Nya orginal hjulmuttrar och Panolin filterolja beställt 
Jag kör med Phatdad axlar och org drivecups med Darksouls hylsor kommer inte ihåg vad dom heter.J.A racing wrote:Precis när jag bytt och haft hela boots så har dom varit hela ca en tank ungefär, lite jobbiga gummi grunkor som pajar hela tiden. Vilka outdrives/drivecups har du samt axlar ?bajan wrote:Har haft orginal, darksoul, hostile boots och efter körning så var det alltid någon av bootsen som var sönder.
Bllir nog lite klurigt för hemiboots passar nog inte till mina Hostile hubbar
Ja det blir problem med Hostile Hubbarna och det rekomenderas att köra med max 2 grader toe in
- J.A racing
Ok då blir det bara ett alternativ kvar då och det är hostile, ja eller två utan också 
Jag har tre grader bak på mina hubbar . Och det fungerar hur bra som helst..
- J.A racing
Men har du Hemiboots då Lusse?Lusse wrote:Jag har tre grader bak på mina hubbar . Och det fungerar hur bra som helst..
- J.A racing
Idag bytte jag till 5B hjulen igen och jäklar vilken skillnad det är på däck o däck, säger bara Hostile MX ojoj.
Dom hittar fasiken grepp i vilket underlag som helst grymt bra däck
Synd bara att man var så jäkla vild och glömde efterdra bakhjulen bara. 
Nej. Var det det ni mena . Jag trodde att ni fortfarande prata om Hostile bootsen...J.A racing wrote:Men har du Hemiboots då Lusse?Lusse wrote:Jag har tre grader bak på mina hubbar . Och det fungerar hur bra som helst..