Okej okej... macksoppa är helt ok men en lite finare 2T racingolja är det man bör sikta på... räknas OKs racingolja som en av dom lite finare, eller är det "standard" eller kanske rent av en budgetolja? Vad är literpriset på den?
Baja 5b ss - Nu har jag köpt en!
Re: Baja 5b ss - Nu har jag köpt en!
Oj, mycket svar direkt, tummen upp för detta forum och alla hjälpsamma människor
Okej okej... macksoppa är helt ok men en lite finare 2T racingolja är det man bör sikta på... räknas OKs racingolja som en av dom lite finare, eller är det "standard" eller kanske rent av en budgetolja? Vad är literpriset på den?
Den kostar ca 170:- / liter. Vet inte vad den räknas till för kategori men den har fungerat klanderfritt för min del. Är du osäker finns ju annars de mer kända märkena som du kan satsa på......
Letar Baja 5B
Som J.A och waqr säger, till din motor som den är nu så funkar nog den olja alldeles perfekt. Om du byter/trimmar så kanske man ska byta... men det funkar ju uppenbarligen för waqr. Så det är väl lite mer upp till dig!
- J.A racing
waqr wrote:Den kostar ca 170:- / liter. Vet inte vad den räknas till för kategori men den har fungerat klanderfritt för min del. Är du osäker finns ju annars de mer kända märkena som du kan satsa på......
API TC är klassningen som rekomenderas till våra motorer, så är den det så är de lugnt sen. Olja under hundringen är budjet, olja mellan 100-200 fullt tillräcklig och dyrare oljor är värsting oljor. Enkel sammanfattning men håll lite koll på att den är API TC klassad bara.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Jag börjar med en olja som går att köpa lokalt, om det sedan blir OKs eller något liknande från MC-butiken återstår att se. Ska kika noga efter API TC-klassningen på den.
När (antar att "om" vore att ljuga
) jag trimmar så ska jag ta en allvarlig funderare på om inte panolins kanske ändå ska beställas hem.. man skulle ju känna sig dum om en motor för massa tusinga rasade pga snålhet..
Tack så mycket för alla svar!
När (antar att "om" vore att ljuga
Tack så mycket för alla svar!
Skaffa en projtråd sen så vi får se din bil med en massa bilder!
Absolut! Det ska jag definitivt göra.
Hoppas ni inte sitter på modem, för bilder är min starka sida, iaf till antalet
DHL skickade just ett sms till mig, såna sms gillar vi!
Hoppas ni inte sitter på modem, för bilder är min starka sida, iaf till antalet
DHL skickade just ett sms till mig, såna sms gillar vi!
Lusse kommer bli väldigt glad, han älskar bildermarkusb wrote:Absolut! Det ska jag definitivt göra.
Hoppas ni inte sitter på modem, för bilder är min starka sida, iaf till antalet![]()
Letar Baja 5B
- J.A racing
Jag med
Du ville ju egentligen ha en 5T väl, kommer du att bygga det direkt eller blir det en 5B först?
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Var har du fått det ifrån att Castrol TTS inte är API TC klassad? Den är klassad API TC+ ..... Till o med....J.A racing wrote:waqr wrote:Den kostar ca 170:- / liter. Vet inte vad den räknas till för kategori men den har fungerat klanderfritt för min del. Är du osäker finns ju annars de mer kända märkena som du kan satsa på......
API TC är klassningen som rekomenderas till våra motorer, så är den det så är de lugnt sen. Olja under hundringen är budjet, olja mellan 100-200 fullt tillräcklig och dyrare oljor är värsting oljor. Enkel sammanfattning men håll lite koll på att den är API TC klassad bara.Det är förövrigt inte Castrol TTS.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
J.A, det blir först en 5B som senare kommer konverteras till 5T. Om jag konverterar den med alla detaljer är jag osäker på, men iaf kaross, stötfångare, sidoskydd osv kommer köpas till. 5T gick bort just nu iom att det inte är byggsats.
Har kikat mycket på tuben på dessa två bilar och jag tror att jag kommer få en shock när den konverteras och den växer ytterligare till storleken! Mycket nice
Just det,
Jag var på vårt lokala DHL utlämningsställe för en stund sedan.....
Strax ploppar det upp en sprillans färsk tråd i projektdelen!
Mycket bilder som utlovat.
Har kikat mycket på tuben på dessa två bilar och jag tror att jag kommer få en shock när den konverteras och den växer ytterligare till storleken! Mycket nice
Just det,
Jag var på vårt lokala DHL utlämningsställe för en stund sedan.....
Strax ploppar det upp en sprillans färsk tråd i projektdelen!
Mycket bilder som utlovat.
Det är alltid lika kul med paket!!!
Ja det är skitkul! Som ett barn på julafton 
Projekttråden är skapad..
viewtopic.php?f=15&t=1541" onclick="window.open(this.href);return false;
Projekttråden är skapad..
viewtopic.php?f=15&t=1541" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja för fan. Jag vill se vad och hur en del gör med sina bilar! så man kanske får några ide er...waqr wrote:Lusse kommer bli väldigt glad, han älskar bildermarkusb wrote:Absolut! Det ska jag definitivt göra.
Hoppas ni inte sitter på modem, för bilder är min starka sida, iaf till antalet![]()
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S