Jo, men om man skriver ner värdet som Mats sa så blir det ju billigare hur som haver!sorken wrote:jo men man kan ju fastna i tullen från alla ställen väll???
DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!
Re: DEN ÄR TILLBAKA! Rovan skiten gone go for HPI!!!
Till Sverige??? Det tror jag inte...sorken wrote:och ddm har ju free shipping.
- J.A racing
Inte till Sverige det är inom USA!
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
nu e det så att min lilla gärna inte hänger med riktigt nu, 1: alla objekt tullas väll??? även om de så kostar 10dollar, 2: det står ju som reklam att ddm skickar gratis. Som sagt så hänger min lilla gärna inte med pluss att det är sent
Förresten så är tanken påväg häm till mig
Nä, din hjärna hänger inte medsorken wrote:nu e det så att min lilla gärna inte hänger med riktigt nu, 1: alla objekt tullas väll??? även om de så kostar 10dollar, 2: det står ju som reklam att ddm skickar gratis. Som sagt så hänger min lilla gärna inte med pluss att det är sent![]()
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
har du tur så får du dyrare beställningar igenom tullen.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
nu har min järna fattat en sak
, det är att det inte är gratis frakt till sverige, men
"har du tur så får du dyrare beställningar igenom tullen." det fattar jag inte, någon som kan förklara igen?
"har du tur så får du dyrare beställningar igenom tullen." det fattar jag inte, någon som kan förklara igen?
nu fattade jag, men varför köpa, radopn där den är dyrare?
Ibland går sakerna direkt och inte via tullen. Då kan även dyrare beställningar gå tullfritt.sorken wrote:nu har min järna fattat en sak, det är att det inte är gratis frakt till sverige, men
jo men då spelar det väl ingen roll om man köper från ddm eller någon annan?, gud vad mycket hjärnjympa 
DDM skriver aldrig ner värdet!sorken wrote:jo men då spelar det väl ingen roll om man köper från ddm eller någon annan?, gud vad mycket hjärnjympa
men om de skriver ner värdet på kartongen så tullas det ju direkt när det kommer till sverige då, alltså att man inte behöver skicka in kopia på räkning osv.
- J.A racing
DDM är ett seriöst företag som inte manipulerar med det totala värdet då det är olagligt. Så med 95% säkerhet så går dom dyrare paketen genom Svenska tullen vid ankomst. Medan de kinesiska skriver ner värdet på paketet till typ 25 dollar fast du kanske gett 5000 dollar, då går det igenom utan att man får nån tull och moms eftersom allt under 50 dollar går förbi. Det är ju bra att slippa det men om paketet försvinner så får du just bra 25 dollar för nått du pröjsat betydligt mycket mer för.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
nu har jag fattat, det var detta jag ville veta 
Jag köper väll radion därifrån då, men måste man be dem att skriva ett anat värde på kartongen eller?
Jag köper väll radion därifrån då, men måste man be dem att skriva ett anat värde på kartongen eller?
Nu fattade jag vad du ,menar, att de skriver ett mindre värde.... jag trodde att de skrev ner det riktiga värdet på kartongen...S 500 R wrote:DDM skriver aldrig ner värdet!sorken wrote:jo men då spelar det väl ingen roll om man köper från ddm eller någon annan?, gud vad mycket hjärnjympa