Bjuggens Baja!!!
Re: Bjuggens Baja!!!
Sorry. Inget som pajjat! Har monterat Finnens 29cc KM i bilen idag. Även spektrum radion är på plats. Ska börja inkörningen imorrn. Några goda råd??
Har ju kört in många glödisar men är det nåt särskilt man bör tänka på med en bensinare, typ temp mm???
Billös expertkommentator..
Kör lugnt och försiktigt bara i början.Så skall det nog gå bra....
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
Jaha. Har vart ute och kört 2 tankar på gräsmatta, rejält fett. Har mätt tempen på cyllen strax ovanför avgasporten och var väl som mest 106c. Motorn starta fint efter 5 ryck. Körde varierande pådrag och någon kortare fullgasrepa. Total gångtid ca 1 timma. Vad säger proffsen
kan man börja nåla in den lite?
Ja det kan du. vilken olje blandning har du? Kör du med 4% olje balandning?
Japp. Alkylat fyrtakt + Mobil 2 taktsolja, 4%, API-TC klassad.
Nu är inte jag något proffs (Bjuggen wrote:Jaha. Har vart ute och kört 2 tankar på gräsmatta, rejält fett. Har mätt tempen på cyllen strax ovanför avgasporten och var väl som mest 106c. Motorn starta fint efter 5 ryck. Körde varierande pådrag och någon kortare fullgasrepa. Total gångtid ca 1 timma. Vad säger proffsenkan man börja nåla in den lite?
Letar Baja 5B
Sådär. Nya puffran är inkörd och klar. Var i hawaiihålan idag med Carbon-dave och Rallyfinnen. Började nåla in lite på båda nålarna och körde nåra varv i konbanan. Börjar kännas som motorn lossnar lite nu, bättre botten, bättre topp.
Sen gick kopplingsfjädern av
Rallyfinnen hade givetvis en liggande i sina gömmor.Snabb reparation.
Blev nog lite sjyst film också av våra Spielbergs.
Sen gick kopplingsfjädern av
Rallyfinnen hade givetvis en liggande i sina gömmor.Snabb reparation.
Blev nog lite sjyst film också av våra Spielbergs.
Lite update. Har tröttnat på att byta koppling varje gång jag har vart ute och kört, därför beställde jag en sån här
http://tgndistributing.com/enclosed-clutch-carrier.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoppas det blir bättre.
Karossen börjar även ge upp,så det fick bli en ny Proline Desert rat.
Bilen gick skitgott sist. Är verkligen nöjd med Bajan
http://tgndistributing.com/enclosed-clutch-carrier.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoppas det blir bättre.
Karossen börjar även ge upp,så det fick bli en ny Proline Desert rat.
Bilen gick skitgott sist. Är verkligen nöjd med Bajan
Jaha. Dags för lite update igen. Ny Proline Desert rat kaross. Zenoah 29cc. TGN kopplingskåpa. Innan oskulden (grusgropen)

Utseendet efter holmgången i hålan var i stort sett oförändrat förutom ofantliga mängder damm

Utseendet efter holmgången i hålan var i stort sett oförändrat förutom ofantliga mängder damm
Fina dom karroserna!!!
Jag ser att du har klippt bort extra skyddet på karossen.
Såg det först senare på en bild på en annan bil
Nåja, skall ändå sätta in rutor i den.
Det blev snyggt ändå.Bjuggen wrote:Såg det först senare på en bild på en annan bilNåja, skall ändå sätta in rutor i den.
Nu är det grejjer på gång. Har bytt mina drivaxlar till Darksoul meaty shafts v2 efter haveri på orginalen.
Har även fått hem en Walbro WT 813 trimfugge till Zen. 29an.
På posten ligger en ny Zenoah G270RC fyrbultad 25,4cc som jag köpte av DDM ( deal of the day)
Skrota en av bakstötisarna i hålan idag. Ny beställning av sk. repairkit med ventilpaket packboxar mm samt uppgradering till 6 mm kolvstänger och tillhörande röda skyddsstrumpor.
Börjar bli lite svettigt i lädret
Har även fått hem en Walbro WT 813 trimfugge till Zen. 29an.
På posten ligger en ny Zenoah G270RC fyrbultad 25,4cc som jag köpte av DDM ( deal of the day)
Skrota en av bakstötisarna i hålan idag. Ny beställning av sk. repairkit med ventilpaket packboxar mm samt uppgradering till 6 mm kolvstänger och tillhörande röda skyddsstrumpor.
Börjar bli lite svettigt i lädret
Hehe...ja det var inga dåliga inköp du gjort den senaste tiden. Men visst är det kul när det kommer paket 
Kommer du montera G270 motorn direkt?
Kommer du montera G270 motorn direkt?
Letar Baja 5B