tjena,jo jag vet,detta var en tillfällig lösning på förlängningen där bak, därför sitter de bakre 4mm högre än främre,hadde jag haft tillgång till en riktig fräs hadde jag fräst ner den förlägningen så att fästena kommit lika högt,ska försöka komma på en annan lösning,,,tittade lite på dina föto och såg att du labboret lite med ljuddämparen, har du någon bra lösning på en till mig,kommer att ha en reedportad 30,5 motor med reed-kitt och 2mm strokad samt portad vev och window kolv,så jag e på jakt efter en bra dämpare,,alternativt tillverka en själv,,,,jörgenRallyfinnen wrote:Skaparglädje!
En tanke angående nedre inre bärarmsinfästningar: Ser ut som dom bakre kulorna sitter lite högre upp än främre?
Vanligtvis vill man ha dom parallellt med chassit, eller möjligtvis dom främre lite högre, sk anti-squat. Anti-squat motverkar att bilen 'sätter sig på röven' när man accelererar, men kan ha lita andra biverkningar istället.
Egentligen ska undre och övre bärarmars axlar vara parallella, dvs har man en anti-squat lutning på den undre så ska man ha samma på övre, annars kan upphängningen börja kärva i ändlägena.
fg-marder bygge med hpi-delar
Re: fg-marder bygge med hpi-delar
tjabba boys,,,äntligen har jag fått igång datorn igen efter ett mega haveri,så nu kan jag uppdatera mitt projekt ,började lite smått med framvagnen,har tillverkat egna bärarmsfästen då jag ville behålla original bärarmar,så det vart bara att börja borra/fräsa slipa,och så här blev det,,,S 500 R wrote:Så där ja... ser ut som du har fått lite gjort!
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
wooow
grymt jobbat, ska verkligen bli kul attt
följa dit bygge och få inspiration till mitt mcd bygge.
detta ska följas.
följa dit bygge och få inspiration till mitt mcd bygge.
detta ska följas.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
här kommer lite fler bilder,,,inte lätt att göra detta,mycket svärande och mätande fram och tilbaka för att få det rätt,,men skam den som ger sig,,,
- Attachments
-
- 006.JPG (53.85 KiB) Viewed 4246 times
-
- 005.JPG (45.49 KiB) Viewed 4246 times
-
- 004.JPG (50.25 KiB) Viewed 4246 times
Tjabba,lite mer uppdate,har fått till bärarmsfästena ganska så bra,men nu saknade man anslagsfäste för fjädringsvägen,så det vart bara att tillverka ett par sådana med,och så här blev detta,,,,
- huSSe
- Hedersmedlem
vad äre för material du använder dig av?
tjena,nu fick jag även modda stötdämparfästet med,eftersom jag breddat framvagnen,så då passa inte stötdämparna,så det var bara att tillverka en förlägning till fästet,behöll dock originalfästet och tillverka bara en förlängning till denna,,,vidare så fick jag även problem med stabiliteten på stötdämparfästet på grund av breddningen så jag fick göra en förstyvning mellan fästena till bärarmarna så att den styvas upp både med dämparfästena samt bärarmsfästena,
hej,tyvär vet jag ej betäckningen på detta men det är aluminium,,inte lika styv som fgs al,vilket gör att det håller bättre,än fgs al,den knäcks ganska så lätt vid påfrestningar,denna al som jag har är lite med medgörlig,,huSSe wrote:vad äre för material du använder dig av?
Fränt bygge 
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.
Se där, en till som gillar att fila och borra i aluminium.
Blir bra det där!
HPI Baja 5b SS med OBR/Zenoah 30,5 och Victory ProPipe. Styr med 3PM-2.4G
tjabba,här har vi lite mer bilder ,,,,,,bygget går framåt,[attachment=0]016.JPG[
- Attachments
-
- 016.JPG (51.32 KiB) Viewed 4211 times
[quote="groggen1"]tjabba,här har vi lite mer bilder ,,,,,,bygget går framåt,
- huSSe
- Hedersmedlem
vad ahr du för mqaskiner när du tillverkar delar?
och vad blire för hpi delar du ska använda dig av?
säger bara inspirierande

och vad blire för hpi delar du ska använda dig av?
säger bara inspirierande
[quote="groggen1"][quote="groggen1"]tjabba,här har vi lite mer bilder ,,,,,,bygget går framåt,och när man ändå är i farten så fick det även bli en radioplatta i al,,med 2 st rhino4 servo och ett hitec hs5735mg,,,,
tjabba,här har vi lite mer bilder ,,,,,,bygget går framåt,och så fick det även bli en servoräddare kullagrad i al med,,,