TPR - Team Pixits Racing

Alla Offroad-projekt
User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by Mats B » 08 Mar 2017, 23:34

Båtbricka...?
Det namnet har jag aldrig hört, däremot , karosseribricka alt chassiebricka.
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
connysvensson
Posts: 249
Joined: 18 Apr 2015, 10:21
Location: Alingsås

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by connysvensson » 08 Mar 2017, 23:35

Mats B wrote:Båtbricka...?
Det namnet har jag aldrig hört, däremot , karosseribricka alt chassiebricka.
Båtbricka står det på förpackningen från Clas Ohlson


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s

User avatar
Lusse
Posts: 9355
Joined: 30 Oct 2009, 21:10
Location: Göteborg

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by Lusse » 09 Mar 2017, 05:31

Det är samma sak. Båtbricka är det väll för att brickan är gjord i rost fritt.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S

User avatar
connysvensson
Posts: 249
Joined: 18 Apr 2015, 10:21
Location: Alingsås

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by connysvensson » 02 Apr 2017, 23:39

Här kommer en uppdatering kring målning av karossen som nu är klar.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by Dave » 03 Apr 2017, 05:53

Grymt läcker!
Bra jobbat!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

fredrikf
Posts: 901
Joined: 09 Aug 2013, 14:37
Phone Number: 0767649995
Location: Falköping

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by fredrikf » 03 Apr 2017, 07:00

:thumbup:
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc

User avatar
Mats B
Posts: 5248
Joined: 30 Oct 2009, 21:53
Location: Reftele...Sveriges faktiskta mittpunkt ;)

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by Mats B » 03 Apr 2017, 08:47

Fin kärra..
Lite "tysk" inspirerad lack
MCD UltimateCarbon K600 TWIN

User avatar
connysvensson
Posts: 249
Joined: 18 Apr 2015, 10:21
Location: Alingsås

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by connysvensson » 12 Aug 2017, 23:04

Har varit dålig på att uppdatera min projekttråd. Efter en seger i första tävlingen i Sandhem kändes allt bra. Hade bra flyt på potstisfestivalen i Alingsås med Slottsbron blev en motgång för inte mycket stämde. Fick inte något bra flyt och bilen både gick sönder både här och där. Men har ju varit helt skonad från det tidigare så det var väl bara en tidsfråga.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s

User avatar
connysvensson
Posts: 249
Joined: 18 Apr 2015, 10:21
Location: Alingsås

TPR - Team Pixits Racing

Post by connysvensson » 12 Aug 2017, 23:13

Plockade isär min bil rejält efter Slottsbron. Mycket som var fel och även sönder och inte minst skitigt. En välbehövlig genomgång som innebar en del uppdateringar och förbättringar:
- Ny on/off knapp
- Fyllt på med olja i mitten och framdiff
- Nytt luftfilter och fäste, hittade en som 3D printat fäste
- Ny pipa från VRC (bra drag över hela registret, fick nåla om ordentligt)
- Nytt servo (Hitec D845) med nytillverkade fästen. Mitt Spektrum 9020 gick sönder efter att det glappat mycket.
- Höjt bakre karossfäste med aluminium platta för mer plats för pipan.
- Nytt vingfäste, gick sönder i Slottsbron
- Nytillverkade driv/bärarmsskydd där bak
- Ny pinne till främre diff axel. Blir ganska sliten med en ganska kraftig vinkel.
- Ny servoarm i aluminium gör gas/broms servot

Sedan hade jag hoppats på dubbelservoarm med medföljande servoräddare men fick inte delarna i tid (kan komma nästa vecka).

Efter att testkört lite idag så är jag grymt taggad för Sviestad! ImageImage

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by Dave » 13 Aug 2017, 10:59

Tjusigt!
Mäter du temperaturen nåt i den?
Kunde vara en bra idé att tillverka någon form av sköld som förhindrar att all varm luft från cylindern blåser rakt i luftfiltret?

User avatar
connysvensson
Posts: 249
Joined: 18 Apr 2015, 10:21
Location: Alingsås

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by connysvensson » 13 Aug 2017, 22:42

Dave wrote:Tjusigt!
Mäter du temperaturen nåt i den?
Kunde vara en bra idé att tillverka någon form av sköld som förhindrar att all varm luft från cylindern blåser rakt i luftfiltret?
Det är nog ingen dum idé. Just nu mäter jag inget. Har dock både rpm och temperatur sensorer samt telemetri mottagare. Dock inte installerat det...
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s

User avatar
connysvensson
Posts: 249
Joined: 18 Apr 2015, 10:21
Location: Alingsås

Re: TPR - Team Pixits Racing

Post by connysvensson » 30 Dec 2018, 21:56

Team Pixits Racing lanserar sin hemsida!

Innan jag går in på planerna med denna så vill jag gärna beskriva anledningarna till varför jag har valt att skapa den. Jag har alltid tyckte det varit intressant med att skapa innehåll, antingen genom bilder, filmer eller skriven text. Jag är ju också utvecklare i grunden och gillar att pilla lite med hemsidor, det var faktiskt vad Pixits började med på mitten av nittiotalet när jag läste på Chalmers, företaget är faktiskt 23 år nästa år. Jag har även alltid gillat design och grafik. Pixits är en sammanslagning av Pixels and Bits, när jag startade företaget hette det Pixlar och Bitar på svenska. Det representerade grafisk design och programmering, det som företaget konstlade inom.
Med den bakgrunden så har jag känt att både sidor på Facebook (som är bra för vardagliga korta diskussioner som snabbt dör ut) och forum som tex RCBash (som är grymt för diskussioner och innehåll under längre tid med struktur) inte fyller det behov som jag har. Att styra min egna design och struktur och skapa olika typer av innehåll.
Det finns också en annan anledning, jag vill kunna kommunicera internationellt. De sidor och forum vi har idag är ju helt på svenska. Jag har en massa vänner på Facebook inom Large Scale communityn speciellt efter EM som inte är svenskar. Jag vill kunna nå ut till dem med innehåll och diskussioner.
Den tredje anledningen är också varför jag inte kunnat gå ut med detta förrän nu, för allt har inte varit riktigt klart. Jag har under hösten varit i kontakt med ett antal företag som jag tycker gör intressanta produkter på ett eller annat sätt som kan stärka upp min bil för 2019 och framåt. Jag har ingått i sponsoravtal med fyra olika företag. Jag vill kunna skriva om dessa produkter och även göra lite unikt innehåll för dem. Inte för att det står i avtalet eller de bett mig men för att jag tycker det är kul. Som en del i detta så har jag köpte en större lightbox (hade en mindre tidigare) för att kunna ta snygga produktbilder. Jag har även en platta som roterar vilket gör att jag kan göra 360 graders bilder och videos.
Så det var en ganska lång förklaring till bakgrunden, vad är då planen framåt? Sajten kommer vara mestadels på engelska men med visst svenskt innehåll. Som jag nämnt så kommer jag skriva recensioner, tips och tricks, byggprojekt (det ena börjar strax..), gör olika “reportage” från våra tävlingar, länka till olika bra LS sidor eller YouTube videos. Allt detta i en kategori struktur men även med taggar som kan verka över flera kategorier så man ska kunna hitta innehåll enkelt.

Detta är alltså inte för att på något sätt ta bort trafik, betydelse eller innehåll från de kanaler som vi redan har idag. Faktiskt är att det kommer bli mer producerat innehåll som jag kommer dela i dessa kanaler. På tal om kanaler så har jag även skapat en separat TPR sida på Facebook för att kunna nå ut till fler där jag känner att man kanske inte vill bli vän med all app Facebook som man inte riktigt känner, jag har även skapat en separat YouTube kanal för alla videos. Så ni får gärna följa och prenumerera på dessa två kanaler om ni vill.
Jag hoppas att detta initiativ är något som kommer uppskattas och inte uppröra, men jag kan inte se hur det skulle kunna göra det. Men framför allt gör jag det för att få förverkliga något som jag gått och tänkte på ett tag. Jag har även ett mycket större projekt i åtanke men jag vet inte om jag någonsin kommer ha tid att sjösätta det. Det kommer kräva en stor insats från mig tidsmässigt men hade varit spännande och kul. Vi får se…

Jag har under några veckors tid fyllt på med gammalt material som jag hade sedan tidigare för att det ska finnas något på sajten. Strukturen och designen är klar. Jag har även producerat lite nytt material. Men det är framför allt framöver och mitt bygge av 2019 års bil som jag kommer börja skapa videos, artiklar och 360 graders bilder. Och när säsongen börjar kommer jag lägga upp videos, race reportage samt även banrecensioner. Sedan få man väl se hur mycket tid och energi man har, som alltid kommer det väl finnas perioder där man kommer ligga lite lågt.

Så gå gärna in och ta en titt på https://pixits.racing. Kom gärna med synpunkter och kommentarer, vad skulle ni vilja se att jag skriver om?

Jag skulle gärna lyfta fram specifikt min video summering av EM äventyret från i somras på https://pixits.racing/reports/2018/euro ... ary-video/ jag har även kompilerat ihop alla mina inlägg jag skrev på Facebook under den veckan på https://pixits.racing/reports/2018/euros-summary/.

Här är även ett bra exempel på den typen av produktrecensioner som jag tänker producera, vissa kanske blir kortare. Ni kan även se hur 360 bilderna blir längst ner på sidan, https://pixits.racing/products/suspensi ... sion-arms/

Så välkommen att titta in på Team Pixits Racing nya sida och kom gärna med synpunkter!
Team Pixits Racing, Losi 5ive-B, Zenoah 290, VRC pipa, Sanwa MT-4s

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests