Atlas FG EVO
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
Atlas FG EVO
Nu börjar suget efter lite körning in finna sig igen efter ett par tävlingar 2014 som vart lite som det blev...
Men nu har man kanske lärt sig lite mer om vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt
Plockade ner bilen under julledigheten och har nu fått det mesta på plats igen.
Blev redan en ny pipa från Erling i panik för att få testa nya banan i E-Tuna 2014 då den andra hade fått många sprickor...
Blev också så att jag satte upp lite saker i fräsen och sänkte motor diff 3mm som FG har dyra detaljer till. Borde gå att ta ett par mm till eller mer fast då måste man fräsa i chassiet också...vet inte hur mycket man får ändra på en bil???
Bilen funka fin fint efter det!
PÅ sista vändan i E-Tuna gick kopplingen åt h-vete så det fick bli en ny till 2015. Hoppas den har bättre kvalite än GPM alu?
Men nu har man kanske lärt sig lite mer om vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt
Plockade ner bilen under julledigheten och har nu fått det mesta på plats igen.
Blev redan en ny pipa från Erling i panik för att få testa nya banan i E-Tuna 2014 då den andra hade fått många sprickor...
Blev också så att jag satte upp lite saker i fräsen och sänkte motor diff 3mm som FG har dyra detaljer till. Borde gå att ta ett par mm till eller mer fast då måste man fräsa i chassiet också...vet inte hur mycket man får ändra på en bil???
Bilen funka fin fint efter det!
PÅ sista vändan i E-Tuna gick kopplingen åt h-vete så det fick bli en ny till 2015. Hoppas den har bättre kvalite än GPM alu?
MK-Eskil
RS5 T14
RS5 T14
Re: Atlas FG EVO
Den där kopplingen har jag också sneglat på.Du får gärna tala om vad du tycker om den när du har börjat att använda den.
HPI BAJA 5B SS.Nu Kraken class1 True Scale Kit, Styr med Sanwa MT-4S
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
Re: Atlas FG EVO
Klart det blir en rapport Lusse!
Fixat lite under dagen och fått till en Alfa kaross...
Fortsätter med vit bil då gamla BMW karossen är vit.
Fixat lite under dagen och fått till en Alfa kaross...
Fortsätter med vit bil då gamla BMW karossen är vit.
- Attachments
MK-Eskil
RS5 T14
RS5 T14
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
Re: Atlas FG EVO
DOT 5 bromsvätska, disksvamp och en jävla massa tålamod.
My motor is stalled but my wheels are still spinning
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Atlas FG EVO
Tror faktiskt jag körde DOT4 på subaru-karossen och det funkade också. Ett råd är dock att köpa ny kaross..speciellt om du inte har väldigt bra tålamod.
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
Re: Atlas FG EVO
Låter som det får vara som det är...
Efter ett par (offroad) tävlingar så bryr man sig nog inte
Efter ett par (offroad) tävlingar så bryr man sig nog inte
MK-Eskil
RS5 T14
RS5 T14
Re: Atlas FG EVO
Skitfin bil, diggar karossen som fan! Tror jag har en själv?
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Atlas FG EVO
Testa med lite rödsprit... det tar bort fascolor hur lätt som helst i alla fall
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
- Rallyfinnen
- Posts: 4003
- Joined: 01 Nov 2009, 22:45
- Location: Sollebrunn
Re: Atlas FG EVO
Tamiya-färgen sitter rätt bra har jag för mig... En variant är ju att dra på något stort klistermärke i bak som maskerar det hela lite
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
-
- Posts: 169
- Joined: 14 Aug 2012, 10:18
- Phone Number: 0723282300
- Location: Köping
Re: Atlas FG EVO
Jaha då har Fg:n fått rullat igång då
Kopplingen var jag tvungen att ställa på hårdaste späningen då den går in väldigt tidigt! Såg att det finns 1.4mm fjädrar att tillgå men vilket varv spann de skulle ge stod det inte nått om
Annars så funka den fint!
Bilen gick bra med den sänkta motorn å diffen och så viktade jag upp den under tanken med rostfri plåt.
E-tuna banan vart preppad ett par dagar före min premiär då det var nått företagsevent så väldigt bra fäste var det trotts
vädret och H10 v2 bak och H05 v2 fram.
Blev 2 tankar innan hemfärd
Kopplingen var jag tvungen att ställa på hårdaste späningen då den går in väldigt tidigt! Såg att det finns 1.4mm fjädrar att tillgå men vilket varv spann de skulle ge stod det inte nått om
Annars så funka den fint!
Bilen gick bra med den sänkta motorn å diffen och så viktade jag upp den under tanken med rostfri plåt.
E-tuna banan vart preppad ett par dagar före min premiär då det var nått företagsevent så väldigt bra fäste var det trotts
vädret och H10 v2 bak och H05 v2 fram.
Blev 2 tankar innan hemfärd
MK-Eskil
RS5 T14
RS5 T14
-
- Posts: 2067
- Joined: 01 May 2010, 11:29
- Phone Number: 0768033556
- Location: Söder om Sthlm på vischan
Re: Atlas FG EVO
Då ligger du före mig Kommer du till nkpg?
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests