SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Re: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
http://www.davesmotors.com/fd126
Där har du annars ett alternativ till Über rc:s bakbumper, och köra RPM fram. Betydligt billigare iaf =)
Hur känns passformen på buren i ett sånt här tidigt skede?
Där har du annars ett alternativ till Über rc:s bakbumper, och köra RPM fram. Betydligt billigare iaf =)
Tack! Kanske är nåt att ha, hur pass utsatt är själv böjen på pipan? Tänkte att Uber rcs är mycket bredare än de andra...pepi wrote:http://www.davesmotors.com/fd126
Helt okej passform, lite off i fram men man kan trycka ner de, märkte dock att jag inte lyckades få i en av skruvarna så ska kolla på det när jag tar av den.
Stampede 4x4
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Rustler
Ibland saknar jag min HPI Baja även om den var dyrare i drift än min flickvän...
Re: Sv: SuperSvahnens SuperSnabba Sandrail
Finns ju även en bred variant med kofångare så att säga men då är det ju samma pengar som Über rc. Och aluminium är ju inte direkt flexibelt som Über rc:s grejer. Kan inte säga nåt om utblåset då du kommer köra bur, kanske finns nån annan med erfarenhet om det..
Bilder as requested!

Har mina bahjul en väldigt konstig vinkel eller är det ögonen som luras?

Snäll katt som väntar på mat fick vara med på bilden.
Har mina bahjul en väldigt konstig vinkel eller är det ögonen som luras?
Snäll katt som väntar på mat fick vara med på bilden.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
-
Andreas_jkpg
- Phone Number: 0707225455
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Ser fränt ut !
Vänster bak ser lite skumt ut ja.....

Vänster bak ser lite skumt ut ja.....
Riktigt frän bur! Hmm undrar om kärringen vill ha bur på sin bil? 
Tackar grabbar, längtar till löning så jag kan beställa grejer för att få den körklar. Funderar även på att fixa paneler till sidorna, taket o "motorhuven". Vad tror ni om det?
Dave, jo jag tycker det. Ser ut som båda hjulen har samma vinkel när de borde ha motsatt.
Kanske gjorde nåt fel när jag pillade ihop nya hubbarna...
Pepi, klart hon vill det.
Edit: Anledningen att bakhjulen såg ut så där är för att jag satt insatserna i hubbarna med sträcken fram på båda sidor, skiftade så att de sitter med sträcken bak på vänster och det är mycket bättre nu.
Förresten så la jag en order från DDM för 15 dagar sedan som inte kommit ännu, värdet var typ 298:- inkl frakt för att slippa tull så den kan inte ha fastnat där, det enda jag vet är att det lämnade USA den 5:e april sen har jag inte hört nåt mer. Kollinumret funakr inte på Postens hemsida så jag tolkar det som att det inte kommit till Sverige ännu?
Dave, jo jag tycker det. Ser ut som båda hjulen har samma vinkel när de borde ha motsatt.
Pepi, klart hon vill det.
Edit: Anledningen att bakhjulen såg ut så där är för att jag satt insatserna i hubbarna med sträcken fram på båda sidor, skiftade så att de sitter med sträcken bak på vänster och det är mycket bättre nu.
Förresten så la jag en order från DDM för 15 dagar sedan som inte kommit ännu, värdet var typ 298:- inkl frakt för att slippa tull så den kan inte ha fastnat där, det enda jag vet är att det lämnade USA den 5:e april sen har jag inte hört nåt mer. Kollinumret funakr inte på Postens hemsida så jag tolkar det som att det inte kommit till Sverige ännu?
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
- Doorcracker
- Phone Number: 0707102103
Det där blev nice... hur verkar kvallan på buren? Passa den rakt av eller var du tvungen att bryta och bända på den?
Var är paketet nu enligt sökningen?
Kanon snygg o tuff bur
Klart att du ska klä den med lite fräcka paneler
då blir den ännu fetare! (Tycker jag)
Klart att du ska klä den med lite fräcka paneler
+1Pyspunka wrote:Kanon snygg o tuff bur![]()
Klart att du ska klä den med lite fräcka panelerdå blir den ännu fetare! (Tycker jag)
Har ni något tips om material till paneler, vet att biltema har 2mm plexi men alu kanske är bättre då jag behöver böja det lite. Speciellt över huven.
Antingen kommer jag ha svarta paneler eller så blir det något stickerbomb-tema.

Pepi, det senaste jag hört står på USPS's hemsida
"Processed through USPS Sort Facility
April 05, 2013, 11:10 am
LOS ANGELES, CA 90009
International Letter"
Får dra ett mail till DDM o höra då det säger 3-8 dagar frakt och det skickades den 4:e april så det har gått 15 dagar nu... Värdet var 295:- inkl frakt. Finns inte på posten ännu.
Antingen kommer jag ha svarta paneler eller så blir det något stickerbomb-tema.

Pepi, det senaste jag hört står på USPS's hemsida
"Processed through USPS Sort Facility
April 05, 2013, 11:10 am
LOS ANGELES, CA 90009
International Letter"
Får dra ett mail till DDM o höra då det säger 3-8 dagar frakt och det skickades den 4:e april så det har gått 15 dagar nu... Värdet var 295:- inkl frakt. Finns inte på posten ännu.
Stampede 4x4
Rustler
Rustler
Biltemas 2mm plexi funkar bra! har gjort rutorna till Baja buggyn i det o körde hela förra sommaren med det och dom håller för mycket stryk
går även fint att böja o bocka om man använder värmepistol/ en annan fördel är juh att man kan lacka på insidan, då e juh bilen fin en längre tid 
Fått nå svar om var ditt paket är?