waqr wrote:Va f*n har diffhuset sprukit för dig också

Börjar du inte tröttna snart? Riktigt surt! Jaja.....du är ju inte rädd att testa nya saker så ska det hända nån här på forumet så är det väl dig (jag menar du löser ju det mesta)
Har du beställt Rovans diffhus nu alltså? Ja, deras delar verkar ju hålla lite högre kvalitet så det är bara att hoppas på att det även gäller aluminiumdelarna också.
Förresten, förvånade mig att du inte portade nåt nämnvärt när du ändå hade isär cylindern

Antar att du menar KM diffhus? För det är KM diffhus jag beställt från rcmodelz! Det kunde ha funkat med lagningen, men eftersom nytt inte var så dyrt så tyckte jag inte det var värt att chansa! Rasar huste så kan det ju vara en hel hög med drev som blir förstörda också!
Jag måste erkänna att det kan delvis vara mitt fel att huset gick sönder, jag drog kanske skruvarna lite för hårt när jag satte ihop diffen (men är det rätt bearbetat och skaplig kvalitet på material så borde det inta ha varit några problem tycker jag).
Det krävdes all självdiciplin jag har och lite till för att låta bli portning!
En tanke angående dämpare som ni som kör baja SS kanske kan svara på:
Varför har man ingen volymkompensering i dämparna med 6mm kolvstång?? Fanns inget på Rovan, så jag kollade HPI-manualen, och där har dom ingen volymkompensering på 6mm dämparna heller (ser likadana ut som mina)! Men på dom klena har dom 'skumgummi-brickor' som volymkompensering i botten.. Hur logiskt är det? En grövre kolvstång ger mera volymändring när den rör sig in och ut, men då har man tagit bort volymkompenseringen helt! Hur bra funkar det?!
Jag är skeptiskt till detta koncept.. Kanske därför dom säljer 'rezzies' och allt vad det heter till dom?
Jimmy wrote:Stackars dig,men som Waqr skriver så brukar ju du fixa det mesta

Allt går att fixa med nya delar!

Annar brukar jag krångla till det och göra egna lösningar, men nu orkar jag inte, då blir bilen aldrig klar känns det som..