Allt utvecklas i takt med erfarenhet o jakten på att minska varvtiderna blir allt mer frenetisk
När klassen kom för några år sedan var det ett alternativ till truckarna o instegs klass.
Nu är det en salig blandning med gammla Touring rävar o blåbär(som jag
Det är fortfarande en relativt billig klass o man "måste" inte köpa alla optiondelar, men det verkar som dom flesta byter det mesta som man får byta o det gör ju att kostnaderna kryper iväg. Option listan verkar bli längre för vart år o diskussionerna går heta ibland för att få med just "rätt" delar till kommande år.
Själv gillar jag att köpa det mesta som finns (o lite till)tex så har jag har monterat "Alloy riser plates y04478" på bakvagnen, som underlättar isärtagandet av bakvagnen oerhört mycket, men det måste jag plocka bort när jag tävlar, dom kostar ca 200 o gör bilen bättre till en mindre kostnad, men det finns inte med på listan så därför måste jag "försämra" bilen (hoppas det kommer med nästa år)
Men många drar sig för att börja tävla just pga att det blir dyrare med alla olika delar som man "måste" ha.
Ska man dra i handbromsen o strypa option valen, begränsa däcken, hårdare besiktningar eller ska man låta utvecklingen ha sin gång? Med risk för att klassen dör ut för att den bli för lik Touring, eller är det Touring klassen som råkar illa ut för att skillnaderna mellan just GT o Touring blir mindre. I Lidköpings tävlingen skiljde det bara ett par tiondelar mellan snabbaste Touring bilen o snabbaste GT bilen.
Hur ser ni på det här med däcken till nästa år? Ska det vara fritt? Begränsat?
Hur mycket dyrare kan det tänkas bli om det blir fritt att välja hårdheter på däcken?
Vad säger ni gammla tävlingsrävar o nya?
Åt vilket håll ska GT gå?