Felkodsläsare
- MrKnopfler
- Phone Number: 0705919847
Felkodsläsare
Nån som har koll på nån vettig felkodsläsare till VAG:bilar? 
"A car is just fast enough when you stand in front
of it in the morning and are afraid to unlock it."
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
- Rallyfinnen
Re: Felkodsläsare
VAGCOM kan du testa söka lite på. Beror väl på lite vad det är för årsmodell och vad du vill läsa felkoder från.
En nyare bil kan man få ut dom flesta felkoderna ut motor med en standard OBD-läsare.
En nyare bil kan man få ut dom flesta felkoderna ut motor med en standard OBD-läsare.
Använder en så här till min Audi + Dashcommand till Android
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 8247959422
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 8247959422
Hurrax Pyrad Trackstar
Losi mini 8ight
Atomik RC "Brian Deegan Metal Mulisha" MM 450 1/4th Scale
Mini z Moto racer Yamaha
http://storvretarc.blogspot.se/
Losi mini 8ight
Mini z Moto racer Yamaha
Här har du massor att välja på som är väldigt billiga:
https://www.24.se/biltillbehor/bildiagn ... 227-1.aspx
Denna är dock den ända jag testat, och den funkar PERFEKT. Har jämfört med en riktigt diagnos i 50.000:- klassen, och dom hittar samma felkoder varje gång!
https://www.24.se/felkodslasare-can-obd ... c-227.aspx
https://www.24.se/biltillbehor/bildiagn ... 227-1.aspx
Denna är dock den ända jag testat, och den funkar PERFEKT. Har jämfört med en riktigt diagnos i 50.000:- klassen, och dom hittar samma felkoder varje gång!
https://www.24.se/felkodslasare-can-obd ... c-227.aspx
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
- MrKnopfler
Just nu vill jag veta varför airbaglampan lyser.Rallyfinnen wrote:VAGCOM kan du testa söka lite på. Beror väl på lite vad det är för årsmodell och vad du vill läsa felkoder från.
Å sedan kan den ju vara bra att ha när man gör service själv
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
Re: Sv: Felkodsläsare
Då får du skaffa vagcom då dom billigare inte klarar av att släcka servicelampa och airbagMrKnopfler wrote:Just nu vill jag veta varför airbaglampan lyser.Rallyfinnen wrote:VAGCOM kan du testa söka lite på. Beror väl på lite vad det är för årsmodell och vad du vill läsa felkoder från.
Å sedan kan den ju vara bra att ha när man gör service själv
Hurrax Pyrad Trackstar
Losi mini 8ight
Mini z Moto racer Yamaha
Losi mini 8ight
Mini z Moto racer Yamaha
Vad kör du för service intervaller? 1.500 mil?
Vad kör du för bil?
/Med vänlig hälsning, Alex
Vad kör du för bil?
Fordon är till för att tuktas...HÅRT.
Sorry, drbase, men vill rätta dig där. Läsa felkoder och släcka servicelampan är det ENDA du kan göra med dom billiga.
Den jag länkade till, som sagt, läser ut rätt felkoder, och talar om exakt vad det är för fel. Och den släcker service lampan (och även felkodslampan när du fixat felet)
Jag snackar inte som privat person nu, utan är utbildad mekaniker och jobbat i en bilverkstad. Vi hade en riktigt diagnos (som sagt den kostade över 50.000) men vi köpte även in en sån här billigt, från just 24.se, för att se vad dom klarar av. Och som sagt, den presterar lika bra som den dyra maskinen, förutom att den inte har några extra funktioner alls...
Den jag länkade till, som sagt, läser ut rätt felkoder, och talar om exakt vad det är för fel. Och den släcker service lampan (och även felkodslampan när du fixat felet)
Jag snackar inte som privat person nu, utan är utbildad mekaniker och jobbat i en bilverkstad. Vi hade en riktigt diagnos (som sagt den kostade över 50.000) men vi köpte även in en sån här billigt, från just 24.se, för att se vad dom klarar av. Och som sagt, den presterar lika bra som den dyra maskinen, förutom att den inte har några extra funktioner alls...
HSP Bajer 4x4
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
HPI Baja 5B
FG Porsche
Har Nytt Nummer...
- MrKnopfler
En Sharan 1,8T -05Tyzk-Alex wrote:Vad kör du för service intervaller? 1.500 mil?
Vad kör du för bil?
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
MrKnopfler wrote:En Sharan 1,8T -05Tyzk-Alex wrote:Vad kör du för service intervaller? 1.500 mil?
Vad kör du för bil?
Ouf..
Om du kör longlife olja i den med 3.000 mil intervall på. Byt till 1.500 mil snarast.. Då dom koxar igen sugsilen på longlife å motorn kan rasa då den tappar oljetrycket.
Ang felkodsläsaren ska jag inte yttra mig för jag använder bara datorerna på jobbet.
Men om du kör på 1.500 mils intervall har jag för mig att du kan nolla genom instrumenthuset.
- MrKnopfler
Jodå, den går att nolla på intrumentbrädan 
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
- MrKnopfler
Tycker du kan ta med dig dom datorerna hit å fixa feletTyzk-Alex wrote:MrKnopfler wrote:En Sharan 1,8T -05Tyzk-Alex wrote:Vad kör du för service intervaller? 1.500 mil?
Vad kör du för bil?
Ouf..jobbar med enbart VW, Skoda och Audi så jag vet vad jag pratar om:p
Om du kör longlife olja i den med 3.000 mil intervall på. Byt till 1.500 mil snarast.. Då dom koxar igen sugsilen på longlife å motorn kan rasa då den tappar oljetrycket.
Ang felkodsläsaren ska jag inte yttra mig för jag använder bara datorerna på jobbet.
Men om du kör på 1.500 mils intervall har jag för mig att du kan nolla genom instrumenthuset.
-Walter Röhrl
-Walter Röhrl
Amen...Tyzk-Alex wrote:MrKnopfler wrote:En Sharan 1,8T -05Tyzk-Alex wrote:Vad kör du för service intervaller? 1.500 mil?
Vad kör du för bil?
Ouf..jobbar med enbart VW, Skoda och Audi så jag vet vad jag pratar om:p
Kör Passat -00 1,8 T med APU motorn & körde med 3000mil i service intervall som rekomenderat & den koksade igen totalt...
& vag kände givetvis inget ansvar i det hela...
Mycket jobb att plocka oljetråg på den bilen kan jag meddela...& pickuppen e DYYYR till APU motorn....
Men det gick att fixa med en massa klurigheter...
Fick spola motorn med Engineflush , först 2 ggr & efter det fick jag spola silen med crc´s quickcleen med special högtrycks munstycke monterat på en 8 mm slang från tuben.. gick att komma åt via hålet i oljetråget där sensorn normalt sitter..
Efter det spolade jag motorn ytterligare en ggn med engineflush för att sedan fylla på med rekomenderad olja & ett nytt orginal filter ..
Spolningarna gjordes med billig helsyntetsolja från Biltema med nytt biltema oljefilter var gång..
Har gått som en klocka i över ett år nu & kommer köra service med en intervall på 1500 eller ett år , vilket som kommer först..
Använder mig av Biltemas Felkodsläsare av "pro" modellen funkar kalas till det jag provat..den kostar 999:-
Kommer förmodligen att köpa vagcom eller VCDS som den heter numera för att komma åt det mesta i min passat
MCD UltimateCarbon K600 TWIN
/Med vänlig hälsning, Alex[/quote]
Amen...
Kör Passat -00 1,8 T med APU motorn & körde med 3000mil i service intervall som rekomenderat & den koksade igen totalt...
Mycket jobb att plocka oljetråg på den bilen kan jag meddela...& pickuppen e DYYYR till APU motorn....
Fick spola motorn med Engineflush , först 2 ggr & efter det fick jag spola silen med crc´s quickcleen med special högtrycks munstycke monterat på en 8 mm slang från tuben.. gick att komma åt via hålet i oljetråget där sensorn normalt sitter..
Efter det spolade jag motorn ytterligare en ggn med engineflush för att sedan fylla på med rekomenderad olja & ett nytt orginal filter ..
Spolningarna gjordes med billig helsyntetsolja från Biltema med nytt biltema oljefilter var gång..
Har gått som en klocka i över ett år nu & kommer köra service med en intervall på 1500 eller ett år , vilket som kommer först..
Använder mig av Biltemas Felkodsläsare av "pro" modellen funkar kalas till det jag provat..den kostar 999:-
Kommer förmodligen att köpa vagcom eller VCDS som den heter numera för att komma åt det mesta i min passat
[/quote]
Näe det är förjävligt rent ut sagt. Diesel bilarna har inte detta problem dock!
Hehe ja det underlättar om man har tillgång till lyft och har gjort det nån gång eller har tillgång till litteratur:P
Har då aldrig hört nån som gjort på det viset men det lät ju som en "bra" lösning. Om man inte orkar släppa framvagnsbalken å lite diverse saker
Slut tjötat om problem å å åter till felkodsläsare:)
/Med vänlig hälsning, Alex[/quote]
Amen...
Näe det är förjävligt rent ut sagt. Diesel bilarna har inte detta problem dock!
Hehe ja det underlättar om man har tillgång till lyft och har gjort det nån gång eller har tillgång till litteratur:P
Har då aldrig hört nån som gjort på det viset men det lät ju som en "bra" lösning. Om man inte orkar släppa framvagnsbalken å lite diverse saker
Slut tjötat om problem å å åter till felkodsläsare:)
Min gamla Audi 1.8T fyllde jag motorn med Diesel och lät den stå så i nästan en vecka. Gjorde gott det! Dieseln va precis kolsvart när jag tömde den. Efter det fyllde jag motorn med motorolja och tömde. Nytt filter och ny olja sen gick den fint.
Mitt problem var att när man kört ca 3-4 mil och kom in i nåt samhälle så började oljelampan blinka. Hade ner tråget och hittade halva oljestickan i pickupen. Den hade gått sönder vid nåt tillfälle
. Böt pickup och oljepump samt oljetryckssensor. Men problemet fortsatte. Efter min behandling med diesel så va problemet borta.
Mitt problem var att när man kört ca 3-4 mil och kom in i nåt samhälle så började oljelampan blinka. Hade ner tråget och hittade halva oljestickan i pickupen. Den hade gått sönder vid nåt tillfälle