5T Silverpilen
Re: 5T Silverpilen
200:- st! Inte en spänn mindre! Lådan blir billig..
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
OUCH !Robban wrote:200:- st! Inte en spänn mindre! Lådan blir billig..
Snåljävel !
Lägg dem i "Dumfan´s" låda så kollar vi på det i Sandhem !
Ta med plånboken 
- Dave
- Site Admin
Re: Sv: 5T Silverpilen
Så var de nya länkarmarna monterade på bilen.....hade ju inte räknat med att behöva byta HELA framvagnen....men nu är det gjort !
Bilen blev 395g lättare utan allt aluminium på också
Nu borde den snudda vid 15-kg markeringen....
Bilen blev 395g lättare utan allt aluminium på också
Nu borde den snudda vid 15-kg markeringen....
Last edited by Dave on 25 Aug 2012, 23:45, edited 1 time in total.
Snyggt! Hoppas den går att svänga med nu då så jag får lite motstånd till nästa helg! Robban kan vi ju räkna bort, han är ju bara bra på att fiska kräftor..!
Du kommer bli nöjd med dom där! Vi har inte sett att jag dyker upp än Malte! 
Nej, det var ju det jag menade, det är ju kräftfiskesäsong!Robban wrote:Du kommer bli nöjd med dom där! Vi har inte sett att jag dyker upp än Malte!
- Dave
- Site Admin
Blev precis beordrad att jobba både onsdag och torsdag kväll efter vanlig tid.....och helt plötsligt blev timmarna som blev kvar för att få ihop denna till träffen extremt få....

Ge f-n i å surfa då.... Ut å mecka, damn itDave wrote:Blev precis beordrad att jobba både onsdag och torsdag kväll efter vanlig tid.....och helt plötsligt blev timmarna som blev kvar för att få ihop denna till träffen extremt få....
Billös expertkommentator..
- Dave
- Site Admin
Ska komma hem först ffs !Bjuggen wrote:Ge f-n i å surfa då.... Ut å mecka, damn itDave wrote:Blev precis beordrad att jobba både onsdag och torsdag kväll efter vanlig tid.....och helt plötsligt blev timmarna som blev kvar för att få ihop denna till träffen extremt få....
Haha, Sveriges mest välanvända baja tror jag bestämt!
- Dave
- Site Admin
Malte wrote:Haha, Sveriges mest välanvända baja tror jag bestämt!
Ja den har gått några mil denna.....hade varit kul med en kilometerräknare på ena framhjulet eller nåt.....
Har också rivit isär en rezzare som läckte olja som ett såll !
Packningarna mellan kopplingarna och stötdämparhatten eller behållaren är en form av hålstansad overhead-film....
Har bytt ett par innan, som jag själv råkade pilla på i samband med monteringen, men nu fick det bli en riktig packning här också !
Nu ska jag "bara" fixa resten av skrotet......ALLT jag tar i är antingen trasigt eller utslitet på pärlan nu.....men det blir bättre och bättre !
Ska väl erkännas att den inte fått speciellt mycket uppmärksamhet på senaste tiden.....
Fick en skum idé om att bygga den till en 5B igen, mest för att se hur den skulle bete sig med ännu mindre vikt......
Den har ju bantat en del på senaste mekvändorna, men det finns ju mer att hämta
Lite orolig att den blir för lätt i fram nu, men det får man väl se till helgen !
- Dave
- Site Admin
Blev en liten sväng i verkstaden ikväll också....
Fixade en ny packning till den läckande rezzaren, bytte damasker, renoverade bromsarna och fixade ÄNTLIGEN till skruvmodden på drevkåpan också !
Blir väldigt mycket enklare att byta spur med detta istället för pinnar och clips !
Fixade en ny packning till den läckande rezzaren, bytte damasker, renoverade bromsarna och fixade ÄNTLIGEN till skruvmodden på drevkåpan också !
Blir väldigt mycket enklare att byta spur med detta istället för pinnar och clips !