Plocka upp ny hobby?

Diskussion kring de övriga märkena
User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Plocka upp ny hobby?

Post by Dave » 15 Jul 2012, 23:24

Michael Claesson wrote:Får tacka för det varma mottagandet :-)

Dave: Nahe! Var jobbar du om man får fråga? Det är ju perfa, då har jag en sann entusiast att fråga om något skulle krisa, haha. Och ja, vad det lider vore det såklart kanonkul att träffa andra och köra ihop!

Lusse & S 500 R: Tack! Det är värt de extra slantarna alltså? Jag står och väger lite. Lite drygt 8500kr är redan ganska mycket som insteg i en ny hobby men jag är kräsen och en kvalitétsnörd så jag är van vid att behöva slanta ut... :oops:

Jag jobbar som servicetekniker inom industriautomation/installatör och flänger omkring i närområdet mest hela dagarna.....
Just nu har jag väl inget som liknar nån bil att visa upp, eftersom jag fick skyffla in resterna av de 3 i verkstaden efter dagens batalj, men tar gärna med en 5B och en 5T så du kan få kolla närmare på dem när det kan passa !

Jag rekommenderar dig att faktiskt köpa en begagnad 5B eller 5T.
Går att få tag på till halva pengen mot en ny bil, och man lär sig skruva allteftersom.
Ett nytt SS-kit är superkul och bra, och man blir tvungen att lära sig bilen från grunden, men detta kommer automatiskt med tiden man kör sönder också.

Här på RcBash finns svar på de allra flesta frågor du kan tänka dig, och den samlade kunskapen är "ganska hyffsad" !
Och inga frågor är dumma frågor !

Så, känn dig välkommen, kolla igenom lite projettrådar och kolla igenom lite foton och filmer, så ska vi göra vårt värsta för att "knuffa dig över kanten" och helt enkelt få dig att förstå att livet blir både lättare och roligare med en Baja.....eller 7......

:lol2:

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Plocka upp ny hobby?

Post by huSSe » 15 Jul 2012, 23:30

jag har eventuellt en skit fin baja 5b som är ombyggd till en 5t.
till salu.
utan motor men med en massa options grejer på inklusive ny teamchase bur och kaross.
bara kasta i en bra vass motor som robban har till salu så har du en grym bil. :thumbsup:
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

User avatar
huSSe
Hedersmedlem
Posts: 13568
Joined: 30 Oct 2009, 19:20
Phone Number: 0706663366
Location: nollsexnoll

Re: Plocka upp ny hobby?

Post by huSSe » 15 Jul 2012, 23:33

men då springer det iväg insåg jag i pengar.
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!

adrenaline
Posts: 650
Joined: 27 Jul 2011, 17:44
Location: Norrtälje

Re: Plocka upp ny hobby?

Post by adrenaline » 16 Jul 2012, 22:47

losi 5t och hpi 5t är båda grymma bilar!
vilken du än väljer så kommer du bli sjukt nöjd
men bäst för dig vore att få kanske testa och klämma på båda. skiljer också en del på 2wd och 4wd i körsätt
och på meck sidan så är ju losi helt sjukt underbar :worship:

och välkommen :drive:

User avatar
Michael Claesson
Webbansvarig
Posts: 196
Joined: 15 Jul 2012, 03:15
Location: Ulricehamn
Contact:

Re: Plocka upp ny hobby?

Post by Michael Claesson » 17 Jul 2012, 19:34

Hej igen allihopa!

Blev tyst ett litet tag, ber om ursäkt för det. Jag bollade lite med Jimmy från LSR bakom kulisserna och till slut blev det en Baja 5SC SS-kit med diverse tillbehör. Får se om den dyker upp här i veckan men ska bli väldigt spännande att komma igång.

Bäst kanske hade varit att ta sig till en träff som ni säger men jag hade helt enkelt inte tålamodet, haha. Av vad jag sett här på forumet och på YouTube osv så tycker jag det verkar vara en kanonbil så får hoppas jag blir lika nöjd när jag får hem grejjerna. Och ja, det är monterat då ;-)

Återkommer vad det lider! Kanske slänger upp en projekttråd från bygget också.


Mvh,
Micke
Mvh,
Micke
---------------------------------------------
Losi 5T
HPI Baja 5sc SS

Jimmy
Posts: 3058
Joined: 30 Oct 2009, 21:59
Location: Karlskoga

Re: Plocka upp ny hobby?

Post by Jimmy » 17 Jul 2012, 20:20

Michael Claesson wrote:Hej igen allihopa!

Blev tyst ett litet tag, ber om ursäkt för det. Jag bollade lite med Jimmy från LSR bakom kulisserna och till slut blev det en Baja 5SC SS-kit med diverse tillbehör. Får se om den dyker upp här i veckan men ska bli väldigt spännande att komma igång.

Bäst kanske hade varit att ta sig till en träff som ni säger men jag hade helt enkelt inte tålamodet, haha. Av vad jag sett här på forumet och på YouTube osv så tycker jag det verkar vara en kanonbil så får hoppas jag blir lika nöjd när jag får hem grejjerna. Och ja, det är monterat då ;-)

Återkommer vad det lider! Kanske slänger upp en projekttråd från bygget också.


Mvh,
Micke
Du kommer garanterat att bli kanon nöjd :thumbsup:
http://www.largescaleracing.se
info@largescaleracing.se
070-7910586
Nu kan jag även erbjuda mina kunder körning på våran offroad bana.

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Plocka upp ny hobby?

Post by S 500 R » 17 Jul 2012, 21:01

Bra val helt klart! :thumbsup:
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests