Ska bli spännande att se vad du har tänkt för lösning med trotteln.Rallyfinnen wrote:Jag beställde en från DDM för att testa. Brukar ju inte bli någon tull om det är små summor..
PopOff trycket är på Standard förgasarna runt 30-32psi.
På en moddad WYK33 är det sänkt till 13-15psi.
- Man måste klippa av ca 5-6-7 varv på nålventilfjädern för att få rätt (är lite "individberoende" ojämna fjädrar/nålventiler?).
OBS! Klipp fjädern från båda ändarna. Ta pulstrycket från vevhuset.
@ Bjuggen
Det sitter två nålar på dom.
en yttre nål. och en som sitter i trotteln/trumman.
Den är lite knepigt till, man måste ha en riktigt smal mejsel för att komma åt den.
Den yttre nålen är för högfarten och den som sitter i trotteln är lågfart.
Men båda nålarna sammverkar i slutändan. (bränslet kommer genom det vita plaströret, där lågfartsnålen går in).