JoJo´s GT
Re: JoJo´s GT
Skönt när allt är nytt... men det vara ju inte så länge. Hur ska du lacka bilen?
Jo jag behåller "mina" färger, vitt och orange, fast jag skall ha dom i pearl denna gången, har inte riktigt bestämt mönster än... men det finns många idéer som vanligt 
Var och mekade lite idag, tog av styrspindlarna och frambromsen eftersom jag skall ha på mina aluspindlar med tuningbroms
Passade på att byta till "rätt" olja i dämparna och rätt fjäder, fixade front bumperna med, blev ganska nöjd med den, nu ligger den slimmad mot karossen
Fixade även gummitätningar till tanken så den inte läcker i slanganslutningen längre
Passar på att önska er ett gott nytt år!!
Blev visst lite mekande idag med...
Nu är framvagnen helt färdig, med aluspindlar och tuningbroms, servona har också trillat på plats
Nu är framvagnen helt färdig, med aluspindlar och tuningbroms, servona har också trillat på plats
Vad är det för skillnad mellan tuningbromsarna och dom vanliga?
Tuningbromsarna har laser skurna skivor, standard är stansade. Bromsbeläggen skiljer med, tror dom är hårdare till tuningbromsen...S 500 R wrote:Vad är det för skillnad mellan tuningbromsarna och dom vanliga?
Glöm inte gummiskyddet runt ljud-dämparen.
Ska skaffa nytt på jobb imorgon.
Ska skaffa nytt på jobb imorgon.
Är det bättre bett i dom?jojomek wrote:Tuningbromsarna har laser skurna skivor, standard är stansade. Bromsbeläggen skiljer med, tror dom är hårdare till tuningbromsen...S 500 R wrote:Vad är det för skillnad mellan tuningbromsarna och dom vanliga?
- J.A racing
Vad jag har upplevt är att dom enklare stansade varianten tar sämre samt får fading lättare. Tuningskivorna är mer jämna och konsekventa.
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Då blev det lite gjort idag med...
motor och bakvagn nermonterat Aludiff nyfettad och monterad Renovering av "gamla" motorn, en ordentlig tvätt, ny kolv, ring, nya kopplingsbackar, fjäder
och till slut en 990 förgasare
motor och bakvagn nermonterat Aludiff nyfettad och monterad Renovering av "gamla" motorn, en ordentlig tvätt, ny kolv, ring, nya kopplingsbackar, fjäder
och till slut en 990 förgasare
Nu är den ju nästan klar.... bara lite småfix kvar nu
Duktigt sugen blir man på att köra när man ser era fina bilar.
Ja nu kan det bli vår och fint väder så vi kan börja köra igen!!!! för visst tusan är man körsugen nuS 500 R wrote:Duktigt sugen blir man på att köra när man ser era fina bilar.

Kan man lugnt säga. Min är i stort sett färdig får våren med. Ska bli skit kul!jojomek wrote:Ja nu kan det bli vår och fint väder så vi kan börja köra igen!!!! för visst tusan är man körsugen nuS 500 R wrote:Duktigt sugen blir man på att köra när man ser era fina bilar.