Waqr`s Baja SS
Re: Waqr`s Baja SS
Ser fint ut!
Fick du ordning på Tjockispappans inre drivkoppar till slut eller?
TackMalte wrote:Ser fint ut!
Jo, dom fick skicka en ny då den gamla förmodligen hade hålet för diffpinnen lite "offcenter". Men Phatdad har grym kundservice så det var aboslut inga som helt problem att få en ny
Letar Baja 5B
Gött att det löste sig!
Ett tips till dina Hostilehubbar är dessa så får du en glappfri upphängning bak!
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.7548/.f
Ett tips till dina Hostilehubbar är dessa så får du en glappfri upphängning bak!
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.7548/.f
Jo, har funderat på dom. Kännde ju på dina när du var här och körde och dom verkar hålla grym kvalite. Kan aboslut bli nästa inköp 
Letar Baja 5B
Orkar du inte vänta så finns dom även här
http://rcmaffian.se/oscommerce_st/catal ... ts_id=3901

Dock är dessa billigare.. Jag kör dom och dom funkar fint dom med
http://rcmaffian.se/oscommerce_st/catal ... ts_id=3901

Dock är dessa billigare.. Jag kör dom och dom funkar fint dom med
- sideburn80
Men jäklars va kul med lite prylar
Chassiet såg riktigt rejält ut
Ska bli kul å höra vad du tycker om skillnaden på svänghjulen..
Chassiet såg riktigt rejält ut
Ska bli kul å höra vad du tycker om skillnaden på svänghjulen..
Jo chassit är jag riktigt nöjd med än så länge. Blev riktigt bra med den extra förstärkningsplattan fram också. Svänghjulet har jag ingen jättetro på, köpte det mest för skoj skull. Man måste ju testa 
Letar Baja 5B
- sideburn80
Ja med den lär den bli riktigt bash-proof ju tycker manwaqr wrote:Jo chassit är jag riktigt nöjd med än så länge. Blev riktigt bra med den extra förstärkningsplattan fram också. Svänghjulet har jag ingen jättetro på, köpte det mest för skoj skull. Man måste ju testa
Har oxå haft lite små funderingar på svänghjulet, men jag har varit lite fundersam över kylningen då dom har svarvat bort så pass mycket på kylflänsarna..
Mmmm....fast vad gäller kylningen så ska det absolut inte vara något problem då svänghjulet i sig bidrar i en väldigt liten skala till motorns kylning. Har läst ganska mycket om lättade svänghjul på HBF och om man bara "nålar rätt" ska ett lättat svänghjul inte vara något problem alls (inte ens i ökentemperaturer).
Det jag är lite rädd för är att tappa för mycket av den roterande massan så att vridet blir lidande. På en onroad är det nog klockrent men på en "offroadare" kanske den extra roterande massan behövs för att hålla varvet uppe. Återommer om detta så fort jag testat
Köpte ju ett även till Street Bajan så på den ska det verkligen bli spännande att se skillnaden
Det jag är lite rädd för är att tappa för mycket av den roterande massan så att vridet blir lidande. På en onroad är det nog klockrent men på en "offroadare" kanske den extra roterande massan behövs för att hålla varvet uppe. Återommer om detta så fort jag testat
Köpte ju ett även till Street Bajan så på den ska det verkligen bli spännande att se skillnaden
Letar Baja 5B
Monterade Phatdad 5mm dogbonsen idag. Dom är riktigt feta och lär nog hålla för vad som helst känns det som. Blir en viss skillnad mot originalen 
Fick även på mina RCR bromsar idag som Jimmy levererade lika snabbt som vanligt. Tack Jimmy
Slängde även på min nya trimpipa inför inkörningen av motorn

Fick även på mina RCR bromsar idag som Jimmy levererade lika snabbt som vanligt. Tack Jimmy
Slängde även på min nya trimpipa inför inkörningen av motorn

Last edited by waqr on 29 Dec 2011, 18:04, edited 1 time in total.
Letar Baja 5B
Den trimburken är fet. Sitter en sådan på min Mavve med.
För helvete Danne! Du har satt avgaspackningen fel!

Men tändstiftet läcker ju så. Ska det inte vara en sån packning därRobban wrote:För helvete Danne! Du har satt avgaspackningen fel!![]()
Letar Baja 5B
Slänger upp lite bilder på min kaross för 2012 års säsong. Blev ingen jätteavancerad lackering men ni kommer iallfall se mig på banan i år
I övrigt är bilen klar och den nya motorn är inkörd så nu väntar jag bara på bättre väder så man kan ut och köra lite bana

I övrigt är bilen klar och den nya motorn är inkörd så nu väntar jag bara på bättre väder så man kan ut och köra lite bana

Letar Baja 5B