Stelunex Baja SS
Re: Stelunex Baja SS
Ser grym ut, hur stor skillnad gör grovmönstrade framdäck, styr den in bättre?
Handbyggd Dodge WC52 1:6
sideburn80 wrote:Är du nöjd? Funderade själv på att skaffa dom, men sen funderade jag om den inte skulle bli lite väl studsig. Men nu har jag chansen att höra ditt utlåtandeStelunex wrote:Japp, stämmer bra det.
Har inte kört med bilen efter denna montering. Men den känns mycket bättre nu än med orginalen. Blir ett par till 5T oxå..
TEN wrote:Ser grym ut, hur stor skillnad gör grovmönstrade framdäck, styr den in bättre?
Tack, Är riktigt nöjd. Den bör styra in bättre. Min förhoppning iallafall.
- sideburn80
Man inbillar sig att dom borde göra sig bra på 5t´n. Dom guld färgade fjädrarna ska vara lite hårdare en då va? Kommer inte ihåg vilket märke det va...Stelunex wrote: Har inte kört med bilen efter denna montering. Men den känns mycket bättre nu än med orginalen. Blir ett par till 5T oxå..
Ser grymt ut Stenelux
Är spänd på vad du kommer tycka om "Bow Tiesen" Lutar åt att jag köper exakt samma. Ser riktigt grymma ut på Desperado fälgarna.
Du körde Badlands innan va?
Letar Baja 5B
De gula fjärdarna är mjukare än orginal, satsa på ett par blåa till din 5T. Den är ju 3kg tyngre än SS. Borde bli klockrent med de blå..sideburn80 wrote:Man inbillar sig att dom borde göra sig bra på 5t´n. Dom guld färgade fjädrarna ska vara lite hårdare en då va? Kommer inte ihåg vilket märke det va...Stelunex wrote: Har inte kört med bilen efter denna montering. Men den känns mycket bättre nu än med orginalen. Blir ett par till 5T oxå..
Riktigt nöjd med bilen just nu. JApp körde ett par Badlands, funkade kanon.waqr wrote:Ser grymt ut SteneluxÄr spänd på vad du kommer tycka om "Bow Tiesen" Lutar åt att jag köper exakt samma. Ser riktigt grymma ut på Desperado fälgarna.
- sideburn80
Det var nog dom här jag tänkte på (guld till vänster), det står 20% hårdare än orginal.Stelunex wrote: De gula fjärdarna är mjukare än orginal, satsa på ett par blåa till din 5T. Den är ju 3kg tyngre än SS. Borde bli klockrent med de blå..
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88503 ... id.4534/.f
Glömde tydligen länken, haha...
Last edited by sideburn80 on 03 Jan 2010, 20:53, edited 2 times in total.
Ahha ok, ja dom borde vara bra. Tror att de är lika som de blå. ca i 1mm grövre tråd mot orginal har jag för mig jag läst..sideburn80 wrote:Det var nog dom här jag tänkte på (guld till vänster), det står 20% hårdare än orginal.Stelunex wrote: De gula fjärdarna är mjukare än orginal, satsa på ett par blåa till din 5T. Den är ju 3kg tyngre än SS. Borde bli klockrent med de blå..
- J.A racing
Ser bra ut det där, har haft lite uppehåll nu i jul med min SS. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
Men du hade en hel del kul att montera innan jul, Den motorn vill jag oxå ha....J.A racing wrote:Ser bra ut det där, har haft lite uppehåll nu i jul med min SS.
- J.A racing
Jo det hade jag ju, de blir lite smått bara Yamadude, killer switch kanke värre drivaxlar mm. 
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".
J.A racing wrote:Jo det hade jag ju, de blir lite smått bara Yamadude, killer switch kanke värre drivaxlar mm.
Låter gott. Håller på att montera Yamdude, känns så mycket bättre. .
Vad är det som är bättre med Yamadude reglage egentligen? Har ingen koll på det faktiskt
Ta gärna en bild sen när du är klar så man ser hur det är placerat gentemot original.
Letar Baja 5B