OBR 30,5 cylinder
OBR 30,5 cylinder
Här är bilder på nya OBR:n. Behöver den matchas något, ser väldigt fint ut tycker jag. Likvärdigt på båda sidor. I princip är övergången kant i kant och i liv. Kanske skiljer tiondelar, bör jag slippa till det? De sidor på cyllen som går ner i huset, ska man runda till dom något? Bör jag slipa typ "ögonbryn" ner i huset mot veven. har sett det någonstans.....
Baja 5T OBR 30,5 VRC BigBore
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
- Dave
- Site Admin
- Phone Number: 0706318394
Re: OBR 30,5 cylinder
Tror inte OBR gillar dessa bilder......
Men de ser helt ok ut!
Det är ok att lägga ut bilder på egna portningar....men detta är inte schysst.....

Men de ser helt ok ut!
Det är ok att lägga ut bilder på egna portningar....men detta är inte schysst.....
- huSSe
- Hedersmedlem
- Phone Number: 0706663366
håller med carbon!
bæst att du tar bort dom kanske!
inte kul før obr nær du lægger upp deras portning.
tog bort så inte vi får skit av OBR!!
bæst att du tar bort dom kanske!
inte kul før obr nær du lægger upp deras portning.
tog bort så inte vi får skit av OBR!!
Bash hard 0r die trying the more you eat, the hungrier you get.
nytt bygge på G :)
vi finns på Facebook oxå!
haters Hate, Bashers Bash!
att visa bildär och bereta gradena på filningar anndra har jort kan tagas som piratismen..
så att jöra det är inte så klokt..
men att beskriva i ord tyckär jag att är helt ok..(inom vissa grensär förstås)
Har inte set de här bilderna men normalt så brukar jag passa in vevhus mot sylindern..
ögon bryn i vevhuset??
vet inte riktigt vad du menar med det.
Har inte set de här bilderna men normalt så brukar jag passa in vevhus mot sylindern..
ögon bryn i vevhuset??
MAD 2 STROKE TUNER from FINLAND
Ojdå
Ingen aning att det var så känsligt....Förlåt mig
Men tar ni inte i lite nu... Ska man dra det så långt kan man ju inte fota något. Ta bort alla bilder på Bajorna så inte någon kines får för sig att göra kopior;)
Jag tar det för självklart att jag får fota min egendom och dessutom ha rättigheter till den bilden. Men du är ju moderator och bestämmer nivån på forumet. Det är OK med mig.
Edit: Det var inte min mening att visa på några hemligheter utan tråden skapades för att jag ville ha en bedömmning om passning behövs eller inte.
Ingen aning att det var så känsligt....Förlåt mig
Men tar ni inte i lite nu... Ska man dra det så långt kan man ju inte fota något. Ta bort alla bilder på Bajorna så inte någon kines får för sig att göra kopior;)
Jag tar det för självklart att jag får fota min egendom och dessutom ha rättigheter till den bilden. Men du är ju moderator och bestämmer nivån på forumet. Det är OK med mig.
Edit: Det var inte min mening att visa på några hemligheter utan tråden skapades för att jag ville ha en bedömmning om passning behövs eller inte.
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Detta menar jag:Miiku77 wrote:att visa bildär och bereta gradena på filningar anndra har jort kan tagas som piratismen..
ögon bryn i vevhuset??

Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
- Dave
- Site Admin
Du måste inse att hela affärshemligheten på "fin-motorer" ligger i hur cylinder och kolv ser ut invändigt.gcbossen wrote:Ojdå![]()
Ingen aning att det var så känsligt....Förlåt mig![]()
Men du har rätt i en sak. Det är moderatorerna som bestämmer nivån på forumet.
Håller med om att vi inte lägger upp bilder på företagsportning!
- huSSe
- Hedersmedlem
om du GC skulle hittat på en portning som revolutionar
2 taks værlden? så skulle inte du vilja dela det med dig
hur som helst???? det ær endel pengar med i bilden.
2 taks værlden? så skulle inte du vilja dela det med dig
hur som helst???? det ær endel pengar med i bilden.
Själva portningen går ju inte att patentera/skydda, vilket betyder att de är fritt fram. Tjänar pengar gör man i och med att 99,9 % av köparna inte besitter hantverket att få till det själva (även om de har en bild att jämföra med).
Jag har naturligtvis rätten på min sida, precis som forumet har rätten på sin sida.... Men problematiken är intressant, speciellt om moderatorerna är sponsrade...
Tillbaka till tråden: Tillpassning verkar inte behövas....om jag läser mellan raderna;)
Har ni tips på material till nätmodda vevhuset. Ett mycket finmaskigt nät av metall alltså?
Jag har naturligtvis rätten på min sida, precis som forumet har rätten på sin sida.... Men problematiken är intressant, speciellt om moderatorerna är sponsrade...
Tillbaka till tråden: Tillpassning verkar inte behövas....om jag läser mellan raderna;)
Har ni tips på material till nätmodda vevhuset. Ett mycket finmaskigt nät av metall alltså?
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
Baja 5T G320 Dominator
3PM-X
- huSSe
- Hedersmedlem
ær jag sponsad av obr?
hur många sånna bilder ahr du sett
på HBF forumet?
han som skulle lagt ut nåt sånt hade
ju blivit bannad på engång:)
hur många sånna bilder ahr du sett
på HBF forumet?
han som skulle lagt ut nåt sånt hade
ju blivit bannad på engång:)
- Dave
- Site Admin
gcbossen wrote:Själva portningen går ju inte att patentera/skydda, vilket betyder att de är fritt fram. Tjänar pengar gör man i och med att 99,9 % av köparna inte besitter hantverket att få till det själva (även om de har en bild att jämföra med).
Du vill verkligen att nån ska säga att det var ok att posta bilderna eller ?
Vi har ju inte ens OBR som sponsor! Vi vill bara respktera alla som försöker göra denna hobbyn roligare! Finns ingen anledning att stötas sig med dom!
-
Ntch in da dirt
Skulle motor tillverkarna va riktigt försiktiga att skydda sina portningar så borde ju cylinderbultarna vara plomberade ju.
Skulle jag typ ha en special portad motor o den pajade nere i Vimmerby tex, så skulle inte jag dra mig för att öppna den o börja kolla efter felet för att få igång den igen ,sedan om någon obehörig skulle se hur den var gjort skulle jag ge blanka 17 i eftersom den inte är plomberad.
Skulle jag typ ha en special portad motor o den pajade nere i Vimmerby tex, så skulle inte jag dra mig för att öppna den o börja kolla efter felet för att få igång den igen ,sedan om någon obehörig skulle se hur den var gjort skulle jag ge blanka 17 i eftersom den inte är plomberad.
sålt av en fg, 3 mcd samt en nutech MME. Nu hägrar större leksaker riktiga fordon som jag själv kan köra .
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Extrem lek med elden är kasta bensin på lågorna
Tyckär vi ska sluta diskutera de här med piratisman och egendomar nu!
Tyckär vi inte ska ta foton av olika portningar och jemföra dem men såm i dethär falet som denhär tråden handlade ju om att få hjälp och svar på en fråga..
så här tyckär jag faktist att et foto e ok bara den inte avslöjar alt om portningen..
foton för att få hjälp och råd så är ok..
foton för att jemföra och visa olika (firma) portningar är et NEJ..
min osikt sagd...
Ögonbrynen i vevhuset är ok men komihåg at de ska vara mjuka kantär inga vassa kantär elär 90 graders vinklar där.
Tyckär vi inte ska ta foton av olika portningar och jemföra dem men såm i dethär falet som denhär tråden handlade ju om att få hjälp och svar på en fråga..
så här tyckär jag faktist att et foto e ok bara den inte avslöjar alt om portningen..
foton för att få hjälp och råd så är ok..
foton för att jemföra och visa olika (firma) portningar är et NEJ..
min osikt sagd...
Ögonbrynen i vevhuset är ok men komihåg at de ska vara mjuka kantär inga vassa kantär elär 90 graders vinklar där.
MAD 2 STROKE TUNER from FINLAND