!!! Uppdatering 15-16/12 2018 !!!

Information från gänget bakom RCBash
Post Reply
User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

!!! Uppdatering 15-16/12 2018 !!!

Post by Dave » 18 Nov 2018, 15:41

Så är det äntligen dags att uppdatera forumet!
Syftet är att öka användbarheten och göra det mer anpassat för mobila enheter.
Bland annat skall bildhanteringen nu i fortsättningen automatiskt skala om bilder till rätt upplösning, och det kommer också att gå att infoga videoklipp direkt i inläggen.
Detta innebär att vi behöver ta forumet offline lördag morgon den 15/12 och förhoppningsvis vara klara kvällen den 16/12.

I samband med uppdateringen kan det krävas att ni loggar in igen på nytt, men det märker ni isåfall.

Som med alla uppdateringar kommer det troligtvis att dyka upp problem vi inte kunnat förutse, men vi ber om överseende tills vi kan åtgärda dessa.
Ser ni saker som inte fungerar korrekt, eller som inte ser korrekt ut, vänligen ta kontakt direkt med mig.

:rock: :happy: :clap2: :rock2: :thumbsup:

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: !!! Uppdatering 15-16/12 2018 !!!

Post by Dave » 14 Dec 2018, 13:37

Skickar en liten påminnelse om uppdateringen igen!


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: !!! Uppdatering 15-16/12 2018 !!!

Post by Dave » 16 Dec 2018, 19:05

Så rullar äntligen ett uppdaterat forum vidare!

Vi har länge brottats med bildhanteringen som nu är löst (inom rimliga gränser)
Man kan ladda upp video och foto direkt i inläggen upp till 64Mb.
Foton skalas automatiskt om till en klickbar bild och vi slipper använda oss av externa tjänster för att länka in bilder i fortsättningen.

Nästa stora skillnad är att man nu kommer att kunna surfa in på forumet med mobila enheter utan att behöva använda Tapatalk...
Forumet och layouten anpassar sig beroende på vilken upplösning och skärm man har på sin smartphone.

Det finns också två olika teman man kan använda beroende på om man vill ha det ljusa standard temat eller ett mörkt som kan vara behagligare i mörk miljö.

Funktion för att se geografiskt var man befinner sig i landet, och detta rekommenderar jag alla att göra i sin profil.

+ en massa andra saker som ni lär märka under tiden!



Arbetet är inte klart på långa vägar, men vi jobbar vidare från den nya plattformen nu.

VI REKOMMENDERAR ATT NI TÖMMER CACHEMINNET I ERA WEBLÄSARE!

Nu är jag ytterst tacksam för feedback på allt ni ser som inte verkar ok eller fungerar som tänkt. Skicka ett PM eller mail till dave@rcbash.se

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests