5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Gjorde inte det testet, satt på tåget i morses när jag läste ditt inlägg, och jag vet att det låter oseriöst, men jag har inte med mig bilen när jag åker till jobbet på morgonen
Kommer inkludera detta i felsökningen senare i eftermiddag.
Kommer inkludera detta i felsökningen senare i eftermiddag.
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
http://helifreak.com/showthread.php?p=3130398
Känns ju som om det inte är EN sak som kan gå fel i dessa, maken till komplex lösning på ett simpelt problem....
Får dock säga att jag inte hade isär ovansidan utan bara membran etc på undersidan...
Vi satte nu på en annan likadan förgasare som är fullt fungerande, inte ett spår av start, enl. vittnesmål (den personen som satte på den och testade) , så är det kruttort i cylindern på bränsle...
Hur känsligt är det med att pakningarna mellan förgasare och motor sitter skottrakt på tiondelen etc... så att inte packningarna täcker delar av hålet typ?...
Ger snart upp och köper en färdigmonterad G290, men man vill ju inte stöta på detta problemet varje gång man skall rensa förgasaren, det lär ju bli dyrare än någon annan motorsport då
Känns ju som om det inte är EN sak som kan gå fel i dessa, maken till komplex lösning på ett simpelt problem....
Får dock säga att jag inte hade isär ovansidan utan bara membran etc på undersidan...
Vi satte nu på en annan likadan förgasare som är fullt fungerande, inte ett spår av start, enl. vittnesmål (den personen som satte på den och testade) , så är det kruttort i cylindern på bränsle...
Hur känsligt är det med att pakningarna mellan förgasare och motor sitter skottrakt på tiondelen etc... så att inte packningarna täcker delar av hålet typ?...
Ger snart upp och köper en färdigmonterad G290, men man vill ju inte stöta på detta problemet varje gång man skall rensa förgasaren, det lär ju bli dyrare än någon annan motorsport då
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Testa din förgasare på en annan motor.
Funkar den där, är det troligt att isolatorn är skev och att vevhuspulsen läcker ut.
Funkar den där, är det troligt att isolatorn är skev och att vevhuspulsen läcker ut.
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Soppa rinner ut ur framsidan på förgasaren, ledtråd?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Bild på?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Uopdatering:, hela motorn är full med bensin, kolv dränkt, men stiftet torrt???
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Kollat allt annars, kolv rätt monterad, inga defekter på något i cylinder, gnista finns, isolator i nyskick etc...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Min promod kan bråka lite ibland vill gärna bli mkt soppa i den oxå.. i vilket fall så brukar lågnålen hamna på 40-45 min för att det skall hoppa igång, kanske värt att testa lite udda inställningar på lågfarten.
Maverick blackout MT L 29cc DTE
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Hpi baja 5T kraken 32cc
Hpi baja 5T 30.5cc X2e
30°n DBN buggy 29cc
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Uppdatering, satte tillbaka 26cc original startade efter ett par ryck.... kollade insidan på DDM 29'an, den är fullständig kruttorr i toppen på cylindern, har garanterat aldrig varit soppa i närheten av toppen.....
Allt annat monterat på samma sätt som de 20ggr jag har isär den för felsökning, 26'an startade direkt....
Skitcylinderkit jag råkade få?? , eller vad är skillnaden mellan att montera och starta de båda...?
(kontrollmätte även så jag inte av misstag fått deras 35mm kit som även skall innehålla en vevstake med 2mm längre slaglängd och det är 36mm jag har)....
Jaja, får väl bli sist i Götene ändå då
Allt annat monterat på samma sätt som de 20ggr jag har isär den för felsökning, 26'an startade direkt....
Skitcylinderkit jag råkade få?? , eller vad är skillnaden mellan att montera och starta de båda...?
(kontrollmätte även så jag inte av misstag fått deras 35mm kit som även skall innehålla en vevstake med 2mm längre slaglängd och det är 36mm jag har)....
Jaja, får väl bli sist i Götene ändå då
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Nepp, alla era goda tips emottogs och testades, känns som att den inte ville starta osvsett metod., skulle vara intressant att få en professionell granskning av den cylindern för att se om det eventuellt kan vara något fel på den?, kan dock inte se något visuellt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
- Dave
- Site Admin
- Posts: 11643
- Joined: 11 Feb 2010, 21:10
- Phone Number: 0706318394
- Location: Falköping
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Att du skulle gå två obrukbara cylinderkit är lika troligt som att påven skulle börja rappa....
Jag skulle väldigt gärna vilja se dem.
Jag skulle väldigt gärna vilja se dem.
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Den första var defekt det är visuellt tydligt, denna ser helt normal ut och borde således funka,
har sökt på nätet om någon annan som satt denna på en CY26 men inte funnit något konkret, däremot
hörde Mats B från forumet av sig, han hade monterat detta kit på Zenoah 26 or med framgångsrikt resultat, så han skulle hjälpa mig att kolla på den.., dock kan jag inte om det är någon skillnad mellan CY och Zenoah som kan leda till svårigheterna...
har sökt på nätet om någon annan som satt denna på en CY26 men inte funnit något konkret, däremot
hörde Mats B från forumet av sig, han hade monterat detta kit på Zenoah 26 or med framgångsrikt resultat, så han skulle hjälpa mig att kolla på den.., dock kan jag inte om det är någon skillnad mellan CY och Zenoah som kan leda till svårigheterna...
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Re: 5ive som är helt !"#¤%/"#¤½ omöjlig att starta
Fann heller inte den saknade biten i förpackingen eller i vevhuset.
Att den inte går att starta är ju inte svårt att förstå, den nya ser som sagt ut som den skall.
Losi 5ive-t
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Serpent Cobra TE
Serpent Cobra GT
HPI Sprint Flux
Latrax Rally Brushless
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests