Losi 5ive Owners Club

Specifika frågor om Losi
User avatar
Automan
Posts: 5
Joined: 14 Feb 2010, 11:42

Losi 5ive Owners Club

Post by Automan » 11 Dec 2011, 19:37

Köpte min vita Losi 5ive som julklapp till mig själv. Min stackars 5ive ligger fortfarande i lådan... får inte packas upp förren julafton, hur mycket jag än bönar och ber fästmön.. o tjatar :happy:

Vit=Vitt tak
Svart=Svart tak


Drar igång en liten tråd så länge ;)
LOSB0019WHTBD.jpg
1. Äger du en 5ive, vilken färg valde du ?
2. Vad har du råkat ut för när du körde, samt vad ska man hålla utkik efter ?
3. Vad har du för planer med bilen.. uppgraderingar och hur den ska användas ?
All those moments will be lost in time, like tears in rain.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by Stelunex » 12 Dec 2011, 08:00

Kul tråd.... :thumbsup: Min är oxå julklapp till mig själv. Men kunde inte låta bli att öppna... :hammer:

Fick hem min i fredags.

1. Valde den med vitt tak.
2. Har inte startat upp den än, så har inte stött på några problem.
3. Min tanke är att uppdatera med Outerwears, större motor & pipa, sen blir det åka av.. :thumbsup: :drive:

User avatar
Dakeman
Posts: 367
Joined: 20 Apr 2011, 12:04
Location: Stockholm, Täby

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by Dakeman » 12 Dec 2011, 14:50

Stelunex wrote:Kul tråd.... :thumbsup: Min är oxå julklapp till mig själv. Men kunde inte låta bli att öppna... :hammer:

Fick hem min i fredags.

1. Valde den med vitt tak.
2. Har inte startat upp den än, så har inte stött på några problem.
3. Min tanke är att uppdatera med Outerwears, större motor & pipa, sen blir det åka av.. :thumbsup: :drive:

Du måste köra den på banan i mellandagarna! Så kan vi testa skillnaden på 5T och Baja :D
HPI Baja 5B SS
HPI Baja 5B FLUX "projekt Ultima"

User avatar
BajaGute
Posts: 937
Joined: 26 Aug 2011, 19:14
Phone Number: 0730398712
Location: Sandhem
Contact:

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by BajaGute » 12 Dec 2011, 17:37

Dakeman wrote:
Stelunex wrote:Kul tråd.... :thumbsup:
Du måste köra den på banan i mellandagarna! Så kan vi testa skillnaden på 5T och Baja :D
Inte kollat så noga på 5ive-T men med en maskin som krattar på alla 4 och med en vettig motor/pipa på kan väl knappast gå att jämföra med en HPI baja?

User avatar
Automan
Posts: 5
Joined: 14 Feb 2010, 11:42

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by Automan » 12 Dec 2011, 19:45

Bajan med sin bakhjulsdrift är ju mer utmaning att köra, jag skulle aldrig vilja göra mig av med min 5sc ss iallafall :thumbsup:

Men framöver med en monstermotor i denna Losi så kan den bli kul, bara drivlinan håller.. dock vad jag läst och hört så ska den hålla för det mesta, ingen har lyckats sabba diffarna än på denna trotts de kört med starka bensinare och borstlöst :rock2:

Med min ska jag först hitta en grym motor.. och självklart en fin tunepipe till den ;), slänger i en 29cc så länge medans jag letar efter den motor jag verkligen vill ha.
Sen funderar jag på att börja köra race med denna, om vi får till några vettiga race i landet nästa år.
Radioutrustningen byts ut direkt samt servona, jag är inte intresserad av telemetrigrejerna för jag tycker personligen det är lite onödigt och barnsligt och inte alls tillförlitligt ändå.
Vill sen till våren kunna slännga på feta däck på den, men det ska väl dyka upp... åtminstånne så man kan köra hpi kompatibla runt om och inte bara bak, om man nu vill ha breda sulor runt om :dance:
All those moments will be lost in time, like tears in rain.

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by J.A racing » 17 Dec 2011, 11:50

PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

HemiStorm
Posts: 27
Joined: 18 Dec 2011, 20:10

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by HemiStorm » 19 Dec 2011, 18:57

28.5 BZM and a Losi here, still running the stock engine, this thing drives so much more controlled than a RWD 5th scale. Very impressed so far, anyone near Svinesund want to meet up for some driving shoot a message!

User avatar
BajaGute
Posts: 937
Joined: 26 Aug 2011, 19:14
Phone Number: 0730398712
Location: Sandhem
Contact:

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by BajaGute » 19 Dec 2011, 21:10

HemiStorm wrote:28.5 BZM and a Losi here, still running the stock engine, this thing drives so much more controlled than a RWD 5th scale. Very impressed so far, anyone near Svinesund want to meet up for some driving shoot a message!
Would be fun to meet up for some driving, though i have prox 3 hours of driving before i enter Svinesund village!
But perhaps later next year if you head out for some good place to bash :)

HemiStorm
Posts: 27
Joined: 18 Dec 2011, 20:10

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by HemiStorm » 19 Dec 2011, 22:58

BajaGute wrote:
HemiStorm wrote:28.5 BZM and a Losi here, still running the stock engine, this thing drives so much more controlled than a RWD 5th scale. Very impressed so far, anyone near Svinesund want to meet up for some driving shoot a message!
Would be fun to meet up for some driving, though i have prox 3 hours of driving before i enter Svinesund village!
But perhaps later next year if you head out for some good place to bash :)
Let's meet halfway, that way S500R might be able to join too! Perhaps we can organize a small event at a good location once the temperature gets acceptable.

User avatar
S 500 R
Hedersmedlem
Posts: 20696
Joined: 30 Oct 2009, 19:21
Location: Mölndal

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by S 500 R » 20 Dec 2011, 07:17

HemiStorm wrote:
BajaGute wrote:
HemiStorm wrote:28.5 BZM and a Losi here, still running the stock engine, this thing drives so much more controlled than a RWD 5th scale. Very impressed so far, anyone near Svinesund want to meet up for some driving shoot a message!
Would be fun to meet up for some driving, though i have prox 3 hours of driving before i enter Svinesund village!
But perhaps later next year if you head out for some good place to bash :)
Let's meet halfway, that way S500R might be able to join too! Perhaps we can organize a small event at a good location once the temperature gets acceptable.
Offcourse... I'll bee there :thumbsup:
☆Styr med: Sanwa M11X och MT-4☆
ÄNTLIGEN klar med min 5b
nu finns vi på facebook oxå, RcBash.se

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by J.A racing » 05 Apr 2012, 18:53

Ni med Losi bilar hur är den att köra jämfört med MCD RR eller annan V4? Sugen på att skaffa mig en 4x4 men kan inte riktigt bestämma mig för vilken. :doh:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by J.A racing » 23 May 2012, 12:23

Ni med Losi bilar, ni känner väl till det här forumet http://losi5iveforum.com/index.php
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
Bjuggen
Posts: 3227
Joined: 09 Apr 2010, 21:54
Phone Number: 0700871481
Location: Nossebro

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by Bjuggen » 23 May 2012, 17:51

Kul.. Hade glömt av denna tråden.. Anmäler härmed om medlemskap :D
Lyckades få tag i en av de sista bilarna som kom till europa med batchen som kom 11 maj..
Fick bli en med svart kaross.. Skulle tagit en med vit men den kommer nog funka ändå :thumbsup:
Framtidsplanerna ligger i dagsläget i maskinrummet. Håller på och installerar min OBR Fullmod 30,5cc i bilen.
Denna kommer givetvis att få en killswitch monterad. Till början kommer jag köra med original "5T" burken men funderar på att prova Losis egna pipa.. Riktigt bra pris på den.. :rock:
Billös expertkommentator..

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by J.A racing » 02 Jun 2012, 07:35

Då får jag också vara med här.

1 den svarta blev det.

2 har inte kört den än, men de mesta verkar schysst.

3 diverse skydd och nått bra option sen kanske nån rolig maskin och pipa
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

User avatar
J.A racing
Posts: 10307
Joined: 30 Oct 2009, 20:36
Location: Trosa

Re: Losi 5ive Owners Club

Post by J.A racing » 03 Jun 2012, 10:46

Regn, regn och regn :curse: så jag har bläddrat igenom instruktionsboken. Bra bok som även beskriver lite vad som förändras på bilen vid tex mer camber, fjäderlutning, andra krängare mm :thumbsup: . Samt bra sprängskisser och beskrivande bilder :rock2:
PORSCHE GT3 RSR "Projektet".

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests