SC Örebro, allmänt snack

Diskussioner om Tävlingar och Mästerskap
wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by wrep » 21 Aug 2013, 14:55

Rallyfinnen wrote: och kanske sovmorgon också! :D

Samuelmorgon hade vi ju kommit överens om att det hette :lol2:
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
jojomek
Posts: 270
Joined: 11 Jul 2011, 23:22
Location: Marieholm/Skåne/Sverige
Contact:

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by jojomek » 21 Aug 2013, 15:14

wrep wrote:Håller med Mats... Tjejbook det hör man ju på namnet att man inte skall vara med där....


Sen för att vara lite gnällig så är det ju RIKTIGT dåligt att sån info inte kommer ut på en plats där alla lätt kan läsa som tex arrangerande klubbs hemsida eller per mail till de anmälda!
Kan bara håll med Per om detta, facebook i all ära (jag hänger där ofta) men det är inget ställe för viktig information då det finns många som inte är där!!! (konstigt nog :sunglasses: )

User avatar
Skutte
Posts: 50
Joined: 02 Apr 2013, 20:18

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by Skutte » 21 Aug 2013, 17:52

För att sätta punkt för uppkommet samtals ämne, jag ringde Örebro då det var ett litet antal startande och sist det var det så var diskussionen uppe i Växjö men det var på tävlings dagen så det är helt uteslutet att ändra på något och tidigare var det i Skarpnäck då det blev en endagars.
Örebro körde ett varv igår kväll och jag ombads att lägga ut infon på FB så den skulle nå alla så långt det går, jag skulle även lagt in det här på RCBash men till följd av att vi lyckades få ihop 24 startande in i det sista så blev det ett samtal med Örebro som då ändrade sig till 2 dagar så som det varit tänkt från början.

Nu lite kritik till oss som kör, det vore på sin plats att anmäla sig i tid för att underlätta för arrangörerna vilket är tufft nog att få till. Vet man att man ska köra kan man trycka in så snart det går att anmäla sig.
Vidare bör vi se över om att alltid ha en support klass ex. Bike så vi alltid har fullt schema en helg och inte som det blev i Växjö halv söndag men visst det kan ju vara skönt o komma hem lite tidigare vad vet jag.

Lite trist att vi har kört typ 2 tävlingar detta året med bra uppslutning då då har vi haft hjälp av både danskar och norrmän samt bike som supportklass.
Vi kanske kör för många tävlingar helt enkelt vilket vi får ta en funderare över om det är lönt eller vi ska köra färre och hoppas fler kommer då.

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by wrep » 22 Aug 2013, 11:08

Ok då vet vi lite bakgrund till snacket...


Vädret ser kanon ut inför helgen ... Fint väder alla dagar enligt yr :rock2:
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

Peter7
Posts: 476
Joined: 21 Jun 2011, 11:28
Phone Number: 0709959666
Location: Kristianstad

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by Peter7 » 22 Aug 2013, 13:15

Av dit långa inlägg Kent så hittade jag en bra punkt:) ok, kanske var fler men bra en som var intressant eftersom jag inte ska köra Örebro:)
Det var iaf antalet tävlingar vilket jag tycker vi ska ta upp till diskussion. Nu har vi 7 sc varav 4 plus final räknas, då tänker jag själv att jag planerar in 4 eller 5 (plus final) vilket såklart gör att en eller 2 tävlingar blir det en person mindre på (mig) men tänker då 10-15 personer likadant så är det klart att vissa startfält blir mindre.
Hade man istället räknat 3+ final och kanske bara haft 5 totalt så tror jag man haft sett fler startande i varje, samt att tävlingarna planerades bättre i kalendern, maj/juni var ju idiotiskt planerat, 3 tävlingar på 5 veckor.
Istället ha en i maj, en i juni, en i juli, en i aug och en i sep, skulle ju underlätta planeringen "hemma" väsentligt också:)
Last edited by Peter7 on 22 Aug 2013, 15:34, edited 1 time in total.
FG Sportsline
Lidköpings R/C Klubb

User avatar
Skutte
Posts: 50
Joined: 02 Apr 2013, 20:18

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by Skutte » 22 Aug 2013, 14:32

Jäkligt rätt tänk Peter, vi är flera som är inne på den linjen och detta blir till oss alla att prata igenom på RM innan det går till RB Konf.

Tror på lite mindre SC tävlingar vilket då lämnar klubbarna att fixa fristående tävling i annat format utan att det krockar med andra tävlingar.

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by Stelunex » 25 Aug 2013, 20:15

Då var man tillbaka efter en grymt rolig race helg.. :rock2: stort tack till alla som såg till att detta blev så bra som det blev..

Nu är det dax för en översyn av bilen och se vad som måste bytas.. :thumbsup:

corvette
Posts: 312
Joined: 23 Feb 2010, 23:13
Phone Number: 0709998877

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by corvette » 25 Aug 2013, 23:37

Stelunex wrote:Då var man tillbaka efter en grymt rolig race helg.. :rock2: stort tack till alla som såg till att detta blev så bra som det blev..

Nu är det dax för en översyn av bilen och se vad som måste bytas.. :thumbsup:
Va fan,har du varit med och lajat,det sätt långt inne:)
Nu är du fast,jag lovar......

User avatar
Stelunex
Posts: 1793
Joined: 31 Oct 2009, 19:28
Phone Number: 0738937679
Location: Stockholm, Nacka

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by Stelunex » 26 Aug 2013, 08:13

corvette wrote:
Stelunex wrote:Då var man tillbaka efter en grymt rolig race helg.. :rock2: stort tack till alla som såg till att detta blev så bra som det blev..

Nu är det dax för en översyn av bilen och se vad som måste bytas.. :thumbsup:
Va fan,har du varit med och lajat,det sätt långt inne:)
Nu är du fast,jag lovar......
Stämmer. Det är därför jag försökt hålla mig borta tidigare. Men nu kör vi.. Se till att fåcfart på stålet och häng med till Eskilstuna i september.. :thumbsup:

wrep
Posts: 2067
Joined: 01 May 2010, 11:29
Phone Number: 0768033556
Location: Söder om Sthlm på vischan

Re: SC Örebro, allmänt snack

Post by wrep » 26 Aug 2013, 12:18

Stelunex wrote: Se till att fåcfart på stålet och häng med till Eskilstuna i september.. :thumbsup:
+1 på det :-)


Både zulle och härsman var ju med... Bara Corvette johan kvar nu ...
// Per slipsåkare som ibland fuskar i offroadträsket.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests