Köpa lexan sprayfärg imorrn ?

Här kan ni diskutera karosser och lackeringar och även visa upp era verk!
Post Reply
nova434
Posts: 34
Joined: 28 Mar 2012, 21:43
Phone Number: 0708491881
Location: Mölndal / Härryda

Köpa lexan sprayfärg imorrn ?

Post by nova434 » 19 Apr 2012, 22:29

Hej.
Köpte faskolors limegröna + vit o skulle måla karossen i kväll. Blev ju inte bra alls.Tänkte pensla men det funkade inte alls, har ingen airbrush o min HVLP spruta var för kraftig. Det blev att tvätta av det igen :curse:
Vill ju lacka imorrn, men var hittar jag ex. tamiayas sprayfärg imorrn nånstans runt Göteborg ? Toys i frölunda hade inget kvar, hobbex har bara faskolor & hobbycenter har ju bara tåg och sånt nuförtiden.....

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11641
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Köpa lexan sprayfärg imorrn ?

Post by Dave » 19 Apr 2012, 23:02

nova434 wrote:Hej.
Köpte faskolors limegröna + vit o skulle måla karossen i kväll. Blev ju inte bra alls.Tänkte pensla men det funkade inte alls, har ingen airbrush o min HVLP spruta var för kraftig. Det blev att tvätta av det igen :curse:
Vill ju lacka imorrn, men var hittar jag ex. tamiayas sprayfärg imorrn nånstans runt Göteborg ? Toys i frölunda hade inget kvar, hobbex har bara faskolor & hobbycenter har ju bara tåg och sånt nuförtiden.....

Är väl bättre att köpa en airbrush istället.....Jula och Biltema har väl modeller till hyffsade pengar ?
:thumbsup:

nova434
Posts: 34
Joined: 28 Mar 2012, 21:43
Phone Number: 0708491881
Location: Mölndal / Härryda

Re: Köpa lexan sprayfärg imorrn ?

Post by nova434 » 19 Apr 2012, 23:20

Dave wrote:
nova434 wrote:Hej.
Köpte faskolors limegröna + vit o skulle måla karossen i kväll. Blev ju inte bra alls.Tänkte pensla men det funkade inte alls, har ingen airbrush o min HVLP spruta var för kraftig. Det blev att tvätta av det igen :curse:
Vill ju lacka imorrn, men var hittar jag ex. tamiayas sprayfärg imorrn nånstans runt Göteborg ? Toys i frölunda hade inget kvar, hobbex har bara faskolor & hobbycenter har ju bara tåg och sånt nuförtiden.....

Är väl bättre att köpa en airbrush istället.....Jula och Biltema har väl modeller till hyffsade pengar ?
:thumbsup:
Jo. men + kompressor så blir det för mycket pengar för att lacka 1 kaross . Har stor 5,5hk kompressor i garaget men den är ju inte oljefri och jag har ingen "ren" slang heller...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests