Har jag missat nått

Diskussion kring de övriga märkena
Post Reply
Dragonvoice
Posts: 6
Joined: 29 Apr 2014, 11:59

Har jag missat nått

Post by Dragonvoice » 05 May 2014, 12:17

Hej,

jag har en enkel tumregel:
"Kvalitet kostar"
Ibland kan man hitta billiga fynd som bryter mot regeln och ibland är det tvärt om.
Därför undrar jag över denna bil

RC Modellbil 1:6 Reely Carbon Fighter X-TREME (FS11206) Bensin Buggy 4WD ARR
http://www.conrad.se/RC-Modellbil-1:6-R ... 65_1202182

Hur i Helv***te kan en REELY kosta lika mycket som en Baja 5SS (om man köper den från Conrad).
Den är väl ingen "kvalitetsbil"?

Anledningen till att jag frågar är att jag lite nu och då letar efter ett fynd för att starta min Largescale bana. Hittill har jag bara tittat på FG, BAJA, och losi. Ska jag lägga till REELY i min lista?

Mvh

Thomas

Sponsor

Sponsor
 

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Sv: Har jag missat nått

Post by Dave » 05 May 2014, 12:29

Kan av egen erfarenhet säga två enkla ord:
LÅT BLI!

Precis som du säger ska den inte kosta lika mycket som en Baja, faktum är att den inte ens ska kosta hälften.
Nu när jag tänker efter borde dom faktiskt betala för att man ska köpa den.
:lol2:

Det finns ett par projekttrådar om dessa bilar, både FS Racing och Reely som är en bra grund att läsa om man är sugen på att köpa. Efter en genomgång brukar det suget gå över....

Dragonvoice
Posts: 6
Joined: 29 Apr 2014, 11:59

Re: Har jag missat nått

Post by Dragonvoice » 05 May 2014, 12:56

Det stämmer med vad trodde!

Har hittat din tråd och den var inte upplyftande... Du verkar ha varit positiv de första 5 sidorna eftersom det är kul att meka, men sen tror jag du tröttnade ..Rejält dessutom ;) .

Det är skönt med sådana här forum. Andra gör sura erfarenheter och delar med sig, så jag slipper :lol: :lol:

User avatar
Dave
Site Admin
Posts: 11635
Joined: 11 Feb 2010, 21:10
Phone Number: 0706318394
Location: Falköping

Re: Sv: Har jag missat nått

Post by Dave » 05 May 2014, 13:12

Dragonvoice wrote:Det stämmer med vad trodde!

Har hittat din tråd och den var inte upplyftande... Du verkar ha varit positiv de första 5 sidorna eftersom det är kul att meka, men sen tror jag du tröttnade ..Rejält dessutom ;) .

Det är skönt med sådana här forum. Andra gör sura erfarenheter och delar med sig, så jag slipper :lol: :lol:
Ja det som till en början verkade hyffsat att modda visade ju sig vara gjort av skit rakt igenom....
Det är precis det som gör projekttrådarna så viktiga!
Man samlar massor av information som kan hjälpa till senare!
:thumbsup:

User avatar
Doorcracker
Posts: 291
Joined: 26 Jun 2011, 08:26
Phone Number: 0707102103
Location: Bromma

Re: Har jag missat nått

Post by Doorcracker » 05 May 2014, 13:18

Det finns ju även MCD som gör bra bilar, både on-road och off-road. Om du känner för att spela lite finns det kloner av Bajan som verkar hålla rätt bra med tanke på priset och då först och främst KingMotor. Det finns trådar om kina bilar om man letar lite. De nyare modellerna verka ha hållbarare plast än föregångarna samt att all "orginal och optionsdelar" till HPI Baja passar.

Dragonvoice
Posts: 6
Joined: 29 Apr 2014, 11:59

Re: Har jag missat nått

Post by Dragonvoice » 05 May 2014, 13:31

Det finns ju även MCD som gör bra bilar, både on-road och off-road. Om du känner för att spela lite finns det kloner av Bajan som verkar hålla rätt bra med tanke på priset och då först och främst KingMotor. Det finns trådar om kina bilar om man letar lite. De nyare modellerna verka ha hållbarare plast än föregångarna samt att all "orginal och optionsdelar" till HPI Baja passar.
MCD drar jag mig lite för... Det verkar vara bra bilar men det känns som att de inte är lika enkelt att hitta delar till. Baja är ju löjligt lätt att hitta delar till. ALLA verkar sälja delar till den fast de inte specialicerar på den. Några exempel:
-Hobbyking
-Conrad
-Reservdelsrc

När det gäller klon är jag frestad...Även här har jag en tumregel. "En begagnad bil ska kosta max 50% av inköpspriset" Det betyder att en äkta Baja för 4000-5000 är intressant och en Klon för 2000-2500 är intressant.
OM det blir en klon blir det en baja klon, (tror jag just nu :crazy:)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests